[Exchange 2007] Verkeerde routering, maar waar?

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
We hebben een migratie ondergaan van Win2003 met exchange 2003 naar Windows server 2008 met Exchange 2007.

Sinds de migratie hebben diverse personen, hele vage problemen.

Voorbeeld:
Persoon A stuurt een vergaderverzoek naar persoon B.
Persoon B stuurt een weigering naar persoon A met het commentaar "ik kom niet"
Persoon A krijgt dit verzoek binnen, maar persoon B krijgt in zijn inbox een melding: "Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende personen of distributielijsten"
Maar het rare is dat er onder de melding 3 personen staan, namelijk persoon C, D en E...

Ik heb personen B, C en D gebeld en die schenen inderdaad allemaal vergaderverzoeken, gericht aan Persoon A, te krijgen...

Ik heb dus direct getest en het gaat enkel om vergaderverzoeken en niet om emails.
Sinds ik het x400 en x500 smtp adres van persoon A heb verwijderd (gebruiken we helemaal niet, dat is toch heel oud?), krijgen personen C, D en E dus de mailtjes niet meer binnen, maar krijgt persoon B een undelivereble melding, maar Persoon A krijgt hem wel binnen...

Ik snap het echt niet meer, erg vaag. Distributielijsten uitgezocht, maar niets raars te vinden.

Iemand een idee?

Youtube: DashcamNL

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan er niet gewoon delegates ingevuld op de mailbox van persoon A ? :)

• BlakHawk
elevator schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:18:
Staan er niet gewoon delegates ingevuld op de mailbox van persoon A ? :)
Ne dat was uiteraard het eerste wat gecontroleerd is, maar dan zou mail ook doorgestuurd moeten worden. En echt alleen vergaderverzoeken komen door bij die anderen...

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Hebben jullie van e-mail addressen gewijzigd? Gebruiken ze dan misschien de "Outlook Cache" om te verzenden en niet de address book?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• BlakHawk
tc982 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:40:
Hebben jullie van e-mail addressen gewijzigd? Gebruiken ze dan misschien de "Outlook Cache" om te verzenden en niet de address book?
Emailadres is niet gewijzigd, maar ik heb van die persoon ook het nk2 bestand verwijderd... Hielp ook niet.

Verwijderd

Ik zou in ieder geval het x500 adres weer terugzetten, anders zou je in problemen kunnen komen met het antwoorden op oude mails die door die user verstuurd zijn. Dat wordt nl nog steeds door Exchange intern gebruikt.

• BlakHawk
Ik zie op internet veel gelijke problemen:
http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=8078

Maar bij mij krijgt dus persoon b wel gewoon de vergadering in zijn inbox, alleen naast hem ook nog 3 anderen...

delegation's staan die personen niet bij...

(ik kijk bij machtigingen in outlook zelf)

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 20-08-2009 11:29 ]

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:29:
Ik zie op internet veel gelijke problemen:
http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=8078

Maar bij mij krijgt dus persoon b wel gewoon de vergadering in zijn inbox, alleen naast hem ook nog 3 anderen...

delegation's staan die personen niet bij...

(ik kijk bij machtigingen in outlook zelf)

Iemand een idee?
Je zou met dit
script eens kunnen kijken of je user forwards of iets anders op de mailbox heeft ingesteld. Je zou ook nog met mfcmapi naar de rules kunnen kijken.

• virtualpimp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 00:13
Als je naar Outlook 2003/2007 gaat, je gaat naar dan naar Extra->Opties->Gemachtigden. Selecteer daar de personen die geen kopie van de vergaderverzoek moet hebben. Kies dan Machtigingen. Vink nu 'Gemachtigde ontvangt kopie van aan mij verzonden berichten over vergaderingen' uit. Klik op OK. Nog een keer op OK. Done.

Mod: Volgens mij is dit een CSA probleem ;)

[ Voor 8% gewijzigd door virtualpimp op 20-08-2009 15:43 ]

MCSE, MCPS, MCSA, MCSAM, MCNPS, MCITP, MCTS

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
virtualpimp schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:39:
Ik ben geen mod meer, maar denk dat het wel een server issue is, omdat deze berichtregels (en zo moet je dit denk ik zien) op de server staan, en dit "probleem" zich ook manifesteert in OWA, activesync en andere zaken... De opties van wilhelmstroker lossen het wel op gok ik, er zijn nu gewoon nog regels die via outlook niet meer zichtbaar zijn, welke in de weg zitten :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mochten het ergens rules zijn. start eens je outlook op met de /cleanrules parameters, dan haalt ie serverside/clientside alle rules weg (ook als je ze niet zichtbaar zijn)

A wise man's life is based around fuck you

• BlakHawk
virtualpimp schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:39:
Als je naar Outlook 2003/2007 gaat, je gaat naar dan naar Extra->Opties->Gemachtigden. Selecteer daar de personen die geen kopie van de vergaderverzoek moet hebben. Kies dan Machtigingen. Vink nu 'Gemachtigde ontvangt kopie van aan mij verzonden berichten over vergaderingen' uit. Klik op OK. Nog een keer op OK. Done.

Als de 3 personen bij de gemachtigde stonden was er natuurlijk geen probleem.
Het probleem is nu juist dat de personen die de vergaderverzoeken krijgen, niet bij de gemachtigede staan, sterker nog het gaat om hele andere afdelingen waarvan persoon A die 3 helemaal niet eens kent, laat staan ze ooit gemachtigd heeft.

Ook in de rechten van de 3 personen is persoon A niet terug te vinden, dus volgens de rechten hebben ze totaal geen relatie met elkaar...
Daarom denk ik wel degelijk een server probleem, ergens linkt exchange iets verkeerd...

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:12:
[...]

Als de 3 personen bij de gemachtigde stonden was er natuurlijk geen probleem.
Het probleem is nu juist dat de personen die de vergaderverzoeken krijgen, niet bij de gemachtigede staan, sterker nog het gaat om hele andere afdelingen waarvan persoon A die 3 helemaal niet eens kent, laat staan ze ooit gemachtigd heeft.

Ook in de rechten van de 3 personen is persoon A niet terug te vinden, dus volgens de rechten hebben ze totaal geen relatie met elkaar...
Daarom denk ik wel degelijk een server probleem, ergens linkt exchange iets verkeerd...
Heb je nou al naar dat script gekeken dat ik eerder aangaf?

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:37:
[...]

Heb je nou al naar dat script gekeken dat ik eerder aangaf?
Nee, ik ben toch bang dat ik iets fout doe...
Ik heb net zijn inbox geëxporteerd naar PST, vervolgens zijn mailbox verwijderd en weer opnieuw aangemaakt en daarna de pst geïmporteerd. En het is verholpen.

Ik ga nog wel naar het script kijken, maar ik wil dat eerst ook een test omgeving uitproberen.

Pagina: 1