Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dit valt volgens mij nog net onder fotoworkflow... Ik ben op zoek naar een template/theme voor Joomla 1.5, voornamelijk voor het tonen van babyfoto's, en af en toe een leuk verhaaltje. Een soort baby blog dus. Joomla 1.5 leek mij hier erg geschikt voor. Maar op zich is een ander (gratis) CMS ook prima (php/mysql gebaseerd).

Het probleem is alleen: Ik zie door de bomen het bos niet meer qua templates, de sites die ze aanbieden hebben vaak niet echt geavanceerde zoekfuncties, en om nu 100 pagina's aan templates door te worstelen gaat me ook wat ver. Ik heb wel bijvoorbeeld deze gevonden.

Mijn vraag is dus eigenlijk. Kent iemand hier toevallig een leuk template voor een baby blog voor Joomla of een ander CMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:33
In principe kan je ook een normale neutrale template nemen en die zelf aanpassen. Wel even naar de rechten kijken of dat mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
b2evolution heeft een erg mooie foto-template (photoblog) en werkt lekker makkelijk (vind ik) en je hebt minder gezeur met nieuwe exploits die om de week uitkomen.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Je zou ook kunnen kijken naar Wordpress, Joomla lijkt me wat overkill voor een enkel blogje met foto's.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Dxta schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:15:
Je zou ook kunnen kijken naar Wordpress, Joomla lijkt me wat overkill voor een enkel blogje met foto's.
Ja, Wordpress lijkt mij prima. zoiets bijvoorbeeld, maar dan blijft het probleem dat het echt zoeken is naar een speld in een hooiberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

KopjeThee schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:35:
[...]

Ja, Wordpress lijkt mij prima. zoiets bijvoorbeeld, maar dan blijft het probleem dat het echt zoeken is naar een speld in een hooiberg.
die speld is zo klein als je hem zelf maakt:
Aangezien je zelf kiest voor een template moet je ook acepteren dat een al te uitbgebreide wensen-catalog ertoe leid dat je heel veel mogelijkheden moet doornemen.... als je snelller klaar wilt zijn, moet je ook je wensen ofwel indammen of een template aanpassen aan je wensen.

verder, aangezien je wat betreft je eigen criteria niet meer aangeeft dan dat je op zoek bent naar een 'leuke' template (in whatever CMS/blogsysteem), zal het héél lastig worden je zinnig advies te geven... juist iets als 'leuk' is verschrikkelijk subjectief en afhankelijk van je eigen insteek

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
RM-rf schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:40:
[...]

die speld is zo klein als je hem zelf maakt:
Aangezien je zelf kiest voor een template moet je ook acepteren dat een al te uitbgebreide wensen-catalog ertoe leid dat je heel veel mogelijkheden moet doornemen.... als je snelller klaar wilt zijn, moet je ook je wensen ofwel indammen of een template aanpassen aan je wensen.

verder, aangezien je wat betreft je eigen criteria niet meer aangeeft dan dat je op zoek bent naar een 'leuke' template (in whatever CMS/blogsysteem), zal het héél lastig worden je zinnig advies te geven... juist iets als 'leuk' is verschrikkelijk subjectief en afhankelijk van je eigen insteek
Ik begrijp dat "leuk" erg subjectief is. De vraag is of iemand een leuk template kent. En met leuk bedoel ik dan natuurlijk wat hij/zij leuk vond. Het is niet ondenkbaar dat mij dat template dan ook aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Je zal toch echt zelf een keuze voor een template moeten maken. Natuurlijk kennen wij leuke templates, maar we worstelen ook tientallen pagina's met themes door ;)

Probeer eens creatief te googlen. Of check sites als Digg en Reddit, daar worden regelmatig artikelen gepost in de trend van 'best x wordpress / joomla / whatever templates' :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.