[PHP] Meerdere waarde in een variable zetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickLeijser
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 10:03
Ik wil een error balkje maken of iets dat daarop lijkt.
Maar daarvoor wil ik maar een variable gebruiken bijv. $mess.
Maar daar komt steeds maar 1 error in te staan en niet alle.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle errors erin komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plak er een paar strings in, gescheiden door newlines.
Of gebruik gewoon een array.

Misschien moet je eerst eens zorgen dat je de basis beheerst voordat je daadwerkelijk iets functioneels gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickLeijser
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 10:03
Ja maar Arrays snap ik niet echt :P

Maar ik vindt het dom als je zo gaat antwoorden. Ik probeer het juist te leren, om kleine snippets te maken ofzo.

[ Voor 62% gewijzigd door PatrickLeijser op 19-08-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58

Wmm

Wat verwacht je van ons dan? Als je zelf al aangeeft arrays niet te snappen (wat sowieso gewoon basic is zoals Cheatah al zegt) moeten wij je dan maar ranzige oplossingen voorkauwen die je waarschijnlijk ook niet zult snappen?

Haal een goed boek over PHP en begin met alles opnieuw te leren. Als je arrays al niet snapt zul je nooit ver komen in PHP en zul je ook nooit iets echt functioneels kunnen maken.

@ je edit: dit is dan toch juist een uitgelezen mogelijkheid om arrays te leren? Arrays zijn de enige echte oplossing voor wat jij wilt, andere mogelijkheden zijn er wel maar die zijn gewoon slecht.

[ Voor 19% gewijzigd door Wmm op 19-08-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11
PatrickLeijser schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:37:
Ja maar Arrays snap ik niet echt :P

Maar ik vindt het dom als je zo gaat antwoorden. Ik probeer het juist te leren, om kleine snippets te maken ofzo.
Hij probeerd alleen te helpen |:( ,
Je heeft aan te willen leren, waarom dan niet verder gaan op het feit dat hij zegt dat je arrays moet gebruiken? (Ben ik het overgens ook mij eens, daar zijn ze voor).
Zoek een tutorial op over arrays, neem die een paar keer door, en probeer het dan nog eens, Als je hulp gaat afkraken als `dom`, kan je maar beter naar wmcity gaan 8)7, hier op Tweakers wordt enig eigen initiatief verwacht. We sturen je graag in de goede richting, maar je zult het uiteindelijk toch echt zelf moeten doen. :)

**Edit**
Spuit elf

[ Voor 12% gewijzigd door CrashOverDrive op 19-08-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het mooie van PHP is dat het een vrij uitgebreide documentatie heeft, zelfs als die op sommige punten wat tegenstrijdig is of een andere stijl heeft. :P http://php.net/array vertelt je alles wat je weten wil/moet over arrays.

Maar goed, zoals al gezegd, je hebt er veel meer aan als je je eerst eens in de basis gaat verdiepen voordat je vragen gaat stellen. Als je al aangeeft arrays niet te begrijpen, dan kun je dus ook niet overweg met GET- en POST-variabelen, en je kan een groot aantal van de meest krachtige functionaliteiten/functies van PHP niet gebruiken. Zoek er dus een goed boek bij (O'Reilly doet het altijd wel goed) en ga daaruit leren. Waar je nu problemen mee lijkt te hebben is niet PHP leren, maar leren programmeren an sich. Dat kunnen wij je niet aanleren, dat moet je zelf doen. ;)

Zie verder ook De Quickstart. Je topic is erg mager; je omschrijft je probleem slecht en je geeft niet aan wat je al geprobeerd hebt (je had arrays alvast eens kunnen noemen). Beiden zijn nogal vereisten voor een topic hier, omdat we jou niet kunnen helpen als je zelf niet genoeg informatie geeft. Lees die link dus even door voordat je een nieuw topic opent en houd het in je achterhoofd. :)

Dit topic gaat in elk geval dicht; je zou hiermee (en vooral met de reply van Cheatah, of je het nu graag hoort of niet ;) ) genoeg info moeten hebben om aan de slag te kunnen. Succes. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.