2 netwerkverbindingen -1 computer

Pagina: 1
Acties:

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik zit op mijn werk met het lokale bedrijfsnetwerk, maar we hebben ook een ADSL lijn liggen aan een wireless router (Linksys WRT54G)

De ADSL lijn gebruiken we regelmatig om de VPN van gebruikers te testen als er problemen zijn e.d.

Nu zijn we op dit moment bezig met het uitrollen van nieuwe desktops en laptops met Vista en heb ik inmiddels ook een laptop erbij gekregen.

Ik heb al rondgezocht of het nu mogelijk is om die wireless verbinding samen te gebruiken met de vaste netwerkverbinding om dus aan de ene kant aan het netwek te hangen en aan de andere kant een directe ADSL verbinding te hebben...

Áls dit al mogelijk is zou ik heel graag willen weten HOE... 8)

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

ligt er even aan wat je wil.

A: Scheiden van internet verkeer & Netwerk verkeer (zie route command)
B: Gebruiken van beide verbindingen tegelijk (zie QoS)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Four schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:22:
ligt er even aan wat je wil.

A: Scheiden van internet verkeer & Netwerk verkeer (zie route command)
B: Gebruiken van beide verbindingen tegelijk (zie QoS)
QoS heeft er 0,0 mee te maken ;)

• Svennos86
Ja in principe scheiden ja... Ik wil soms internet op zonder door de proxy te moeten, dus via de directe adsl verbinding. Tegelijk moet het bedrijfsnetswerk wel actief blijven voor mail en netwerkschijven e.d

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
Die hou ik in de gaten, zelf identiek dezelfde situatie hier maar nog geen enkele werkbare oplossing gevonden die makkelijk te hanteren is. Ik en mijn collega kunnen voorlopig niet anders dan continu uit en inschakelen van de LANkaart ....

• Svennos86
Ja als ik alleen mn vaste nic uit zou moeten schakelen zou het misschien nog meevallen, want als ik dus direct ADSL wil gebruiken moet ik ook eerst de proxyserver uitschakelen die ingesteld staat.... omslachtig dus

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

mobile netswitch bied toch de mogelijkheid om in een klik om te schakelen van netwerk, met proxy instellingen erbij, zie http://www.mobilenetswitch.com/

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:06 ]

• Svennos86
Ik heb net met mobile netswitch zitten prtsen en dat doet opzich wle wat ik wil... Als ik direct ADSL wil laat ik mn vaste NIC uitschakelen en kan ik de wireless aangooien en zorgen dat de instellingne voor de proxyserver uitgeschakeld worden en ook weer andersom natuurlijk...

Ik vraag me alleen of of er nog meer van deze progseltjes zijndie ook wat sneller werken want mobile netswitch is nogal traag met het in en uitschakelen van de netwerkkaarten...

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:07 ]

• Svennos86
u bedoeld?

Verwijderd

Gewoon 'n servertje met 2 netwerkkaarten of 'n hardware matige firewall (zoiets bv) aanschaffen.

Zet jezelf in de xclusive list van je proxy en je kan zonder het internet op indien gewenst.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 16:19 ]

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:16:
Gewoon 'n servertje met 2 netwerkkaarten of 'n hardware matige firewall (zoiets bv) aanschaffen.

Zet jezelf in de xclusive list van je proxy en je kan zonder het internet op indien gewenst.
euh dus je bedoeld dat ik in het netwerk van het bedrijf een priveservertje moet gaan installeren die volgens jou dan de bedrijfsproxy en de open verbinding kan combineren op mijn laptop aan mijn bureau? Zowiezo krijg ik die toestemming al niet om eigen materiaal op het netwerk aan te sluiten, heb al lang moeten zeuren en vragen om een open verbinding (gescheiden van het bedrijfsnetwerk) te kunnen krijgen.

En trouwens het produkt dat je linkt, that will be a no go, ken die producten heel goed en gebruik zelf verschillende multiwan routers van netgear naar volle tevredenheid. Maar in deze situatie zijn ze totaal onbruikbaar dus. Er moet zowiezo een softwarematige oplossing gezocht worden

Verwijderd

zit met iets gelijkaardigs.... zou ipv die adsl een 3G-netwerk tegelijk willen gebruiken samen met het netwerk van het werk. zodat ik vrij min mails kan lezen zonder dit geregistreerd wordt door de server van het werk. any further suggestions ?
Pagina: 1