Beste allemaal,
Ik heb even een vraag: Ik ben een server 2003 SBS omgeving (DC en Exchange) aan het migreren naar een losse Server 2008 Standard (Domain Controller) en een losse Server 2008 Standard (Exchange). (Beide servers zijn zijn 64 bit) Nu heb ik de volgende zaken gedaan:
- Beide servers member gemaakt in het bestaande domein
- Nieuw DC als 2e server/DC in het netwerk gehangen -> werkt
- DNS server geinstalleerd op de nieuwe DC -> werkt
- DHCP server op de nieuwe DHCP overgezet -> werkt
- Nieuwe DC GC gemaakt en de oude SBS GC uitgezet -> alles werkt nog
- De DNS op de oude en nieuwe server naar de nieuw DNS server laten verwijzen
Wat ik nu wil gaan doen:
- FSMO rollen over zetten van de oude SBS naar de nieuw DC
- Exchange 2007 installeren op de 2e server 2008 (Exchange server)
-> Mailboxen (overzetten
- SBS server uit zetten om te testen of alles nog werkt. (nadat alles is gesynchroniseerd)
Zie ik volgens jullie nog dingen over hoofd? Ik vraag het op dit moment omdat ik nu (volgens mij) de "gevaarlijkste" fase inga. Ik zit effe te twijfelen over het feit of ik Excahnge 2007 kan installeren naast Exchange 2003. Een SBS server kan nogal moelijk doen met meerdere Exchange servers in een netwerk. Alvast bedankt.
Ik heb even een vraag: Ik ben een server 2003 SBS omgeving (DC en Exchange) aan het migreren naar een losse Server 2008 Standard (Domain Controller) en een losse Server 2008 Standard (Exchange). (Beide servers zijn zijn 64 bit) Nu heb ik de volgende zaken gedaan:
- Beide servers member gemaakt in het bestaande domein
- Nieuw DC als 2e server/DC in het netwerk gehangen -> werkt
- DNS server geinstalleerd op de nieuwe DC -> werkt
- DHCP server op de nieuwe DHCP overgezet -> werkt
- Nieuwe DC GC gemaakt en de oude SBS GC uitgezet -> alles werkt nog
- De DNS op de oude en nieuwe server naar de nieuw DNS server laten verwijzen
Wat ik nu wil gaan doen:
- FSMO rollen over zetten van de oude SBS naar de nieuw DC
- Exchange 2007 installeren op de 2e server 2008 (Exchange server)
-> Mailboxen (overzetten
- SBS server uit zetten om te testen of alles nog werkt. (nadat alles is gesynchroniseerd)
Zie ik volgens jullie nog dingen over hoofd? Ik vraag het op dit moment omdat ik nu (volgens mij) de "gevaarlijkste" fase inga. Ik zit effe te twijfelen over het feit of ik Excahnge 2007 kan installeren naast Exchange 2003. Een SBS server kan nogal moelijk doen met meerdere Exchange servers in een netwerk. Alvast bedankt.