Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[access 2007] query voor berekend veld *

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Beste techneuten,

Even geleden met veel plezier een access training gevolgd. Veel kennis en technieken opgedaan.
Echter kom ik nu een (eenvouwdig) heuveltje tegen, die ik niet kan beklimmen.

In mijn tooltje heb ik verschillende klantgroepen, afhankelijk van de groep dient er een bepaalde berekening uitgevoerd te worden (waarde voor die rekening staan in een andere tabel).

De gegevens worden opgevraagd adhv een query, deze heb ik via de ontwerp mode ingericht.
Nu dient er een nieuw veld geplaatst te worden met de berekening;

Importeur Bonus: IIf([groep_id] Like [Bonus_deal]![deal];[rp_omzet]*2;[rp_omzet]/2)

theorie; indien groep_id gelijk is aan de groep_id van de 'bonus tabel' wordt er een waarde meegezonden. Gezien dat nu voor geen meter werkt heb ik even * en / gebruikt (zodat ik direct zie wat er gebeurd, dat kan later vervangen worden door de echte formule).
Zodra ik de query wil uitvoeren 'vraag' access mij een waarde te vermelden (de bonus_deal)

ik snap 't nie meer :X

//edit
met de regel "Importeur Bonus: IIf([groep_id] Like [Bonus_deal]![deal];[rp_omzet]*2;[rp_omzet]/2)"
wordt de bonus correct berekend wanneer ik handmatig een 'groep id' invul wanneer daar om wordt gevraagd.
Maar de query zou dit per deal automatisch moeten doen; gezien deze voorkomen in dat bonus regeltje

//edit
Indien je een query opbouwt via ontwerp, kun je zelf een veld bepalen dmv "Naam: <<expressie>>"
Echter wordt er de ene keer een 'parameter venster' getoont wat vraagt om de waarde van "Naam:", maar soms ook niet :?

8)7

[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 20-08-2009 09:40 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.funnyhub.com/content_images/5561_2781_soccer-high-kick.jpg
topic kick

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards