Vervangen beeldscherm laptop [probleem]

Pagina: 1
Acties:

• Dust2Dust
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09-2025
Het beeldscherm van mijn laptop, Fujitsu Siemens L7300 -x, is gebroken. Na wat rondbellen heb ik een leverancier voor een vervangend scherm gevonden. Echter heb ik i.p.v. een 15 "XGA een SXGA+ ontvangen. Volgens de leverancier maakt het niet zo veel uit en moet de laptop dat gewoon kunnen gebruiken.

Echter als ik na inbouw het scherm aan zet krijg ik op ongeveer 1/3 van de onderkant een witte balk van een centimeter waarna het scherm opnieuw wordt opgebouwd. In de breedte mis ik ongeveer een derde, het is er echter wel.

Voor de duidelijkheid een onduidelijke foto

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/9439/imag0217g.th.jpg

Is er iemand die weet of dit op te lossen is met dit scherm? Of moet ik echt een ander scherm hebben? De leverancier is erg behulpzaam, we wonen echter nogal ver van elkaar vandaan en hij heeft absoluut geen marge/ is erg goedkoop.

Ik heb al een nieuwe BIOS geflashed, en (van doffe ellende) in Windows de drivers vernieuwd. Dat laatste lijkt me vrij zinloos omdat het probleem zich ook al in de Bootsequence voordoet, dus ook het Fujitsu-siemens en het BIOS scherm zijn op deze manier gedeeld.

Hartstikke bedankt voor de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Dust2Dust op 19-08-2009 09:25 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
Zo te zien gaat de horizontale resolutie ook niet goed, maar wordt het enkel gestretched. Ik neem aan dat je de resolutie in Windows ook niet hoger kan krijgen?

Dan vraag ik me even af wat je allemaal hebt vervangen, enkel het scherm neem ik aan? Ik denk dat dat niet met een eventuele controller gepaard is gegaan. Doorgaans zou het wel moeten werken, Thandor (collega mod in de CSL) is onlangs van een 1280x800 resolutie vaan 1680x1050 gegaan in zijn laptop. Maar blijkbaar zit er bij jou een controller oid in die enkel tot XGA aan kan.

Je kunt daarop ook geen jumpertje ofzo omzetten om wat te wijzigen?

• Dust2Dust
GENETX schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:40:
Zo te zien gaat de horizontale resolutie ook niet goed, maar wordt het enkel gestretched. Ik neem aan dat je de resolutie in Windows ook niet hoger kan krijgen?

Dan vraag ik me even af wat je allemaal hebt vervangen, enkel het scherm neem ik aan? Ik denk dat dat niet met een eventuele controller gepaard is gegaan. Doorgaans zou het wel moeten werken, Thandor (collega mod in de CSL) is onlangs van een 1280x800 resolutie vaan 1680x1050 gegaan in zijn laptop. Maar blijkbaar zit er bij jou een controller oid in die enkel tot XGA aan kan.

Je kunt daarop ook geen jumpertje ofzo omzetten om wat te wijzigen?
Hi GenetX

i.d.d. alleen het scherm vervangen dus 20 pins connectortje en 4 pins inverter aangesloten en gaan...

Ik zal vanavond het mobo eens bloot leggen en kijken wat dat te weeg brengt. bedankt zo ver.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Ik vermoed dat je de controller nog moet laten weten dat er een ander schrm inzit (flashen)

Beste film ooit

• Dust2Dust
soepkip schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:20:
Ik vermoed dat je de controller nog moet laten weten dat er een ander schrm inzit (flashen)
Zo zie je maar weer: never too old... kun je daar iets meer over vertellen ?? Ik heb het apparaatje uit elkaar gehad en ik weet ondertussen dat hij het aan zou moetenb kunnen, alleen dat flashen interreseert me mateloos :-)

Kan bijna niet wachten op je antwoord :-)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Ik vind dit meer iets voor in CSL omdat je met een laptop in de weer bent :). Ik verplaats het daar dus even heen.

Zelf heb ik een tijdje terug een 1280x800 scherm vervangen voor een 1680x1050. Het ombouwen is an sich niet zo moeilijk maar het aansluiten wel. Het betreft een ASUS F3Jc laptop waarbij de kabel van het scherm geplakt zit met tape in plaats van een kliksysteem waar de flatcable in kan. Als deze kabel niet goed zit (en die marge is heel klein) dan verstoort het beeld. Controleer dus even of deze kabel écht goed op z'n plaats zit.

Wat betreft het flashen daar kan ik je helaas niet mee verder helpen. De BIOS flash lijkt niets uit te halen en hoe je de controller wijs kunt maken dat er een ander scherm in zit is mij niet bekend. Bij mijn F3Jc hoefde ik er iig niets aan te doen.

Als ik even snel met Google rond kijk zie ik trouwens weinig resultaten over een Fujitsu Siemens L7300 met SXGA+ schermen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• gis_cil
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11-2009
kun je mij vertellen welke leverancier? ik wil ook graag mijn beeldscherm vervangen.

Alvast bedankt!

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Ik heb mijn scherm van eBay geplukt :).

Had het er net over met mijn broer, Weird Al - eBay:z

[ Voor 61% gewijzigd door Thandor op 03-11-2009 12:21 ]

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 16:32
gis_cil schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:51:
kun je mij vertellen welke leverancier? ik wil ook graag mijn beeldscherm vervangen.

Alvast bedankt!
Heb nog wel een 15" TFT SXGA+ (1400 x 1050) liggen. Staat hier ook wel op vraag en aanbod: V&A aangeboden: Samsung LTN150P4-L03 15" LCD scherm SXGA+

[ Voor 16% gewijzigd door Stiems4 op 10-11-2009 10:15 ]

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 16:32
Thandor schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:39:
Zelf heb ik een tijdje terug een 1280x800 scherm vervangen voor een 1680x1050. Het ombouwen is an sich niet zo moeilijk maar het aansluiten wel. Het betreft een ASUS F3Jc laptop waarbij de kabel van het scherm geplakt zit met tape in plaats van een kliksysteem waar de flatcable in kan. Als deze kabel niet goed zit (en die marge is heel klein) dan verstoort het beeld. Controleer dus even of deze kabel écht goed op z'n plaats zit.
Ik twijfel of ik misschien mijn scherm van een Toshiba L300 zal vervangen (1280x800) voor een hogere resolutie (1680x1050). Is dit mogelijk? Bij een webwinkel met chat-service gaven ze aan dat dit niet mogelijk is.

Zit er verder veel verschil in aansluiting van verschillende merken schermen?

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Ik heb mijn scherm simpelweg via eBay gekocht en ben er vanuit gegaan dat het zou werken op basis van twee redenen:

- in de advertentie op eBay stond dat het ging werken;
- Via Google heb ik een soortgelijke laptop gevonden die 1680x1050 draaide.

Je kunt het dus simpelweg proberen maar voor extra zekerheid doe je er goed aan om te Googlen en te zoeken of er L300's zijn met 1680x1050 of dat er vergelijkbare laptops zijn (in dezelfde serie, categorie of iets dergelijks) met 1680x1050 :).

Pagina: 1