P6t Delux v2 multiplier zakt

Pagina: 1
Acties:

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:21
Ik heb sins een paar dagen een P6t Delux v2 met een I7 975 processor. Bios versie 504 staat op het moederbord. Ik heb de porcessor ingesteld op een multiplier van 27 en heb ik de bus speed op 150 staan. Nou is het probleem dat hij in windows aan geeft dat het 3750 mhz is in plaats van 4050 mhz. start ik CPU-Z dan zie ik hem omhoog gaan van 25 naar 27 multiplier ( dit gebeurt direct tijdens het opstarten van CPUZ ). Ook als hij de cpu 0% ingebruik heeft blijft hij dan op een mutiplier van 27 staan in CPUZ. Ik dacht dit komt door intel speedstep,c1e of door cpu tm function die heb ik allemaal uitgezet en dan blijft het zich voor doen. Tijdens het instellen van de bios geeft hij wel de goede waarde weer in de bios, Maar start ik de pc opnieuw doet hij het niet meer. Het staat dan allemaal nog steeds goed ingesteld in de bios. Weet iemand mischien hier een oplossing voor.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ook al eens gekeken bij de utility's van het moederbord, als ik het goed begrijp ASUS ?
dan zou ik eens kijken bij AI-gear

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Egbert Jan
Het gaat om een asus

Verwijderd

Mmm...
Ik las net je andere topic je vraagt naar een goed moederbord om overteclocken.
Je komt nu over als iemand die graag wil pak geld neer smijt maar gewoon weg liefst
wil dat die al kant en klaar is overgeklockt en wel. Dingen opzoeken is nooit verkeert.
Ga je op deze voet verder, zul je nooit maar een stap verder komen.
In overclocken / andere kleine problemen zoals deze hangen vaak samen met elkaar.
Dus telkens een vraag posten zal een nieuwe vraag opleveren. Geloof mij zoveel gedult hebben
we hier niet met jou zeker niet met die insteek van jou.

www.google.nl Zoek is op overclock guide + naam van je moederbord.
Vast heel veel antwoorden op jouwn vragen. + overclock guide van tweakers.net
lezen snap je het niet langzaam mee spelen het word vanzelf jouw ding wel.

Maar echt op deze manier haal je alleen veel mensen op je nek en bereik je niks.

PS ontopic.
Zoals meneer 1 met een andwoord is geen vraag maar een oplossing. Dit had je moeten weten als je wat had in gelezen en je moederbord had gekend. Dit geeft leuk aan wat ik net bedoelde.

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:55
Welke versie van CPU-Z gebruik je? Meen dat er een bug in de laatste versie zit, of die daar wat mee te maken heeft durft ik even niet meer te zeggen. Heb je al eens andere software geprobeerd. Kom een beetje initiatief om je probleem te onderzoeken is niet fout.

[ Voor 28% gewijzigd door Jarno op 22-08-2009 01:52 ]

• Vizor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 09:46
Probeer cpu-z 1.51 is. Probleem opgelost :)

• Egbert Jan
Ik heb ook al andere software gebruikt daar geeft hij wel het goede waarde (core temp real temp). maar windows en orthos geven niet de goede waarde. Die geven altijd die van 25 mutiplier.

• Wava
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-12-2023
Ja, maar windows en Orthos zijn ook niet voor overclocken gemaakt. Die geven meestal gewoon de standaard multiplier van de cpu weer en niet de overgeclockte. Zoals Pascal al zei, pak 1.51 en je probleem isopgelost.
Pagina: 1