Moederbord gereset na week zonder stroom normaal?

Pagina: 1
Acties:

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:04

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik kan eigenlijk nergens vinden wat normaal is qua tijd. Maar ik was een week naar Hongarije en heb voor de zekerheid maar echt de stroom er af gehaald, en toen ik terug kwam was mn bios gereset. Is dat normaal zolang zonder stroom? Of moet ik de batterij vervangen?

Het gaat over een P5K-E Wifi/AP

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 19-08-2009 16:29 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Nee dat is niet normaal. Ik denk dat het batterijtje misschien leeg is. Of je hebt een bug in je moederbord, waardoor hij de instellingen vergeet, ondanks dat het batterijtje vol is.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Ik heb exact dat moederbord en ik heb er geen last van.

Ik zou het batterijtje even doormeten.

[ Voor 27% gewijzigd door mace op 19-08-2009 16:31 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Die bug treed dan nu pas op, na een jaar van (tweedehands) aankoop. Lijkt me ergens een beetje stug. Ik ga het batterijtje even doormeten.

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 19-08-2009 16:44 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:26
Zo'n batterijtje kun je kopen bij vrijwel elke lokale pc boer voor een paar euro. Dus als dit het probleem is, valt het mee. ;-) Een andere reden kan ik ook niet zo bedenken.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 23:22
Ha bij de Action 8x CR2032 á paar Euro, toevallig gisteren nog iemand gehad met hetzelfde probleem.
Lang weggeweest, computer zonder stroom en hup weg zijn de bios instellingen.

My favorite programming language is solder.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Voor non-computer gebruikers kan dit trouwens best wel kwalijk zijn. Ik heb een raid opstelling, maar by default staat de sata instelling op Sata ipv Raid, waardoor hij de schijven weer als 2 losse ziet. Als je dan op een of andere manier ook nog er naar schrijft ben je best wel het haasje.

Ik ga hem zo even openhalen, bedankt alvast voor de antwoorden. Normaal blijven de bios-instellingen dus net zolang behouden zonder stroom als dat het batterijtje meegaat?

• Puch-Maxi
Dat klopt, correctie: Het batterijtje kan niet worden bijgeladen, aldus hieronder.
Je hebt trouwens en goed punt, door zoon grapje heb ik een gebruiker gehad die zijn hele computer opnieuw heeft geïnstalleerd. (Windows er opnieuw opgezet, terwijl dat beslist niet nodig was!)

[ Voor 76% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-08-2009 19:25 . Reden: Het batterijtje kan niet worden bijgeladen ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02 14:38
Puch-Maxi schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:19:
Dat klopt, het schijnt wel dat het batterijtje word bijgeladen.
Het batterijtje(knoopcel) kan niet worden opgeladen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Puch-Maxi
Dacht ik ook maar bij HWI dachten ze daar anders over ;) Maar het kan dus niet oké weten we dat ook weer.

Pagina: 1