Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 00:05
Ik heb sinds een maand de Diamond 2 en het touch screen deel is defect.

Het scherm zelf doet het nog wel maar de touch screen reageert niet meer.

Er lijkt ook een vloeistof gelekt te hebben. (zit onder de screen protector)

Er staan al 3 threads op Xda-developers.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=522813
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=537654
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=538903

Hebben hier op got al meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Los van het feit of meer mensen hier last van hebben... zou je niet gewoon garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticG
  • Laatst online: 09-09 00:05
Dat zowieso.

Maar ik heb gelezen dat na reparatie het scherm weer stuk kan gaan.

En gezien ik het toestel nog niet zo lang heb wil ik hem mischien omruilen voor een andere toestel als ik weet dat dit een veel voorkomend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist is mijn scherm ook kapot gegaan... :(
Ik kan de grid van het touch screen zien, is dus einde oefening.

Het toestel is net 2 maanden oud dus ik stuur hem terug, maar dit is een minpunt van veel HTC's. (mijn 4e HTC ondertussen waarvan 3 met een kapot touch screen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16jeffrey
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-01 14:06
Ik heb het probleem ook kwam ik vandaag achter, ook soort vloeistof, als ik druk op het scherm komt het vloeistof te voorschijn. mijn touch screen werkt alleen als ik hem een poos standby heb laten staan, maar na een halve minuut ofzo werkt het al niet meer want dan zie ik de ''vloeistof'' weer, het gaat dus langzaam weg. Wat te doen? terug gaan naar de winkel? een nieuwe mobiel vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16jeffrey
dit is een forum met een foto, precies hetzelfde wat ik heb:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=522813

• 16jeffrey
Kan het zijn dat het scherm kapot gaat door het hoesje? want het bandje wat er binnen in zit dat ie er niet aan de andere kant weer uit valt gaat tot het midden, en het bovenste gedeelte van mijn scherm is niks mis mee, alleen het onderste gedeelte, en dat is waar dat bandje van het hoesje zit...

• 16jeffrey
Ik heb de telefoon maandag teruggebracht naar de winkel, en ik heb um vandaag al weer (donderdag dus) ze zeiden minimaal 2 tot 3 weken dat ik um kwijt was, maar ik heb de telefoon nu al weer.... het touchscreen is vervangen, dat kan ik zien want het oppervlak is weer helemaal shiny... fijn trouwens dat ik zo snel antwoord kreeg :| maar ik wou m'n verhaal gewoon ff vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van het weekend is het bij mijn toestel ook ineens het geval. Precies hetzelfde als in de eerste post van dit topic word genoemd
Valt dit onder de garantie? Ik hem hem nog maar 4 maanden...

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/427/img2644d.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41

Crusader

Arc Nature

Schijnt niet onder garantie te vallen. "Customer abuse" is het antwoord van HTC volgens lui op xda.
Ik heb dat vlek-effect inmiddels ook, wanneer ik het pennetje hard op het scherm druk. Gelukkig schiet het na een paar seconden weer terug, maar het zal vast erger gaan worden.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:06:
van het weekend is het bij mijn toestel ook ineens het geval. Precies hetzelfde als in de eerste post van dit topic word genoemd

[afbeelding]
Antwoord van HTC:

Hartelijk dank voor Uw email. Als het inderdaad om een Newton ring gaat zal dit onder de garantie voorwaarden worden gemaakt.

Vriendelijke groet, HTC Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Helaas is het veelbesproken probleem geen Newton ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:44:
Helaas is het veelbesproken probleem geen Newton ring.
Ooh, dat is wat ik dus steeds dacht... :( :( Ik ga toch een poging doen om het onder de garantie te laten vallen, vooral omdat dit een heel veel voorkomend probleem is. Ik doe er wel een briefje bij.

Ik stuur hem morgen op naar HTC, ik laat het wete als ik mijn telefoon terug heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16jeffrey schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:03:
Ik heb de telefoon maandag teruggebracht naar de winkel, en ik heb um vandaag al weer (donderdag dus) ze zeiden minimaal 2 tot 3 weken dat ik um kwijt was, maar ik heb de telefoon nu al weer.... het touchscreen is vervangen, dat kan ik zien want het oppervlak is weer helemaal shiny... fijn trouwens dat ik zo snel antwoord kreeg :| maar ik wou m'n verhaal gewoon ff vertellen...
vervangen onder garantie of niet?

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40
Afbeeldingslocatie: http://www.renkers.com/IMG_0605_got.jpg
Mijn toestel is vandaag weer opgehaald, 2e keer dat ik last van newton ringen heb. Vorige keer was een maand geleden. Gaat gewoon onder garantie gerepareerd worden.
Mocht het nog een keer gebeuren ga ik een nieuw toestel van ze eisen... dit trek ik slecht namelijk...!
Ik zal mijn toestel echter wel 2 weken kwijt zijn. Het gaat naar eurotwice in België (contact gehad met HTC zelf niet met de winkel)

Aap!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmm wel raar dat dit probleem zich opeens erger lijkt te openbaren, of er wordt meer melding van gemaakt nu, dat zou ook kunnen... Hier (nog) geen last

Ik hoor toevallig om me heen wel meer meldingen van dit probleem met dit model HTC van ongeveer 2 tot 4 maanden oud. Het lijkt mij zowat een slechte batch schermpjes wat gebruikt is. Ik neig toch ook zeker naar een productie fout.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 19:02
Ik had dit ook, precies hetzelfde. Terug gegaan naar de BelCompany, waar de tel vandaan kwam.

Ze zeiden al direct dat het garantie was en ik dat zelf niet hebn kunnen veroorzaken. Tel. opgestuurd en heb nieuwe tel gekregen van HTC. :)

Ik had hem ook 4 maanden!

[ Voor 5% gewijzigd door Pedr0 op 23-09-2009 22:04 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:32
Probleem komt hier ook te voorschijn, heb tel ook pas 3.5 maand.

Op XDa staat dat dit onder garantie valt, en hier staat van niet.

Valt di nu wel of niet onder garantie?

• Pedr0
Lees een post terug!

Ja, valt onder de garantie. Heb toenvallig een collega met een 6 weken oude Samsung (zo'n nieuw model), en die heeft exact hetzelfde issue.

Dus het is niet iets van HTC only, maar puur het scherm wat gebruikt wordt!!

• brrrt
  • Laatst online: 25-08 19:43
Klopt, maar als je hiermee terug gaat naar de winkel moet je wel zeggen dat 't om een newtonring gaat. Lang niet elke medewerker weer hiervanaf, als je dit meldt en het op de reparatiebon staat, zullen ze niks anders constateren. Geloof me, ik heb in de winkel al de 2 uitersten meegemaakt; twee toestellen met hetzelfde probleem, 1 met een newtonring en 1 waar er bij een newtonring 'val/stootschade' is geconstateerd. De verzekeraar heeft 't dus ook lang niet altijd juist.

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:32
Ja ok, maar ik heb er geen verzerking bij gedaan, dit omdat we thusi zo'n inboedel ook als je op vakantie bent hebben enzo, dat ook de spullen die je meeneemt ook bij de inboedel vallen oa.a smartphone's.

Kan ik beste HTC contacteren hierover of toch terug naar belcompany?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Pedr0 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:58:
Lees een post terug!

Ja, valt onder de garantie. Heb toenvallig een collega met een 6 weken oude Samsung (zo'n nieuw model), en die heeft exact hetzelfde issue.

Dus het is niet iets van HTC only, maar puur het scherm wat gebruikt wordt!!
Ik heb dus gevallen gezien waarbij het niet onder garantie viel. Het is maar net wie jouw zaak behandeld, je moet mazzel hebben vrees ik.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:06:

[afbeelding]
De touch laag zit vast geplakt op het lcd-scherm, het zijn twee losse componenten. Het lijkt er op dat je touch laag hard drukt op het lcd-scherm.

Verwijderd

Termi schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:18:
[...]

De touch laag zit vast geplakt op het lcd-scherm, het zijn twee losse componenten. Het lijkt er op dat je touch laag hard drukt op het lcd-scherm.
Ja dat is volgens mij ook het geval... En als ik mijn screenprotector eraftrek verdwijnt ook de vlek... Wanneer ik dan iets te hard druk op het scherm komt de vlek weer tevoorschijn (dan zie je ook het rasterstructuur met die puntjes)

Maar dit is toch echt iets waar je volgens mij niks aan kunt doen, dus moeten het haast wel onder garantie maken. Er is ook geen enkele schade o.i.d. te zien aan de buitenkant.
Hij is vandaag opgehaald door htc en hij gaat naar Eurotwice in belgie.

Zal hem wel zeker 2 weken kwijt zijn. Zodra ik hem terug heb kom ik er hier op terug

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:55:
[...]

Ja dat is volgens mij ook het geval... En als ik mijn screenprotector eraftrek verdwijnt ook de vlek... Wanneer ik dan iets te hard druk op het scherm komt de vlek weer tevoorschijn (dan zie je ook het rasterstructuur met die puntjes)

Maar dit is toch echt iets waar je volgens mij niks aan kunt doen, dus moeten het haast wel onder garantie maken. Er is ook geen enkele schade o.i.d. te zien aan de buitenkant.
Hij is vandaag opgehaald door htc en hij gaat naar Eurotwice in belgie.

Zal hem wel zeker 2 weken kwijt zijn. Zodra ik hem terug heb kom ik er hier op terug
Nou heb vandaag een mail ontvangen (na precies een week dus) dat mijn toestel is gerepareerd en klaar is om weer verzonden te worden. Ik heb telefonisch of via mail niks te horen gekregen over reparatiekosten of dat het buiten de garantie valt, dus ik neem aan dat hij kostenloos gerepareerd is.

Nou ja eerst zien dan geloven.... (maar toch al wel een beetje blij ;) )

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/427/img2644d.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:10:
[...]

Nou heb vandaag een mail ontvangen (na precies een week dus) dat mijn toestel is gerepareerd en klaar is om weer verzonden te worden. Ik heb telefonisch of via mail niks te horen gekregen over reparatiekosten of dat het buiten de garantie valt, dus ik neem aan dat hij kostenloos gerepareerd is.

Nou ja eerst zien dan geloven.... (maar toch al wel een beetje blij ;) )
Wat heb je als "klacht" opgegeven? Als jij 'm gerepareerd retour hebt zonder kosten, ga ik die van mij ook opsturen. Als die terug komt heb ik er één te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:13:
[...]

Wat heb je als "klacht" opgegeven? Als jij 'm gerepareerd retour hebt zonder kosten, ga ik die van mij ook opsturen. Als die terug komt heb ik er één te koop :)
Klachtomschrijving wat ik erbij gedaan heb:

"Wanneer ik heel voorzichtig druk op het scherm werkt hij nog, maar wanneer ik normaal met het scherm wil werken met vinger of stylus komt er op bepaalde locaties van het scherm een soort “luchtbel” (?) tevoorschijn. Deze verdwijnt soms helemaal maar blijft vaak aanwezig zodat mijn hele touchscreen niet meer werkt. Het lijkt dus dat het scherm ‘ingedrukt’ blijft en dat hij niet meer ‘untouched’. Het scherm voelt ook ineens heel vreemd aan, zowel met stylus als met de vinger. Veel harder dan eerst het geval was"

Maarja, ze hebben hem gerepareerd zeggen ze en ik ben nu in afwachting op een telefoontje van een courier om hem thuis te laten afleveren.
Ik hoop dat ze hem goed hebben gerepareerd en niet alleen ff het touchscreen los hebben gehaald en er weer opgezet... Maar als ik hem terug heb horen jullie van mij.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

Klachtomschrijving wat ik erbij gedaan heb:

"Wanneer ik heel voorzichtig druk op het scherm werkt hij nog, maar wanneer ik normaal met het scherm wil werken met vinger of stylus komt er op bepaalde locaties van het scherm een soort “luchtbel” (?) tevoorschijn. Deze verdwijnt soms helemaal maar blijft vaak aanwezig zodat mijn hele touchscreen niet meer werkt. Het lijkt dus dat het scherm ‘ingedrukt’ blijft en dat hij niet meer ‘untouched’. Het scherm voelt ook ineens heel vreemd aan, zowel met stylus als met de vinger. Veel harder dan eerst het geval was"

Maarja, ze hebben hem gerepareerd zeggen ze en ik ben nu in afwachting op een telefoontje van een courier om hem thuis te laten afleveren.
Ik hoop dat ze hem goed hebben gerepareerd en niet alleen ff het touchscreen los hebben gehaald en er weer opgezet... Maar als ik hem terug heb horen jullie van mij.

Grtz
Dank je, die omschrijving ga ik ook gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij mij hebben ze het netjes gerepareerd. Ik heb gewoon gezegd:

“Mijn HTC Touch Diamond 2 heeft na 3 maanden ineens een vloeistofachtige substantie direct onder het scherm zitten. Het toestel opzich werkt wel maar schermaanrakingen worden niet geregistreerd.
Het toestel is niet in aanraking geweest met vocht of vloeistoffen.
Ik vroeg me wat dit kan zijn en of dit onder garantie valt.

Toestel is opgehaald door Eurotwice en netjes gerepareerd ;)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Laatst online: 25-08 19:43
Wat is het begin van jullie serienummer? Dan kunnen we misschien kijken of 't een probleem was bij een bepaalde serie. :)

Dit zag ik namelijk bij eerdere HTC's vaak terugkomen, dat een bepaalde serie meer kans had op defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Vandaag contact gehad met HTC, de vriendelijke dame aan de telefoon had het over Newton ringen en dat dit onder garantie zou vallen. Vrijdag wordt het toestel opgehaald. Nette service tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Nou, ik ga vanavond ook wederom terug naar de winkel. Had hetzelfde probleem zoals eerder gemeld, ze hebben toen een nieuw scherm erop geplaatst. (Gerepareerd???)

We zijn nu maandje verder en heb weer het probleem ffs!!

[ Voor 3% gewijzigd door Pedr0 op 08-10-2009 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb mijn telefoon terug!
Hij heeft helemaal een nieuw scherm gekregen. Misschien is ie zelfs wel helemaal nieuw, alle plakkertjes zitten er op.

Super blij! Hopen dat ik er niet weer mee te maken krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Nou, de mijne is net weer ingenomen bij de BelCompany. Ben hem weer min. 2 weken kwijt :(

Heb al gezegd, als het hierna wederom gebeurd ik geen TD2 meer hoef. Om eerlijk te zijn ben ik er al helemaal klaar mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:28:
Nou, de mijne is net weer ingenomen bij de BelCompany. Ben hem weer min. 2 weken kwijt :(

Heb al gezegd, als het hierna wederom gebeurd ik geen TD2 meer hoef. Om eerlijk te zijn ben ik er al helemaal klaar mee!!
Maar jij hebt dus last van newtonringen? Dat is dus iets anders dan wat ik had...
Ik hoor het de laatste tijd wel vaker dat het met de htc telefoons vaak mis is. Overigens de reparatie en opsturen en klantvriendelijkheid is naar mijn inziens wel goed voor mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2021
Ook mijn TD2 moet er aan geloven:(, denken jullie dat het kopen van een digitalizer op ebay en deze vervangen het probleem oplost? symptomen van mijn TD2 zijn: alleen reageren op 1 touchcommand na ongveer een half uur( blijven plakken) olie achtig laagje, en een puntje in de bovenste laag van het scherm...
Ik snap namelijk niet zo goed uit hoeveel lagen mijn scherm nou is opgebouwd... lcd-> touchscreen-> digitalizer -> glas? of lcd-> digitalizer ( bestaat uit touchscreen en glas?) wat is een digitalizer precies?
BVD
Harm Jansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Even een vraag tussendoor, hebben jullie de telefoon vaak in je 'kontzak' zitten en ook op deze manier gaan zitten?

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dubbeldrank schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:45:
Even een vraag tussendoor, hebben jullie de telefoon vaak in je 'kontzak' zitten en ook op deze manier gaan zitten?
Ik gebruik geen kontzakken dus nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbeldrank schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:45:
Nee lijkt me niet he, als je hem kapot wil hebben moet je dat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:53:
[...]

Nee lijkt me niet he, als je hem kapot wil hebben moet je dat doen ;)
Daarom vraag ik het ook. :P

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
Mm net gebeld met HTC, die vragen 25 euro voor het onderzoek van de telefoon en dan nog eventueel de kosten van de reparatie, en ik vraag me af of het onder de garantie gaat vallen... Als ik een losse digitizer koop ben ik maar 16 euro kwijt, heeft iemand ervaring met het zelf vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wartexx schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:17:
Mm net gebeld met HTC, die vragen 25 euro voor het onderzoek van de telefoon en dan nog eventueel de kosten van de reparatie, en ik vraag me af of het onder de garantie gaat vallen... Als ik een losse digitizer koop ben ik maar 16 euro kwijt, heeft iemand ervaring met het zelf vervangen?
Ook vreemd dan, ik heb gemaild met HTC (tekst van Bertus in "HTC diamond 2 touch screen Issue" gebruikt) en toen is het toestel gratis opgehaald. Viel onder garantie volgens die mevrouw.

edit: zojuist mailtje gekregen dat mijn toestel klaar is en teruggestuurd wordt. Da's dus netjes, reparatietijd van ca. 5 werkdagen. En blijkbaar in de garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 19-10-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
Nieuwe digitizer is besteld, handleiding goed doorgenomen, moet te doen zijn, alleen ff de oude digitizer op een nette manier uit de behuizing krijgen (lijmlaag), mannen van HTC en het belgische reparatiebedrijf geven mij een prijsopgave van 145 euro , exl. 40 euro verzend en nakijk kosten. Dit vond ik absurbt voor een defect dat zo vaak voorkomt en dus duidelijk een constructie fout is. Als ik het digitizer scherm binnen heb zal ik op tweakers een reparatie verslag plaatsen als hier behoefte aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08 20:56
Wartexx schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:00:
Als ik het digitizer scherm binnen heb zal ik op tweakers een reparatie verslag plaatsen als hier behoefte aan is.
Ik vervang ook liever zelf het touch scherm (afweging garantie - kosten) en heb er gisteren ook 1 besteld. Ik lees graag over je reparatie verslag. Ik heb al wel dit fotoverslag gevonden: http://www.pdacenter.ru/razborka/htc-touch-diamond2/ Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

@Wartexx en @Awap: als je hetzelfde screen issue hebt als de meesten hier, dan valt het gewoon onder garantie en is reparatie zelfs gratis. Waarom dan moeilijk doen?

Wat een prutsers bij Eurotwice, krijg vandaag toestel terug met nieuw scherm. Heel mooi. Maar er zit een dikke vette haar tussen digitizer en display en op meerdere lagen tussen digitizer en display zit veel overig stof. Ziet er niet uit. Compleet nieuwe behuizing, toestel als nieuw, en dan dit :(

[ Voor 47% gewijzigd door Crusader op 22-10-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik heb hem weer terug en wederom is de complete bovenkant vervangen. Ben benieuwd hoelang ik er nu mee kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Pedr0 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:23:
Ik heb hem weer terug en wederom is de complete bovenkant vervangen. Ben benieuwd hoelang ik er nu mee kan doen!
Bij jou ook zoveel stof in het scherm als souvenir meegekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
Waarom zo moeilijk doen? omdat ik verwacht dat ze moeilijk gaan doen met de garantie, aangezien er bij mij wel een klein dutsje in het scherm zit, verder wel hetzelfde probleem als de meeste mensn hier. En de 15 euro kosten van de digitizer, wegen niet op tegen de 185 euro kosten die de meneer van Earotwice mij voorberekende , en zo te horen kan het vaker gaan voorkomen, dan vindt ik het toch wel fijn om het zelf op te kunnen lossen, aagezien ik niet nadat de garantie is verlopn 185 euro voor een reparatie wil gaan betalen.
Ik ga zien of het gaat lukken, die link had ik ook gevonden, alleen dan nog even met google translate vertaald. Mijn russisch is niet zo denderend. Ik hoop m morgen binnen te krijgen dus we zullen zien.

Mzzl
Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
Zo, leek een eeuwigheid te duren, maar het schermpje is eindelijk aangekomen in nl, voor iets minder dan 15 eurotjes. Het is een exacte replica van het originele scherm, of het origineel is weet ik niet, maar dat boeit mij verder ook weinig. Scherm kwam goed verpakt in bubbeltjes folie in een kartonnen doosje. Telefoon is uit elkaar geschroefd, heel makkelijk, 4 schroefjes en de rest klikt los. Daarna heb je een los voorkantje , een moederbord met lcd scherm en een achterkantje waar antennes inzitten.
Het defecte scherm zit in de behuizing vastgelijmd met warmtegevoelige lijm.
Ik heb eerst dus geprobeerd met een fohn de lijmlaag los te maken, maar heb daarna besloten de hele voorkant in warm water te laten weken. De Digitizer is daarna gemakkelijk los te halen, waarna je een mooi schoon voorkantje overhoud. morgen zal ik het nieuwe scherm erin gaan plaatsen en testen, en vrijdag zal ik een fotoverslagje plaatsen aangezien ik daar nu te weinig tijd voor heb.
Het is iig een gemakkelijke operatie. Niet zo moeilijk als ik had gevreesd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
Zo, het scherm zit er weer in, klusje van misschien een uurtje ofzo, gelijk windows 6.5 en spb 3.5 erop gezet en werkt weer zo smooth als nieuw :D , scherm is precies hetzelfde als origineel en past als gegoten, kwam verpakt met de nodige tools. Heb besloten er geen verslagje van te maken aangezien het eigenlijk gewoon hetzelfde is als de rus op zijn site beschrijft.
Mogen er mensen vragen over hebben mag je natuurlijk altijden een mailtje sturen ;D.
Ik weet wel dat als mijn scherm nou nog een keer kapot ga, ik niet zal twijfelen om voor die 14 euro het scherm zelf , stofloos en zonder weken te moeten wachten te maken ( heb er 1 reserve liggen).
Aanradertje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:08
Ook ik had het issue. Telefoon (T-Mobile versie) in september gehaald. Na een aantal weken het issue met het scherm gehad en in december weggebracht naar de T-Mobile winkel met de uitdrukkelijke melding dat er geen software-update mocht plaatsvinden en die melding ook duidelijk op het garantieformulier vermeld.

Na krap twee weken is de telefoon netjes verpakt weer thuis bezorgd met -jawel- de update naar 6.5 die ik niet wilde. Gelukkig is het scherm ook netjes onder garantie vervangen en het lijkt een stuk helderder dan het voorheen was. Geen onderzoekskosten of andere fratsen dus. Nu eens kijken of het goed blijft allemaal.

Jammer van de software-update, kostte me weer een avond om e.e.a. terug te installeren zoals ik wilde.

[ Voor 3% gewijzigd door robkds op 07-01-2010 09:49 ]

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie die digitizer gekocht? Mijn glas is gebarsten, herstellen kost al snel 100 euro, dus ik zou dit ook zelf willen proberen nu dat toch blijkt dat het helemaal niet moeilijk is.

Kan me ook iemand zeggen wat die spb eigenlijk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
Ik heb mijn digitizertje gewoon van ebay, kost daar rond de 10-15 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan mijn digitizer te vervangen, en ben benieuwd hoe je de nieuwe digitizer het beste weer in de behuizing vastzet. Ik kan daar namelijk weinig over vinden. gebruik je daar bijvoorbeeld lijm voor, en zo ja welke?

-----------------

Edit: Ik heb mijn digitizer inmiddels vervangen, mijn toestel was al ruim 2,5 jaar oud dus geen garantie issue. Het gaat hierbij overigens om een Touch (1), geen Touch 2. Met een gewone haarfohn heb ik de rand van de digitizer verwarmt. Als een stuk goed warm is, dan kun je dat deel gemakkelijk losdrukken en zo werk je stap voor stap langs de rand de hele digitizer los. Let op dat je niet teveel kracht zet: als de lijm goed warm is, dan is dat niet nodig en je kunt makkelijk de kunststof rand van de telefoon breken, zoals mij eerst gebeurde toen ik het zonder verwarmen probeerde. Gelukkig zit die aan een metalen profiel vast (wees overigens bij het demonteren van de telefoon voorzichtig met alle kunststof! HTC gebruikt niet de beste materialen). De lijm waarmee de oude digitizer vastzat blijft in de behuizing vastzitten en kleefde nog steeds ruim voldoende om de nieuwe digitizer mee vast te zetten. De digitizer werkt trouwens perfect. Ik heb deze via Ebay in Hongkong bestelt en kostte me inclusief verzending en gereedschap nog geen 5 Euro.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teo1966
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:46
dat zou ik wel een willen weten hoe weer vastzetten ????

• mikkev
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 19:57
ALLEMAAL GEWOON OPSTUREN NA HTC IS GARANTIE!!!! ZIE HIERONDER!!!!!

Die van mij is al 3 keer terug geweest voor newtonringen. Als goed is kom ik de volgende keer in aanmerking voor een ander toestel! Laten ze dan de HD2 maar opsturen word gek van dit ding! Is net een half jaar oud al in totaal 6 keer voor reparatie terug geweest:
1: newtonringen, terug gekregen maar nu led indicator kwijt
2: Led indicator kwijt terug niets aan gebeurt.
3: Led indicator terug
4: Newtonringen na 3 weken goed te zijn geweest. Niet aan gedaan.
Geprobeerd nieuw toestel te krijgen niet gelukt.
5: Newtonringen gerepareerd terug gekregen.
6: Newtonringen gerepareerd terug gekregen.

Kan eigenlijk niet wachten tot ie weer stuk gaat haha
Hoe kan ik hem het beste een handje helpen???

[ Voor 4% gewijzigd door mikkev op 11-02-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

mikkev schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:20:
ALLEMAAL GEWOON OPSTUREN NA HTC IS GARANTIE!!!! ZIE HIERONDER!!!!!

Die van mij is al 3 keer terug geweest voor newtonringen. Als goed is kom ik de volgende keer in aanmerking voor een ander toestel! Laten ze dan de HD2 maar opsturen word gek van dit ding!
Sorry dat ik jou uit een droom moet helpen: Verwijderd in "HTC HD2 - Deel 8" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domainator
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-07 09:38
Ook mijn HTC Diamond 2 moet terug i.v.m het Newton ring probleem :( , ik heb HTC gebeld en het toestel wordt al binnen 2 dagen door een courier opgehaald.
Het touchscreen werkte ineens niet meer maar ik zag in eerste instantie geen vlek onder de touchlaag, nu is deze olieachtige vlek goed zichtbaar.
Ik heb het toestel niet laten vallen en er is geen vloeistof in gekomen, ik ga dus niks betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkev
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 19:57
Het is geen droom het het zelf gehad met me TD2 kan je alle ticket sheets nog wel opsturen. Heb een touch pro2 gekregen ipv de TD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolinden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04-2024
Even voor de duidelijkheid, valt het probleem zoals op de afbeelding eerder in deze post (http://img21.imageshack.us/img21/427/img2644d.jpg) wel onder garantie?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, vlek lijkt zelfs exact hetzelfde op mijn mobiel. Het is van de een op de andere dag ineens ontstaan je ziet verder ook geen beschadiging op het scherm... heb nog twee maanden garantie hoop dus wel dat het gratis gerepareerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 14:20
Ik kom er net achter dat ik het zelfde probleem heb. Maar dan na bijna 11 maanden dus hoop dat ze het nog willen fixxen.
Binnen een vaag gekleurd vlak dat eerder is gepost in deze discussie krijg ik overal waar ik druk dat nog vagere gedoe onderin mijn scherm.

Het is mij opgevallen tijdens internetten. Als ik naar beneden schrol dan gaat die vanzelf soms weer omhoog (dat vochtig lijkende streepje dat komt als ik druk schiet weer terug wanneer ik loslaat waardoor het scherm naar boven gaat(ziet er op zich grappig uit))

Als ik snelle rondjes over elkaar doe krijg ik 1 groot vlak en als ik dan een paar x over mijn t-shirt wrijf is het weer weg.
Morgen even kijken of ik naar de Hi winkel ga of direct HTC. Zoals ik het hier lees wordt het HTC.
Niet veel zin ervoor te betalen en moet nog een jaar met de telefoon...
Pagina: 1