Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pas op met Microsoft Office 2007 Picture Manager

Pagina: 1
Acties:

• SiemEik
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nee, dit keer geen gemopper over de nieuwe MS Office 2007 ribbon-hype (bijv. ook AutoCAD 2009 volgde) die alle vertrouwde buttons en toetscombinaties overhoop gooit. Dit keer gewoon een ordinaire ontwerpfout in een programma, waar toch haast iedereen mee werkt straks.

Als je in de Picture Manager, die MS Photo Editor heel aardig opvolgt (werd eens tijd), na een wijziging "Opslaan als" hebt gedaan, dan mag je toch aannemen dat de nieuwe bestandsnaam actief blijft voor een volgende keer "Opslaan", maar PAS OP! Het originele bestand blijft actief 8)7 ,dus doe je er nog een wijziging achteraan en routinematig Ctrl+S, dan is het al gebeurd en is het origineel per abuis gewijzigd.

Vrij ernstige fout lijkt me. Geen idee hoe ik dit bij Microsoft moet melden, dus hoop ik maar dat ze daar meelezen op tweakers.net....

Groetjes,
Siem

P.S. ik heb MS Office Picture Manager (12.0.6413.1000) SP2 MSO (12.0.6425.1000)
(fijn dat je dit soort details kan kopiëren, maar niet heus...) ;(

Verwijderd

Dit zat ook al in de vorige versie van MOPM. Inderdaad een irritante fout.

Verwijderd

Dit is geen fout, maar gewoon de manier dat het programma werk.
Opslaan als gebruik je dus hier om een 'back-up' op te slaan en dan verder te werken op het origineel.
Het is gewoon iets dat je moet weten.