Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Hallo Tweakers,

ik ben van plan om een 5.1 headset te gaan kopen, om mee te gamen (en muziek enzo). Ik zat te denken aan de Speedlink Medusa NX 5.1 Gaming Headset. Maar ik heb een Asus SuprmeFX X-Fi geluidskaart met X-Fi CMSS-3D, waarmee je ook surround schijnt te krijgen. Nu ben ik heel erg aan het twijfelen tussen een goede stereo headset met CMSS-3D of een 5.1 headset...

Werkt dat CMS-3D echt? En 'snappen' programma's het ook, dat ik in CoD4 mensen achter me hoor lopen als ze ook echt achter me zijn, en niet links van me ofzo. En wat zijn de voordelen van CMSS-3D tegenover een 5.1 headset? (of andersom)

Ik hoop dat jullie mij wat meer info hierover kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Ik heb zelf een Medusa 5.1 Pro-Gamer en ik ben er erg blij mee.Je kan wel horen dat t werkt. Athans, met gamen wel met films soms, niet met alles. CMSS-3D heb ik persoonlijk niet echt t idee van dat t werkt. Kan aan mij liggen hoor....

• TheMOD
Mooi. Iemand anders nog info? over CMSS-3D?

Verwijderd

Gewoon een goeie stereo hifi koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:09
De Sennheiser PC 350 is een erg goede stereo headset! Subliem geluid!

Voor de rest even een klein vraagje van mijn kant; d'r is een plug kapot van m'n headset, als ik deze vervang ga ik dan (veel) kwaliteitsverlies merken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

CMSS-3D is niet echt surround. Het klinkt wel aardig in de richting, maar uiteindelijk heb je gewoon een stereo headset op.
Je geluidskaart maakt 9 virtuele speakers aan, en stuurt dan geluiden in de juiste sterktes naar het juiste oordopje. Ik meen dat elk spel het "support". Je moet alleen wel in je spel surround instellen.
Beste voor games lijkt mij 5.1 apparaat en die CMSS-3D absoluut uit, maar ik heb zelf nog geen 5.1 headset, alleen speakerset.

[ Voor 51% gewijzigd door Amanoo op 21-08-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Bedankt voor jullie antwoorden, ik denk dat ik voorlopig voor een 5.1 headset ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germania
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:14
CMSS-3D helpt in shooters erg goed vind ik. Niet in alle spellen, maar i.c.m een Creative Fatal1ty gaming headset doet die het fantastisch! Een echte 5.1 headset klinkt ook niet altijd even goed, maar allebei proberen kan geen kwaad :)
Pagina: 1