Hema wil cartridge niet terugnemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Afgelopen dinsdag heb ik een printcartridge gekocht bij de Hema in Enschede. Ik had de prijzen van webshops bekeken, die voor mijn HP 78 zo'n 36 euro wilden hebben. Daarna ben ik langs de Hema gegaan en zag dat een cartridge van het type H7 - zoals op de verpakking vermeld - geschikt is om een HP 78 cartridge te vervangen.

Blij met mijn aankoop ging ik naar huis, alwaar ik het beestje uitpakte. Het openen van de blisterverpakking vereiste wat sloopwerk. De blister zou ik nu niet meer onbeschadigd noemen. Daarbinnen het doosje. Deze heb ik uiterst netjes opengemaakt. De verpakking bevatte een cartridge en twee bijsluiters.

Op de cartridge staat tot mijn schrik: 'Remanufactured cartridge'. Huh? Ik had toch een níeuw product gekocht?

Afijn, cartridge in printer geplaatst, een HP930c. De printer morrelde wat en schoof toen verontwaardigd de kleurencartridge tot onder het symbool met de :'( -smiley. Cartridge niet geaccepteerd. Na wat voorzichtig poetsen over de koperen aansluitingsstrip en het vergelijken van de oude met de nieuwe cartridge vond ik het aannemelijk dat de nieuwe het prima zou moeten doen. Helaas, de printer slikt hem niet. Tweede puntje dat opvalt is dat op de cartridge zelf staat dat hij voor een HP920C, een HP970Cxi of een HP990Cxi is. Hoewel dus op het doosje veel meer printers, waaronder mijne, vermeld stonden, spreekt de cartridge zelf dus van maar drie typen. Het zou wat uit kunnen maken, maar je weet het niet. Het ding is of DOA, of hij is gewoon, in tegenspraak met de verpakking, niet geschikt voor mijn printer.

Ik heb de cartridge weer netjes van zijn sticker, plasticje en bijsluiters voorzien en terug in het doosje gestopt. Volgende dag met bon en doosje naar de Hema gegaan. Nee, helaas, zegt de dame bij de servicebalie. 'Wij nemen geen HP cartridges terug. Dan moet u op de bijsluiter kijken en HP bellen.'
Dat accepteer ik niet, want ik heb de cartridge bij de Hema gekocht. Ik heb niets met HP te maken. Afgezien van dat de verwijzing naar het printertype een paar keer op de verpakking staat, is de cartridge naar mijn weten helemaal niet door HP gemaakt! De dame houdt vol dat ik de bijsluiter moet lezen en wuift me weg.

Thuis lees ik daarom de bijsluiter eens. In weinig woorden wordt me verteld dat ik voor service een 0900-nummer moet bellen. Dat doe ik dan maar. Tot mijn verbazing krijg ik Pelican aan de lijn. De vriendelijke telefonist legt me uit dat Hema al een half jaar geen cartridges van Pelican meer afneemt en dat ik hem ook niet aan hen kan retourneren. Ik moet de cartridge volgens hem gewoon als product bij de servicebalie van Hema afleveren en dan, aan de hand van de 30-dagen ruil-regel, mijn geld terugkrijgen (mits het product onbeschadigd en ongebruikt is). Hij bevestigt dat het inderdaad een refurbished cartridge betreft. (Dat stond niet op het doosje, Hema!)

Daarop bezoek ik de Hema website en raak nog verder verbaasd. Op de website staat deze tabel:
http://www.hema.nl/nl-NL/...int/cartridge-zoeken.aspx
En daarin staat dat de Hema 7 overeenkomt met de HP 78D . De D staat waarschijnlijk voor de hoeveelheid inkt, maar toch - dat stond óók al niet op het doosje. Nog een puntje eraf voor Hema.
Ik stuur daarop een kattebel aan de klantenservice via een webformulier. Braaf vul ik alles in en schrijf een kort berichtje over het niet kunnen retourneren van de cartridge en het gesprek met Pelican. Klik, verstuurd. Enkele momenten later ontvang ik een bevestiging van Hema, met daarin een kopie van mijn verzonden bericht. Maar helaas! Alleen de eerste drie regels van mijn bericht staan erin! Nu weet de klantenservice nog niet wat mijn probleem is!

:( Klantenservice neemt product niet terug omdat het 'een HP-product is'
:( De servicelijn van Hema, betaald en wel, verbindt je door met Pelican.
:( Het is een Pelican-product, echter, Pelican levert al een half jaar geen producten / services meer aan Hema. Dit had de klantenservice moeten weten.
:( De kartonnen verpakking van de cartridge vermeldt niets over het gemaakt zijn door Pelican of door HP
:( De kartonnen verpakking vermeldt ook niets over het type 'D' - wat dat ook mag aanduiden
:( De cartridge is moeilijk te testen zonder de blister te beschadigen of zonder een sticker van de cartridge af te trekken, wat op zich beschadiging kan worden genoemd.

Ik heb weinig zin om weer terug naar Hema te gaan, ik wilde eigenlijk eerst een reactie van de online klantenservice afwachten, maar aangezien ze maar een half bericht hebben ontvangen gaat dat volgens mij nog even duren voordat we op één lijn zitten.

Heeft iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Wat een ergenis die Hema.
Misschien de consumentenbond raadplegen? :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Tja wat wil je nou? Bel eens met het Hema hoofdkantoor eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 16:23
terug gaan naar de winkel, de samenvatting van het 'incident' op papier danwel mondeling overhandigen en vragen hoe jij er met hen het best uit kan komen. kan je er niet uit komen met de bali medewerker vraag je om een leidinggevende die vaak geen tijd/zin heeft in jou 'gezeur' en vervolgens je geld terug geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

densoN schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:28:
terug gaan naar de winkel, de samenvatting van het 'incident' op papier danwel mondeling overhandigen en vragen hoe jij er met hen het best uit kan komen. kan je er niet uit komen met de bali medewerker vraag je om een leidinggevende die vaak geen tijd/zin heeft in jou 'gezeur' en vervolgens je geld terug geeft.
En als dat niet lukt Hema HQ bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:28
Misschien de Hema eens bellen? Zolang zij niet ecpliciet bij de verkoop/voorwaarden vermelden dat je voor garantie bij de leverancier moet zijn, zijn zij de verantwoordelijken. Je hebt de koop met hen gesloten.
En dan maakt het niet uit of ze ze niet meer kunnen retourneren / rma sturen naar de leverancier. Dat is hun probleem

[ Voor 0% gewijzigd door rdfeij op 19-08-2009 13:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Wat een onzin!

De winkel is verantwoordelijk voor de producten die ze verkopen en je hebt een defecte cartridge gekregen. Dat zij geen zaken meer doen met Pelican is hun probleem.

De Hema heeft je een defect product verkocht en het is in deze niet relevant of dit product geproduceerd is door Pelican, HP of HakkieTakkie industries en of de Hema daar zaken mee doet of niet.

Je hebt een overeenkomst met de Hema en niet met de fabrikant dus de Hema moet je van een nieuwe cartridge voorzien. Zijn ze nou helemaal gek geworden? :(

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 19-08-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19
Ik zou inderdaad ook om een leidinggevende vragen, die geven liever het geld terug zodat de klant wat meer tevreden is, dan dat ze een boze klant weg sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mace schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:34:
De Hema heeft je een defect product verkocht en het is in deze niet relevant of dit product geproduceerd is door Pelican, HP of HakkieTakkie industries en of de Hema daar zaken mee doet of niet.
Voor de afhandeling van het niet werken niet, maar als je denkt een HP cartridge te kopen wordt je gewoon bedonderd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik snap, het komt een beetje over als een storm in een glas water. Ik zie ook als mogelijkheid dat ik weer terugga naar de servicebalie... maar wat een gezeur dan weer om zo'n stomme printcartridge.

Het lange verhaal heb ik erbij gedaan om mensen die ook van plan zijn gemakkelijk bij Hema een cartridge te kopen, te behoeden voor wat ze in de verpakking vinden en wat voor problemen ze kunnen ondervinden met het ruilen. :)

Om dan nog maar even drie nieuwe vragen op te werpen:

- De cartridge is dus refurbished, dwz. nieuwe inkt in een oud hulsje. Moet dat niet op de verpakking vermeld staan?
- Waarom verwijst Hema naar HP als hun cartridges van Pelican komen?
- Waarom verwijzen ze überhaupt door, ... dat is hier al vaker langsgekomen; een winkel is toch zelf verantwoordelijk voor het product dat ze verkoopt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Hoe denkt Consuwijzer hier over?

edit: (even gekeken)
Wie is verantwoordelijk als het product niet aan mijn verwachtingen voldoet?

Is een product niet goed, dus voldoet het niet aan de verwachtingen die u mag hebben? Dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem voor u oplossen.

Is het product goed, maar had u de verkeerde verwachtingen? Dan is de verkoper niet verantwoordelijk. Dan bent u dus zelf verantwoordelijk. Een voorbeeld. U koopt de goedkoopste wasmachine die een winkel heeft. Dan kunt u daarvan niet hetzelfde verwachten als van een duurdere wasmachine.
Wat zijn mijn plichten?

Als u iets koopt, hebt u niet alleen rechten. U hebt ook plichten. U hebt bijvoorbeeld een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u aan de verkoper moet vragen of een product wel geschikt is voor wat u ermee wilt gaan doen.

De verkoper heeft een informatieplicht. Dat betekent dat hij aan u moet vertellen wat hij over het product weet. Als hij iets aan u belooft, dan mag u verwachten dat het product daaraan voldoet. De belofte van de verkoper is dan een soort garantie.
toon volledige bericht
Hieruit mag ik toch opmaken dat HEMA de carterige gewoon terug moet nemen (toch?)

[ Voor 95% gewijzigd door Robinski op 19-08-2009 13:42 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij aankoop van het product zal een gemiddelde consument wel in de gaten hebben dat het hier niet om een originele cartridge gaat, maar om een alternatieve cartridge of een nagevuld product.
Neemt niet weg dat die cartridge het gewoon moet doen, hoewel misschien niet zo goed als een HP cartridge.
De Hema is hiervoor verantwoordelijk en dient een vervangend exemplaar te leveren of geld terug te geven.
Zie ook Consuwijzer.

Zelf heb ik ooit alternatieve cartridges gekocht, maar de ellende woog voor mij niet op tegen het prijsvoordeel, dus terug naar HP.

Blijft inderdaad idioot dat Hema hier moeilijk over doet, want dit gezeur kost hun meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:19

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Wat achterlijk zeg, ik had wel beter verwacht van de hema.

Maar heb je die kassa *knip* mevrouw al gevraagt haar chef er bij te halen om wat opheldering te geven dat jij ook je verhaal aan iemand kan ophangen die wat meer te zeggen heeft zegmaar.

En dan ook gelijk de vraag stellen waarom je er geld voor moest betalen gezien je er niks aan hebt en je printer volgens de verpakking het wel zou moeten doen met die cardridge.

Schelden is nergens voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 20-08-2009 19:49 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dark Blue schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:19: Maar helaas! Alleen de eerste drie regels van mijn bericht staan erin! Nu weet de klantenservice nog niet wat mijn probleem is!
Dit is gewoon het ticketsysteem dat een samenvatting van het bericht laat zien ter bevestiging aan de verzender. De klantenservice heeft je hele bericht ongetwijfeld ontvangen.

Verder: gewoon vervangend product/bon/geld eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Bellen, bellen, bellen en uiteindelijk meer geld en tijd steken dan een nieuwe cartridge te halen. Tenzij het om een principe-kwestie gaat, natuurlijk. Daar wordt ik ook nogal eens in meegesleept...

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 21:53
Kan het zijn dat de persoon die op dat moment achter balie zat niks van pc afwist en voor haar het juiste deed (maar wel fout :P)? Ik heb bij mijn Hema meegemaakt dat ze zelf niks van hun eigen actie afwisten dus ik begin aan de verplichte IQ die nodig is om daar te werken te twijfelen.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Marzman schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:37:
[...]

Voor de afhandeling van het niet werken niet
Dus wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
De mensen bij de Hema doen ook maar gewoon hun werk en daarbij geldt dat je een product niet mag retourneren als het geopend of beschadigd is.
In dit geval is er echter geen deugdelijk product geleverd.
Daarnaast is het maar de vraag of de Hema wel de juiste informatie heeft gegeven.

Dus gewoon beleefd blijven, maar aandringen op vervanging of geld terug en eventueel de chef laten komen om je recht op te eisen.
En ja, voor velen zal dit een principe-kwestie zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Want? In beide gevallen moet je het terug kunnen brengen naar de winkel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Volgende keer ook even het nummer door http://www.0900alternatieven.nl/ heen halen! Scheelt je weer telefoonkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57
Het is derdaad gewoon de winkel die het probleem moet oplossen. Als er al gebeld zou moeten worden met wie dan ook is dat een taak van de winkel. Het product is net nieuw en wordt als defect teruggebracht.

1) Wanneer de winkelier aangeeft dat dit jij iets doms gedaan hebt ligt (omdat het product jonger dan 6 maanden is) de bewijslast daarvoor bij de winkelier. Zij moeten aantonen wat voor doms jij er dan mee gedaan hebt.

2) Volgens mij zal "geld terug" inderdaad alleen gelden wanneer het product ongeopend/ongebruikt is. In dit geval zul je de Hema de kans moeten geven om het probleem voor je op te lossen. Kanttekening hierbij is dat dit volgens mij moet gebeuren "zonder ernstige overlast voor de klant".

Nogmaals naar de servicebalie dus en als ze weigeren het probleem op te lossen vragen naar de filiaalmanager lijkt mij de meest praktische manier. In eerste instantie kun je nog aangeven dat je op hun advies met het opgegeven nummer gebeld hebt en aangeven dat daar aangegeven is dat je bij de servicebalie van de Hema moet zijn. Knappe baliemedewerker die het dan nog in zijn/haar hoofd haalt om je weg te sturen met de opmerking "bel nog maar een keer".

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 11:21

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

En mocht het nou echt helemaal niet lukken, dan moet je even op zaterdag middag gaan, dan is het lekker druk, even die stem wat harder...moet je eens opletten hoe snel je je geld terug hebt...

Maarrrrr....uiteraard alleen als het echt niet lukt...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dark Blue schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:38:
Ik snap, het komt een beetje over als een storm in een glas water. Ik zie ook als mogelijkheid dat ik weer terugga naar de servicebalie... maar wat een gezeur dan weer om zo'n stomme printcartridge.

Het lange verhaal heb ik erbij gedaan om mensen die ook van plan zijn gemakkelijk bij Hema een cartridge te kopen, te behoeden voor wat ze in de verpakking vinden en wat voor problemen ze kunnen ondervinden met het ruilen. :)

Om dan nog maar even drie nieuwe vragen op te werpen:

- De cartridge is dus refurbished, dwz. nieuwe inkt in een oud hulsje. Moet dat niet op de verpakking vermeld staan?
- Waarom verwijst Hema naar HP als hun cartridges van Pelican komen?
- Waarom verwijzen ze überhaupt door, ... dat is hier al vaker langsgekomen; een winkel is toch zelf verantwoordelijk voor het product dat ze verkoopt?
fuck it; jouw centen, dik voet bij stuk houden, stennis schoppen; komt mngr die 'regelt 't wel even'
werkt keer op keer op keer bij issues

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Marzman schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:51:
[...]

Want? In beide gevallen moet je het terug kunnen brengen naar de winkel.
Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen. De Hema is verantwoordelijk voor al haar verkochte producten en dus ook de garantieafhandeling daarvan. Daar ben je het mee eens toch?

Zo ja, dan had ik je eerste post verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mace schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:28:
[...]

Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen. De Hema is verantwoordelijk voor al haar verkochte producten en dus ook de garantieafhandeling daarvan. Daar ben je het mee eens toch?

Zo ja, dan had ik je eerste post verkeerd begrepen.
Ja, volgens mij zijn we het eens :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281234

Ik zou met dit hele verhaal naar de klantenservice van de Hema stappen en eventueel vragen naar een hoger geplaatst persoon (manager/bedrijfsleider).. Hema is verantwoordelijk voor de door hun verkochte producten en gezien de misleidende informatie op het pakje (veel type-nummer, wat dus niet overeen komt met de realiteit) lijkt het me niet minder dan logisch dat ze het gewoon vergoeden..

Ik zou de punten van Hema->HP?->Pelican ook meenemen.. Zeker voor zo'n simpel product is de Hema zelf verantwoordelijk (in tegenstelling tot elektronische producten die buiten de "ruilen binnen X dagen" vallen bijvoorbeeld).. Jammer voor ze dat ze geen zaken meer doen met HP/Pelican, maar ze hebben jou het product toch echt verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zoals hierboven, gewoon een scene er van maken bij de klantenbalie. Wel correct blijven, maar blijven aanhouden dat Hema je een product heeft verkocht dat ofwel defect is ofwel niet conform de omschrijving. Gezeur over geopende verpakkingen afdoen als onzin, aangezien zij een niet-werkend product aan jou hebben verkocht en je daarmee hebben benadeeld. De aanhouder wint, laat de rij achter je gerust langer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is idd niet conform de omschrijving en blisterverpakkingen zijn ook niet te openen zonder te beschadigen. Hierover kunnen zij eveneens niet moeilijk doen!

Geef duidelijk aan dat je niet van plan bent om andere partijen te contacteren aangezien zij de verkopende partij zijn (en jij dus niks te maken hebt met andere partijen), aangezien die partijen niks met jou te maken hebben en aangezien dat extra tijd en kosten (verzenden) met zich meebrengt.

O ja, geen genoegen nemen met een bon. Je ontbindt de koop namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Weer gezeik met die nep-cartidges, ik heb het ook al duizend keer bij anderen gezien. Waarom koop je niet gewoon de originele? Mensen willen ook altijd maar het goedkoopste.

Daarnaast weet ik niet wat de wet zegt over verbruiksartikelen, maar veel winkels doen daar sowieso moeilijk over.
Zoals hierboven, gewoon een scene er van maken bij de klantenbalie. Wel correct blijven, maar blijven aanhouden dat Hema je een product heeft verkocht dat ofwel defect is ofwel niet conform de omschrijving. Gezeur over geopende verpakkingen afdoen als onzin, aangezien zij een niet-werkend product aan jou hebben verkocht en je daarmee hebben benadeeld. De aanhouder wint, laat de rij achter je gerust langer worden.
Ik ga mij voor 36 euro echt niet belachelijk maken voor een hele winkel :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:02
De cartridge voor de 970cxi is hetzelfde als de 930C, dus nummer 78. Het feit dat je printer een fout geeft betekent gewoon dat de printkop op de cartridge gewoon defect is.
Terugnemen is op zich niet verplicht, maar ruilen wel natuurlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hacku schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:51:
Weer gezeik met die nep-cartidges, ik heb het ook al duizend keer bij anderen gezien. Waarom koop je niet gewoon de originele? Mensen willen ook altijd maar het goedkoopste.
Ik gebruik al jaren HEMA cartridges voor mijn HP DeskJet930C en heb er _nooit_ problemen mee. Daarbij kosten ze maar €17,50 voor een doosje zwarte inkt. Waarom zou je zoiets niet met een originele kunnen overkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tuurlijk zijn er mensen waarbij het altijd fijn werkt, maar er zijn ook veel mensen die problemen hebben met nep-cartridges. Meer problemen dan de originele, dat is mijn ervaring.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:52
Heb met beide al te maken gehad, en dan is het echt niet omdat ik altijd voor het goedkoopste ga hoor! soms is het ook gewoon het feit dat je dringend een cartridge nodig hebt en dat dat het enige beschikbare is, als het hoogdringend is neem je dat gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

het ligt er ook maar aan waar je de inkt voor nodig hebt. Voor simpel prive gebruik heb ik ook nep brother inkt. Black van Brother kost € 18,-- ik betaal er via marktplaats < € 2,-- voor. Je hoort mij niet klagen als ik iets vaker op clean inkt moet drukken omdat er een keer een iets niet helemaal duidelijk is.

maar goed daar gaat het niet over... Ik zou zeggen terug naar de Hema en thuis komen met een andere cardrigde of je geld!

ik heb er geen aandelen of belang bij maar: http://www.qualitycartrid..._virtuemart&Itemid=300002 het ding wat je zoekt voor maar € 12,50

Ik heb hier ook al een poosje inkt van en alles werkt prima!

[ Voor 30% gewijzigd door Ray op 19-08-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Denk dat je net een verkeerde aan de balie hebt getroffen. Mijn vriendin werkt bij de Hema en ze nemen zelf nog onderbroeken terug.

Gewoon nog eens gaan en toezien dat je door een ander geholpen wordt.

Sowieso verkoopt Hema alleen producten onder eigen label, en dus is zij de enige partij waarmee je iets te schaften hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 19-08-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

haribold schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:09:
En niet vergeten je grof geschut in te zetten, je bent tenslotte een meisje: ga huilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:50
Ik kan me voorstellen dat je liever niet terug gaat naar dezelfde Hema vestiging. Volgens mij mag je bij de Hema ruilen bij een andere vestiging. Misschien dat ze daar ook wat behulpzamer zijn, niet geschoten altijd mis.

My favorite programming language is solder.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Flitzer schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:50:
De mensen bij de Hema doen ook maar gewoon hun werk en daarbij geldt dat je een product niet mag retourneren als het geopend of beschadigd is.
Als ze 'gewoon' hun werk doen, ga ik er ook vanuit dat ze de juiste kennis bezitten.
Kennelijk bezitten ze dat niet, anders was er geen discussie ontstaan.
Ik vraag me nog steeds af of er uberhaupt iets van (consumenten)rechten worden behandeld.
Toen ik de opleiding detailhandel volgde heb ik daar niets van mee gekregen.
Het zou een hoop onnodig gedoe schelen als een verkoper simpelweg eens op de hoogte was van wet- en regelgeving ipv klakkeloos het van hogerhand opgelegde beleid op te volgen.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wie koopt er nu cartridges, ik ben er 2 jaar geleden volledig vanaf gestapt. CISS rules _/-\o_ (15 euro voor 600ml aka +-40 cartridges)

Wellicht werkt een andere hema wel mee. Zeg gewoon dat het een defecte niet originele cartridge is en dat je het aankoopbedrag terug wilt hebben. Ga niet rond de pot draaien. Doe alsof je neus bloed en blijf vorige herhalen. Net zolang totdat ze over de brug komen. Uiteraard in een drukke zaak anders werkt het niet ;)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:45:
Wat achterlijk zeg (...)
Maar heb je die kassa k*t al gevraagt haar chef er bij te halen (...)
Hacku schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:51:
Is het normaal om hier in het shoppingforum zo ontzettend grof en respectloos te reageren? Ik vind van niet. :N
frickY schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:18:
Denk dat je net een verkeerde aan de balie hebt getroffen. Mijn vriendin werkt bij de Hema en ze nemen zelf nog onderbroeken terug.
(...)
Sowieso verkoopt Hema alleen producten onder eigen label, en dus is zij de enige partij waarmee je iets te schaften hebt.
Klopt, zo dacht ik dus ook... er staat ook nergens HP als merknaam op de verpakking, zou nogal mooi zijn aangezien de cartridges van Pelican komen :')

Verder vind ik het lief dat iedereen me aanmoedigt om gewoon terug te gaan naar de balie. Op zich heb ik met dat gedeelte geen moeite. Zaterdag moet ik weer in de stad zijn, dan gaat de cartridge mee. :)
Wat me dwars zit is dat ik me heb laten wegsturen met een verhaal, dat ik hier op Tweakers al zo vaak gelezen heb, en bij Kassa! heb gezien. 'Nee het product is niet van ons, u moet naar leverancier xxx gaan'. Ik wéét dat het niet waar is, en toch heb ik ernaar gehandeld. Ik had direct m'n slaapzak voor de balie moeten uitrollen en blijven wachten tot de manager er was! :P Het is dus meer dat ik me persoonlijk rot schaam. :D
Anoniem: 35978 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:25:
[...]

En niet vergeten je grof geschut in te zetten, je bent tenslotte een meisje: ga huilen :P
Ik waagde het niet, ik vond het vrouwtje dat mij aansprak zo schattig (+40 en tegen de klanten voor mij uiterst beleefd en correct) , straks zou ze mee gaan huilen :D
Twazerty schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 02:27:
Wie koopt er nu cartridges, ik ben er 2 jaar geleden volledig vanaf gestapt. CISS rules _/-\o_ (15 euro voor 600ml aka +-40 cartridges)
Goede tip - ook die van Ray - maar dat is niet precies het punt dat ik hier probeer aan te stippen.

Hema moet een product verkopen met informatie op het doosje die ook klopt voor wat er in zit. En ze moeten op de hoogte zijn van waar retourneringen heen moeten - als Pelican al een half jaar hun leverancier niet meer is, hebben ze vast al héél wat klanten het bos in gestuurd.
Nu wil ik daarmee niet zeggen dat elke cartridge van Hema het niet doet. Het staat ook hierboven: er zijn mensen die er prima mee werken. Anders zou Hema ze ook niet zo goed verkopen! Ik heb waarschijnlijk een rotte appel getroffen.

En, wat mijn punt is, is dat ik tijdens het eens nader besnuffelen van die rotte appel, toch zag dat de verpakking me wat meer had mogen vertellen. En dat de klantenservice van Hema (Enschede) een half jaar achterloopt. Daarom dit topic. :)
Flitzer schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:41:
Bij aankoop van het product zal een gemiddelde consument wel in de gaten hebben dat het hier niet om een originele cartridge gaat, maar om een alternatieve cartridge of een nagevuld product.
Ben ik het niet mee eens. HP verkoopt zijn eigen cartridges voor 36 euro en hoger; refurbishments kun je krijgen voor 24 euro of zelfs voor 12, heb ik al gezien. Me dunkt dat de prijs die je bij HP betaalt voornamelijk voor de merknaam is. Als er dan een winkel als Hema is die er 12 euro onder zit, dan vind ik het wel aannemelijk dat je daarvoor nog steeds een nieuwe cartridge krijgt. Niet een nagevulde uit oude onderdelen.
Ray raadde me vandaag een webshop aan die cartridges voor 12 euro verkoopt: 24 euro onder de HP-prijs! Dan ga ik me wel achter mijn oren krabben, maar niet voor al te lang: daar staat ook gewoon bij dat het een nagevulde cartridge is. En dat zou Hema ook netjes moeten vermelden, óók op de kartonnen verpakking.

Dark Blue schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:03:

Wat me dwars zit is dat ik me heb laten wegsturen met een verhaal, dat ik hier op Tweakers al zo vaak gelezen heb, en bij Kassa! heb gezien. 'Nee het product is niet van ons, u moet naar leverancier xxx gaan'. Ik wéét dat het niet waar is, en toch heb ik ernaar gehandeld. Ik had direct m'n slaapzak voor de balie moeten uitrollen en blijven wachten tot de manager er was! :P
Gewoon even een stukje van consuwijzer printen (oeps je hebt natuurlijk geen printer >:) ) of een stukje uit BW. Vervolgens aangeven dat je niet weggaat voordat zij de zaak hebben geregeld.

offtopic:
Ik vond je tweede citaat niet heel erg grof. je kunt hem denk ik op meerdere manieren lezen..

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hema moet een product verkopen met informatie op het doosje die ook klopt voor wat er in zit. En ze moeten op de hoogte zijn van waar retourneringen heen moeten - als Pelican al een half jaar hun leverancier niet meer is, hebben ze vast al héél wat klanten het bos in gestuurd.
Nu wil ik daarmee niet zeggen dat elke cartridge van Hema het niet doet. Het staat ook hierboven: er zijn mensen die er prima mee werken. Anders zou Hema ze ook niet zo goed verkopen! Ik heb waarschijnlijk een rotte appel getroffen.
Er zal wel iets mis zijn gegaan bij het resetten. Waarschijnlijk zijn dit door Pelikan hergevulde cardrigdes. Niet dat dit jouw probleem zou moeten zijn.
Ben ik het niet mee eens. HP verkoopt zijn eigen cartridges voor 36 euro en hoger; refurbishments kun je krijgen voor 24 euro of zelfs voor 12, heb ik al gezien. Me dunkt dat de prijs die je bij HP betaalt voornamelijk voor de merknaam is. Als er dan een winkel als Hema is die er 12 euro onder zit, dan vind ik het wel aannemelijk dat je daarvoor nog steeds een nieuwe cartridge krijgt. Niet een nagevulde uit oude onderdelen.
En er zit vaak nog meer inkt in ook. Misschien wordt het tijd voor een europese inktcardridge (na de europese telefoon oplader ;) )
Ray raadde me vandaag een webshop aan die cartridges voor 12 euro verkoopt: 24 euro onder de HP-prijs! Dan ga ik me wel achter mijn oren krabben, maar niet voor al te lang: daar staat ook gewoon bij dat het een nagevulde cartridge is. En dat zou Hema ook netjes moeten vermelden, óók op de kartonnen verpakking.
Maar je wist dus wel dat het geen cardridge van HP was? Dan zijn het volgens mij bijna altijd nagevulde cardridges. Ik weet niet of ze dat er bij moeten zetten, op een fles AH Cola staat ook niet vermeld dat hij bijgevuld is terwijl dat wel het geval is.

/▌

• Flitzer
  • Niet online
[...]
Als er dan een winkel als Hema is die er 12 euro onder zit, dan vind ik het wel aannemelijk dat je daarvoor nog steeds een nieuwe cartridge krijgt. Niet een nagevulde uit oude onderdelen.
Daarom gebruikte ik ook de term alternatieve cartridges. De eerste alternatieve cartridges van Pelican (jaren 90) hadden zo'n grote blauwe container waarin losse vullingen gingen, waarbij het zeer duidelijk was dat het geen originele HP cartridge was.

Tegenwoordig zijn er fabrikanten die niet echt duidelijk meer aangeven dat het niet om een originele HP cartridge gaat. Bij andere producten, bijvoorbeeld lenzenvloeistof, wordt vaak het originele product ook onder andere merknamen verkocht tegen een lagere prijs. Het is voor de consument dus niet altijd duidelijk of het hier om een compatible product gaat (met mogelijk een vergelijkbare kwaliteit) of om hetzelfde product met een andere merknaam.

Het is daarom moeilijk in te schatten of Hema hier de juiste informatie heeft verstrekt, zonder de verpakking te zien. Feit blijft dat een inktcartridge het gewoon moet doen en dat je in ieder geval recht hebt op een deugdelijk product.

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 21:53
Ik heb eens met een printer leverancier gepraat waarom je wel of geen navul verpakking moest nemen (het ging hier om proffesioneel printen) Het schijnt wat de originele cardrigdes zo duur maakt is om verschillende redenen:
1. Belangrijkste is dat er meer water in de inkt van de bijvul dingen zit.
2. Er wordt veel beter gelet op de kleur echtheid van de inkt bij de originele.
3. Natuurlijk merknaam waar je voor betaald.

De eerste twee punten heb je als normale consument niet veel mee te doen. Het wordt wat anders als je continue hoge kwaliteits prints ga maken :)
Dus ikzelf zou gewoon refill halen :)

Ohjwa dat extra water schijnt proffesionele printers te kunnen slopen omdat de temp intern veel hoger wordt vanwege het snelle printen en dus water kan laten verdampen >:)

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

houtig schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:40:
Ik heb eens met een printer leverancier gepraat waarom je wel of geen navul verpakking moest nemen (het ging hier om proffesioneel printen) Het schijnt wat de originele cardrigdes zo duur maakt is om verschillende redenen:
En als de printkoppen op de cardridge zitten zijn die niet gemaakt om een printerleven mee te gaan. Dus die cardridges kun je ook niet blijven bijvullen.

Maar ik haal ook altijd namaak/refilled cardridges. Ik print alles op draft in zwart/wit dus de kwaliteit en kleurechtheid boeit me niet zo. Je hebt ook nog mensen die ze zelf bij gaan vullen, maar dat vind ik zo'n geklooi.

/▌

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

paQ

dat doen videotheken ook.
klaar terwijl u wacht
canon kleurtje is iets van 3 euro

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

houtig schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:40:

De eerste twee punten heb je als normale consument niet veel mee te doen. Het wordt wat anders als je continue hoge kwaliteits prints ga maken :)
Dus ikzelf zou gewoon refill halen :)

Ohjwa dat extra water schijnt proffesionele printers te kunnen slopen omdat de temp intern veel hoger wordt vanwege het snelle printen en dus water kan laten verdampen >:)
En jij gelooft dat praatje? Een printer leverancier gaat je echt niet vertellen dat je net zo goed goedkopere inkt erin kan gooien (die je uiteraard bij de discounter om de hoek gaat halen en niet bij de overpriced leverancier). Wie zegt dat bijvoorbeeld HP er ook niet teveel water in dumpt? Overigens als je de prijs van inkt omrekent naar een liter prijs schrik je jezelf helemaal kapot... Zelfs als je dat doet voor losse refill potjes.

En die kleur is imo is ook een beetje vergezocht, want de meeste mensen en bedrijven boeit dat werkelijk waar geen bal. Als je "kleur echt" gaat printen dan koop je meestal speciale (en verdomd dure) printers en die kalibreer je en dat doe je meestal samen met je scherm (maar dat gebeurt alleen in grafische bedrijven die bijvoorbeeld druk proeven moeten afleveren). Bij het kalibreren worden de "niet kleurechtheid" vanzelf opgeheven. Overigens kunnen ze nooit kleurechtheid garanderen, dan moet de inkt in alle patronen namelijk uit de zelfde "bak" komen. Daarom moet je bij behangen bijvoorbeeld ook altijd rollen uit het zelfde kleurbad nemen.

Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar hele dure printers stonden om concepten op uit te printen en die moesten iedere ochtend gekalibreerd worden en daar werd echt geen goedkope inkt in gebruikt. De kleur kan zelfs gaan "veranderen" naarmate de cartridge of toner leeg raakt.

Klinkt meer een beetje als: Wij van wc eend... :X

Overigens heeft het werken in een grafisch bedrijf me een hele "irritante" tick opgeleverd. Als ik bijvoorbeeld bij een bedrijf visite kaartjes krijg van meerdere mensen zie ik direct dat ze bijvoorbeeld op ander papier zijn gedrukt of dat de kleur van het logo op alle kaartjes anders is. Daar kan ik me nu zelfs aan irriteren...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BGB4rn

BGB4rn

paQ schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:52:
dat doen videotheken ook.
klaar terwijl u wacht
canon kleurtje is iets van 3 euro
Alles leuk en aardig met die zogenaamde "refill" stations, ik heb er zelf ervaring mee opgedaan hier maar om nou te zeggen dat het een aanrader is; Nee, de kleuren zaten in de verkeerde compartimenten en op een of andere manier was de cartridge kapot gegaan..

Ik ga niet zeggen dat het niet kan werken maar om te stellen dat nieuwe cartridges kopen onzin is...

Signature

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

paQ

nou zeg ik dat gelukkig ook niet ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Dus moraal van het verhaal koop geen neppe maar een orginele HP cardridge en je weet zeker het altijd werkt :)

want orginele printers willen nog wel is neppe weigeren, en winkels nemen cardridges niet terug als ze geopend zijn.

fijn die blister verpakkingen, alles wat in zo'n verpakking zit koop ik niet eens :X

[ Voor 48% gewijzigd door Mektheb op 20-08-2009 13:05 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Mektheb schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:04:
Dus moraal van het verhaal koop geen neppe maar een orginele HP cardridge en je weet zeker het altijd werkt :)
Nee, moraal van het verhaal is dat je je niet moet laten afschepen.

Neppe cartridges kunnen heel goed zijn, zoals Wecare, daar heb ik nooit problemen mee.
want orginele printers willen nog wel is neppe weigeren, en winkels nemen cardridges niet terug als ze geopend zijn.
Het moet zijn "Willen nog wel eens" .

Afgezien daarvan: Winkels zijn verplicht om deugdelijke producten te leveren dus als je een cartridge koopt die niet werkt moeten ze hem omruilen. (Mits je om het juiste type gevraagd hebt.)
fijn die blister verpakkingen, alles wat in zo'n verpakking zit koop ik niet eens :X
Blisterverpakkingen zijn idd irritant, maar als je gewoon met een stevige schaar de randjes eraf knipt valt het reuze mee. Het probleem is vaak mensen die geen geduld hebben en de boel openscheuren.

Neemt niet weg dat het een gedrocht van een verpakkingsmethode is die ook nog eens zeer milieuonvriendelijk is.

• Mektheb
lama

[ Voor 116% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 05-09-2009 18:11 . Reden: NVM anders QQ, lange quote even verwijderd ]

• Lord_Salo
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb niet alle berichten gelezen, dus je zal wel nog steeds met die cartridges zitten.
Ik zal heel kort maar krachtig zijn.
(dit geldt voor alle "waardeloze" winkels/keten die lak hebben aan consumenten)

- terug en zeg dat ze onduigelijk product aan jou hebben verkocht.
- vraag of ze andere gelijkwaardige cartridge in plaats van die hebben (eventueel natuurlijk bijbetalen als het een duurdere is) of eis je geld terug.
- indien zij/hij jou geen andere gelijkwaardige product willen bieden OF jou geld terug willen, dan de volgende.
- ZEG tegen hem/haar (klantenservice) of zij het "zwart op wit" op papier willen zetten, dat ze de product NIET terug accepteren. JIJ kan dat eisen als consument.
- als ze waarom "waarom".
- zeg dan eerlijk dat je met die papier naar de politiebureau gaat en een aanklacht in gaat dienen. ( JA, dat mag jij als consument doen)
- 9 van de 10 geven ze je geld terug, zoniet AANKLACHT indienen. Want als je dat gaat doen, hebben ze later nog grotere plobleem /pointing klachtencommissie.

Zijn ze helemaal besodemieterd. Scheer & Floppen heeft ook zo'n stunt uit proberen te halen bij mijn vrouw.
Ik eisde van hun "zwart op "wit" en dat ik een aanklacht in ging dienen bij de politie. Ik kreeg dus toen mooi wel mijn geld terug.

/offtopic.
mijn vrouw had iets gekocht en toen we thuis waren deed ik het doos open, zag ik dat de stekker kapot was (1 van die pen zat er los in).
ik terug en uitleggen (op vriendelijke manier..op het eind was ik niet zo vriendelijk meer...ahumm), krijg ik antwoord dat ik maar naar de bouwmarkt moest gaan en dat ik het maar zelf moest vervangen.

/ontopic
Consument heeft veel rechten, alleen de gemiddelde consument weet dat niet en als ze het weten, moeten ze "moeite" ervoor doen, en das zo vermoeiend. Dus winkeliers proberen dus consument aan alle kanten te :X :X :X :X :X

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Lord_Salo schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:48:
Ik heb niet alle berichten gelezen, dus je zal wel nog steeds met die cartridges zitten.
Ik zal heel kort maar krachtig zijn.
Misschien goed om even de rest te lezen? Bovendien denk ik dat je met een vriendelijker doch standvastig optreden hetzelfde gedaan krijgt, met als bijkomend voordeel dat de bloeddruk van diverse mensen ook nog eens op een gezonder peil blijft.

offtopic:
Als je jouw reactie heel kort vindt, wat is dan in hemelsnaam een lange reactie? :X

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
Lord_Salo schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:48:
- zeg dan eerlijk dat je met die papier naar de politiebureau gaat en een aanklacht in gaat dienen. ( JA, dat mag jij als consument doen)
Die sturen je gewoon weg met de woorden 'Dat doen we niet, het is een civiele zaak.'

ps. Aanklachten dien je niet in bij de politie, je doet aangifte of je dient een klacht (over de politie) in ;)

• Lord_Salo
  • Laatst online: 06-11-2024
darkmage schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:13:
[...]

Die sturen je gewoon weg met de woorden 'Dat doen we niet, het is een civiele zaak.'

ps. Aanklachten dien je niet in bij de politie, je doet aangifte of je dient een klacht (over de politie) in ;)
je hebt gelijk :9
*Aangifte doen van oplichting* kom je ver mee. :)

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• mace

mace

Sapere Aude

In principe zijn ze verplicht je aangifte in behandeling te doen.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
Opnemen wel. Maar het niet repareren/vervangen van een apparaat is geen oplichting. Ze zullen dan ook niets doen met je aangifte. Hooguit jou een boete geven omdat je false aangifte doet.

Je moet echt zelf (eventueel, uiteindelijk) een zaak aanspannen bij de rechter.

[ Voor 11% gewijzigd door Xiphalon op 20-08-2009 14:29 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Dat allemaal voor een crappy cartridge ? lijkt mij wel weer een beetje erg overdreven, t zijn mooie dingen om mee te dreigen maar zou t echt lonend zijn om naar de rechter te stappen voor een stukje printer supply ?

Signature

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

BGB4rn schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:46:
Dat allemaal voor een crappy cartridge ? lijkt mij wel weer een beetje erg overdreven, t zijn mooie dingen om mee te dreigen maar zou t echt lonend zijn om naar de rechter te stappen voor een stukje printer supply ?
Weer de dooddoener van "allemaal voor dat kleine bedrag?". Koppen kunnen best duur zijn, voor een student of iemand met een kleine beurs kan het best vervelend zijn.

Je staat toch gewoon in je recht als niemand stappen onderneemt blijft een dergelijke leverancier/winkel gewoon vrolijk doorgaan met dat soort foute praktijken. Het kan zeker lonend zijn om naar de rechter te stappen, je kunt alle kosten en tijd die je erin gestoken hebt ook eisen. Als de winkelier zich niet netjes aan de regels houdt zal de rechter jou in je gelijk stellen en krijg je alles vergoed (inclusief proces kosten) en heeft de leverancier/winkel door koppigheid veel meer kosten.

Uiteraard is het makkelijker om met een groep mensen naar een rechter te stappen (mocht het dan toch falen dan zijn de kosten lager), maar alleen maak je ook een kans. Maar meestal kom je met dreigen een heel eind (hoewel sommige echt koppig zijn) als je duidelijk maakt dat je stappen niet zult schromen dan komen ze vaak wel over de brug. Slechte publiciteit is ook een goed middel om mee te gooien, daar heeft een winkel niet veel zin in (met dat argument heb ik al diverse zaken "opgelost").

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Anoniem: 131038

Naar de rechter stappen voor zoiets is er inderdaad wat over, maar waar het hier eigenlijk om gaat is het volgende: winkelketens proberen wel eens mensen af te wimpelen met zaken zoals "kan ik niet terugnemen, staat in onze policy op de achterkant van het kasticket". Beste is dus om gewoon terug te gaan en van zo gauw de persoon aan de balie moeilijk doet, beleefd naar de persoon hoger in rang vragen, en zo door blijven gaan tot geld terug of nieuw product ;)

• Mektheb
Anoniem: 131038 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:06:
Naar de rechter stappen voor zoiets is er inderdaad wat over, maar waar het hier eigenlijk om gaat is het volgende: winkelketens proberen wel eens mensen af te wimpelen met zaken zoals "kan ik niet terugnemen, staat in onze policy op de achterkant van het kasticket". Beste is dus om gewoon terug te gaan en van zo gauw de persoon aan de balie moeilijk doet, beleefd naar de persoon hoger in rang vragen, en zo door blijven gaan tot geld terug of nieuw product ;)
Sja dat ken ik dan gaan ze schreeuwen ze de baas willen spreken en dan zeg je ja daar spreekt u mee..
En dan beginnen ze in eens heel anders te praten...

Maar zoiezo als de cardridge defect was bij verkoop dan krijgen ze zoiezo een nieuwe, maar ze moeten wel kunnen aantonen ze hem niet zelf gesloopt hebben, anders zou ik hem dus ook niet terug nemen ( voorbeeld )

Verder tis een cardridge die slijt je altijd wel weer of stuur je terug krijg je een nieuwe of een credit voor 1 cardridge :|

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57
Mektheb schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:09:Maar zoiezo als de cardridge defect was bij verkoop dan krijgen ze zoiezo een nieuwe, maar ze moeten wel kunnen aantonen ze hem niet zelf gesloopt hebben, anders zou ik hem dus ook niet terug nemen ( voorbeeld )
Als winkelier ben je dan fout bezig, de klant moet niet aantonen dat hij de schade niet heeft veroorzaakt, de bewijslast ligt binnen 6 maanden na aanschaf bij de winkelier! ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mektheb schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:09:
Maar zoiezo als de cardridge defect was bij verkoop dan krijgen ze zoiezo een nieuwe, maar ze moeten wel kunnen aantonen ze hem niet zelf gesloopt hebben, anders zou ik hem dus ook niet terug nemen ( voorbeeld )
Ahum.. eerste 6 maanden na verkoop, ligt de bewijslast bij de verkoper.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Mektheb
weer wat geleerd ;)

toch zou ik hem niet zomaar in nemen als ik de winkel was zou ook wel willen weten of mevrouw A of meneer B geen zwart in kleur heeft proberen te stoppen etc..

Cardridge kost geen drol dus kan natuurlijk uit makkelijk heid en klantvriendelijkheid geregeld worden, maar van wie MOET je dat in nemen dan ?

[ Voor 184% gewijzigd door Mektheb op 20-08-2009 15:40 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Mektheb schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:38:
Cardridge kost geen drol dus kan natuurlijk uit makkelijk heid en klantvriendelijkheid geregeld worden, maar van wie MOET je dat in nemen dan ?
De wet. :)

• Mektheb
En dat geld bij alles ?, dus als een TV gesloopt is door iemand en die brengt hem binnen 3 maanden terug MOET de winkel hem retour nemen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 20-08-2009 15:52 ]

Anoniem: 27535

Mektheb schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:51:
[...]

En dat geld bij alles ?, dus als een TV gesloopt is door iemand en die brengt hem binnen 3 maanden terug MOET de winkel hem retour nemen ?
Dat zegt toch niemand? Er wordt enkel gezegd dat de bewijslast bij de winkel ligt - het is redelijk eenvoudig aannemelijk te maken dat een TV in 1000 stukjes niet zo is geworden tijdens normaal gebruik...

• mace

mace

Sapere Aude

Mektheb schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:51:
[...]

Als je niet kan bewijzen dat hij het niet zelf gedaan heeft.

Maar volgens mij hoef je dan geen geld terug te geven na 3 maand maar mag je dan een andere TV geven of repareren.

• Mektheb
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:57:
[...]

Dat zegt toch niemand? Er wordt enkel gezegd dat de bewijslast bij de winkel ligt - het is redelijk eenvoudig aannemelijk te maken dat een TV in 1000 stukjes niet zo is geworden tijdens normaal gebruik...
nee maar daar doel ik ook niet op ?, ik vraag het meer uit nieuwschierigheid puur omdat ik het niet wist, en kweet het niet maar ik kan ook een tv defect maken zonder dat je er wat aan kan zien het kapot is..

Was gewoon meer onder de indruk van je moet dus een cardridge terug nemen zonder dat je weet wat de klant er mee gedaan heeft, en je dat maar moet slikken dat bedoelde ik..
mace schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:58:
[...]

Als je niet kan bewijzen dat hij het niet zelf gedaan heeft.

Maar volgens mij hoef je dan geen geld terug te geven na 3 maand maar mag je dan een andere TV geven of repareren.
Ok op die manier ik snap em dankje :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 20-08-2009 16:00 ]

• Ray

Ray

Quote:

Wel weer offtopic maar dit zijn geen refills. Het zijn nieuwe compatible cardridges. niet dat het voor mijn veel verschil maakt maar goed :)

• mace

mace

Sapere Aude

offtopic:
Ray, waarom gebruik je niet gewoon het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/quote.gif -knopje? :?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:28
En, heb je je besluit al genomen na alles posts hier? ben benieuwd hoe je het (niet) opgelost hebt kunnen krijgen

• Ray

Ray

mace schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:23:
offtopic:
Ray, waarom gebruik je niet gewoon het [afbeelding] -knopje? :?
zo dus :)

omdat de quote in een warboel van andere stond in haar post en knippen plakken een stuk simpeler was...

ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe het nu afgelopen is.

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 03-09-2009 22:11 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je dan na het knippen en plakken er even [quote][/quote] tags omheen plaatst, dan is het een stuk duidelijker :)

Verder is het niet nodig om een topic te kicken met de vraag om een update. Als de TS nog wat te melden heeft dan gebeurt dat vanzelf wel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Orion84 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:32:
Als je dan na het knippen en plakken er even [quote][/quote] tags omheen plaatst, dan is het een stuk duidelijker :)

Verder is het niet nodig om een topic te kicken met de vraag om een update. Als de TS nog wat te melden heeft dan gebeurt dat vanzelf wel.
thx weer wat geleerd. Trouwens ik heb het topic niet gekicked. Dat was de poster voor me. Daarom kwam hij weer in mijn posthistory terecht en gaf ik antwoord op de vraag die ik nog niet eerder gezien had..... (waardoor weer een kick natuurlijk maar goed....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
rdfeij schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:01:
En, heb je je besluit al genomen na alles posts hier? ben benieuwd hoe je het (niet) opgelost hebt kunnen krijgen
Ja, sorry dat ik zo laat pas reageer. Ik ben op een zaterdagmiddag teruggegaan, vriend meegenomen.

Na een paar minuten in de wachtrij, omvergelopen door brullende kinderen en onder driftig Twents gekakel van allerlei shopaholics, konden we ons zegje doen.

De vrouw die ons nu hielp was een ander dan ik had gehad. Ze keek naar het pakje, keek naar de chaos en de rij achter ons, en zei '...pak maar een nieuwe.' Dat deed ik, en ik zag gelijk dat deze verpakking niet overeenkwam met de vorige!

De oude Pelican-verpakking had een blister, met om de koperen kop heen een klein 'rubber bakje'. Deze nieuwe had ook een blister, maar met daarin direct een grote rode klemhouder waarin de cartridge vastzat. Mijn idee: deze komt van 'n nieuwe leverancier. Ook staan er op de nieuwe verpakkingen geen verwijzingen meer naar HP, behalve klein op de achterkant welke typenummers van HP hij ondersteunt.

Ik denk dat ik geluk heb gehad dat het zaterdag chaos-dag was, en dat er meer klanten stonden. Het kan ook zijn dat deze dame gewoon wél van wanten wist.

Anyway, een week later kreeg ik van de Hema Helpdesk nog een e-mail terug, waaruit ik kon afleiden dat ze inderdaad mijn hele bericht hadden gelezen. Ze hadden het personeel bij Hema Enschede opnieuw geïnformeerd over de procedure van cartridges en als ik nu terug zou gaan, zou ik een nieuwe meekrijgen. Dat had ik al gedaan, missie geslaagd. ;) Alsnog netjes van Hema, nu is het voor toekomstige klanten met problemen ook duidelijk. :)

Oh, en thuis gelijk de cartridge geprobeerd: de koperen kop was mooi schoon en zat stevig tegen de cartridge aan. Ding deed het gelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 07-09-2009 21:20 ]

Pagina: 1