Hoi,
ik zit met het volgende probleem. Voor een data request naar een soap service probeer ik dit in PHP5 voor elkaar te boksen. Mijn SOAP kennis is nihil. Na heel wat documentatie te hebben gelezen (php.net, google, nusoap classes ed.) kom ik nu weer niet uit iets wat volgens mij heel simpel zou moeten zijn.
Het probleem zit hem in het genereren van de XML
Dit is hoe het er nu uitziet:
en volgens mijn voorbeeld moet het er alsvolgt uit gaan zien:
Het gaat dus om
nu heb ik op php.net de 2 functies:
- SoapParam, en
- SoapVar
gezien. Ik ben hier behoorlijk mee aan het experimenteren geweest maar kom er niet uit. De error die ik krijg is:
"Unable to parse XML document"
Ik heb daarnaast de volgende array structuur gezien: array("NetID" => array("_" => "", "type"=>"Search"));
Ik sta bijna op het punt om zelf maar een xml te genereren zonder dat hele soap verhaal. Ik vind dat de php manual hierin ook een beetje te kort schiet maar misschien ligt hem dat ook aan mij
Wie o wie kan mij een zetje in de goede richting geven?
ik zit met het volgende probleem. Voor een data request naar een soap service probeer ik dit in PHP5 voor elkaar te boksen. Mijn SOAP kennis is nihil. Na heel wat documentatie te hebben gelezen (php.net, google, nusoap classes ed.) kom ik nu weer niet uit iets wat volgens mij heel simpel zou moeten zijn.
Het probleem zit hem in het genereren van de XML
Dit is hoe het er nu uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $client = new SoapClient("https://xml.192.com/NetID.cfc?wsdl", array('trace'=>true, 'exceptions'=>true)); $object = $client->search( array( "Authentication" => array( "Username" => "username", "Password" => "password", ), "IP"=>"193.138.228.26", ) ); |
en volgens mijn voorbeeld moet het er alsvolgt uit gaan zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <NetID type ="Search"> <Authentication> <Username>username</Username> <Password></Password> </Authentication> <IP>193.138.228.26</IP> </NetID> |
Het gaat dus om
code:
1
| <NetID type ="Search"> |
nu heb ik op php.net de 2 functies:
- SoapParam, en
- SoapVar
gezien. Ik ben hier behoorlijk mee aan het experimenteren geweest maar kom er niet uit. De error die ik krijg is:
"Unable to parse XML document"
Ik heb daarnaast de volgende array structuur gezien: array("NetID" => array("_" => "", "type"=>"Search"));
Ik sta bijna op het punt om zelf maar een xml te genereren zonder dat hele soap verhaal. Ik vind dat de php manual hierin ook een beetje te kort schiet maar misschien ligt hem dat ook aan mij
Wie o wie kan mij een zetje in de goede richting geven?
[ Voor 0% gewijzigd door MrQcue op 19-08-2009 16:12 . Reden: Sluit tag voorbeeld vergeten ]