Toon posts:

Effectieve snelheid Sitecom WL-153

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik de nieuwe docsis 3.0 modem van Ziggo binnengekregen, en dat levert me samen met Alles-in-1 Extra een downsteam op van 50mbit.
Tussen m'n PC en de modem staat een router, Sitecom WL-153.

Wie weet wat de effectieve snelheid is van deze router, ik geloof dat ik wireless niet veel boven de 25mbit op en wired niet veel boven de 35mbit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/542105850.png

Heb ik een betere router nodig om 50mbit te halen?

Verwijderd

Als je je verbindng nou eerst zonder router test kan je vaststellen of het 'probleem' in je router zit of in je verbinding.
Als het laatste het geval is dan heeft het natuurlijk geen nut om je router verder door te spitten ;)
Bij tomshardware (uit mn hoofd) hebben ze een overzicht van routersnelheden.. ook hardware.info heeft er bijzonder veel info over.
Even zelf zoeken dus, weet niet waar je al gezocht had?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-03 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:19:
Als je je verbindng nou eerst zonder router test kan je vaststellen of het 'probleem' in je router zit of in je verbinding.
Als het laatste het geval is dan heeft het natuurlijk geen nut om je router verder door te spitten ;)
Bij tomshardware (uit mn hoofd) hebben ze een overzicht van routersnelheden.. ook hardware.info heeft er bijzonder veel info over.
Even zelf zoeken dus, weet niet waar je al gezocht had?
Dus even duidelijk, wired pc direct naar je ziggo modem zonder andere dingen ertussen en dan weer testen.
Ook kun je nog even proberen je modem aan uit te zetten als je je snelheid niet haalt en dan weer testen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning