[Windows 7] Windows partitie formateren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Hallo,

ik loop tegen het volgende probleem aan dat luid als volgd :

Ik heb 2 partities waar windows op staat. 1 met windows 7 en 1 met windows vista. Omdat ik zo lang zamerhand alleen maar op windows 7 werk wil ik graag de windows vista van mijn computer verwijderen. Ik heb alle data al overgezet en verwijderd van de partitie waar vista op staat. Maar als ik hem nu probeer te formateren via cmd / schijfbeheer ( partitie verwijderen wil ook niet) of gewoon op verwijderen klik, loop ik tegen een beveiligings probleem aan en kan hij niet verwijderd worden.

Wat heb ik al gedaan:

Ik heb geprobeerd via dos/cmd en via schijfbeheer dus.
Ook heb ik al verschillende google pogingen gedaan maar kan verder niks bruikelijks vinden.

Als dit opgelost is moet waarschijnlijk het dual boot menu ook aangepast worden misschien dat jullie hier ook wat tips en how-to's kunnen geven.

Alvast bedankt en als er meer info nodig is hoor ik het graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dikke kans dat je bootmanager op die partitie staat. Dat ga je niet zomaar verwijdert krijgen. Ga je met Gparted aan de gang zoals mijn voorganger adviseert en de partitie zomaar weggooid zou je wel eens je Windows 7 niet meer kunnen booten.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
ok bedankt.

Ik heb eerst een tijd op windows vista gewerkt. dat is ook de eerste OS die op dit systeem stond. daarna heb ik om te proberen windows 7 geïnstalleerd.

Hoe ga ik nu te werk om mijn windows 7 nog wel te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je het antwoord het beste kunt vinden in de post van een collega poster:

Te vinden op:
\[Win7/Vista] Bootmanager laadt van de verkeerde partitie*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
helaas word ik daar niet veel wijzer van. er word geen duidelijke conclusie getrokken. wel lijkt hij met hetzelfde probleem te zitten als ik nu zit/kom te zitten.

zou er ook een mogelijkheid zijn om alleen de boot manager te behouden en de rest van de windows installatie te verwijderen. ik heb alleen de ruimte nodig die de installatie in neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47
De conclusie is vrij eenvoudig. De Vista partitie verwijderen, dat kan bijvoorbeeld dmv GParted of dmv de Windows 7 boot dvd.

Vervolgens zal Windows 7 (waarschijnlijk) niet starten, maar dit kun je fixen m.b.v. de Windows 7 Repair opties...

• _FrostBite_
Deze windows 7 repair opties werken die bij build 7077 ? en hoe gebruik ik deze precies ?

bedankt voor de uitleg tot nog toe.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als ik jou was zou ik minimaal upgraden naar RC, build 7100, dat geeft je ietsjes meer zekerheid :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
_FrostBite_ schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:33:
Deze windows 7 repair opties werken die bij build 7077 ? en hoe gebruik ik deze precies ?
Starten van de Windows DVD en dan kun je ergens repair kiezen en daarna wat je precies wilt repareren.

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Ik vermoed wel (al weet ik niet waarom) dat ie de bootloader terugzet op de oude Vista partitie ... maar goed, als het je alleen om de ruimte gaat is dat niet erg.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Pagina: 1