Virtualbox Bridge geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 11:06
Ik heb gisteren Ubuntu 9.04 geïnstalleerd in Virtualbox (3.0.4) en probeer nu een bridged netwerk op te zetten.
Helaas gaat dit niet zonder problemen, en kom er even niet helemaal uit.

In de settings van Virtualbox heb ik de netwerk adapter op Bridged gezet en deze verbonden met mijn netwerkkaart welke op het internet zit. Zodra ik dan Ubuntu opstart krijgt deze een IP adres van de router en wordt ook in het netwerk en de werkgroep opgenomen. Helaas kan ik niet op internet komen.
ifconfig:
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 08:00:27:86:69:95
inet addr:172.16.1.13 Bcast:172.16.1.255 Mask:255.255.255.0
inet6 addr: fe80::a00:27ff:fe86:6995/64 Scope:Link
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:32 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:25 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:4837 (4.8 KB) TX bytes:4429 (4.4 KB)
Interrupt:11 Base address:0xd020
Wanneer ik Virtualbox instel op NAT heb ik wel internet, maar dat wil ik liever niet want hij moet in het netwerk.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe en waarom ik niet op internet kan komen?

[ Voor 4% gewijzigd door Vinze op 19-08-2009 12:43 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
Kun je pingen binnen het netwerk? Kun je pingen naar internet (ip adres van bijv. google pingen)? Indien ja en nee, voer dan eens route uit, en kijk of daar een default gateway is ingesteld.

En over welk host OS gaat het?

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 11:06
Binnen het netwerk kan ik pingen, alleen op ipadres want de naam pakt hij niet.
Als ik naar buiten wil pingen naar bijvoorbeeld www.google.nl doet hij het ook niet, maar als ik naar het ipadres ping van google (74.125.79.103) doet hij het wel. Ook kan ik Google wel benaderen door 74.125.79.103 in te voeren in de adresbalk van Firefox.
Dit lijkt mij een DNS probleem, nu de vraag: hoe los ik dit op?

Het host besturingssysteem is Windows Vista.

Edit: Oké ik ben er al achter wat ik verkeerd deed!
Bij Netwerkverbindingen stond hij op "Automatisch, alleen DHCP-adressen", dit moet zijn "Automatisch".
Dit heb ik gisteren zelf gedaan waarschijnlijk omdat hij eerst ook geen ipadres kreeg.
Maar het is dus weer opgelost, die tip over het pingen heeft hierbij geholpen :) (dat ik er zelf niet op kwam :P)

[ Voor 36% gewijzigd door Vinze op 19-08-2009 14:33 . Reden: Opgelost! ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Dan heb je wel internet, je hebt alleen geen DNS.
Voeg in het gevirtualiseerde OS een DNS toe aan de netwerk configuratie en het zou moeten werken.,

Copy.com

• johan2009
  • Laatst online: 12-01 16:21
als je host-OS windows is ga dan ff naar je netwerkinstellingen en bridge je VirtBox-adapter met je fysieke netwerkkaart. Denk eraan dat windows nu een nieuwe macaddress genereerd en dat is je bridged-adapter ivm. dhcp-server die eventueel op macaddress (physical adress of zoiets in windhoos) is geconfigureerd (heb je geen specifieke MAC aan IP dan boeit het vorige niet). Het is me zo nooit gelukt om draadloos aan de praat te krijggen maar wel met ethernet.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

johan2009 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:59:
als je host-OS windows is ga dan ff naar je netwerkinstellingen en bridge je VirtBox-adapter met je fysieke netwerkkaart. Denk eraan dat windows nu een nieuwe macaddress genereerd en dat is je bridged-adapter ivm. dhcp-server die eventueel op macaddress (physical adress of zoiets in windhoos) is geconfigureerd (heb je geen specifieke MAC aan IP dan boeit het vorige niet). Het is me zo nooit gelukt om draadloos aan de praat te krijggen maar wel met ethernet.
Over welke versie heb jij het? Sinds 2.1.0 is dat niet meer nodig hoor, je gebruikt je fysieke interface direct, zoals MS VPC en VMW dat doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• johan2009
  • Laatst online: 12-01 16:21
@hero of time

Oowwww.... dat wist ik niet met versie 1.x.x werkte het voor mij op deze manier.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klopt, maar als je de vorderingen had bijgehouden, of de changelogs iig, had je het kunnen weten ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1