[DeviceDetect] Wordt altijd 'print layout' geforceerd...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 12:04
Mooi dat de site zo, in stappen, de site voor vanalles toegankelijk maakt, petje af! Maar dit topic is natuurlijk wel om een vraag te stellen/iets aan te kaarten :+

Als ik met m'n mobieltje naar tweakers.net ga, wordt ik gedetecteert als klasse D. Lijkt me prima. Maar vervolgens krijg ik toch overal de melding:
Browser niet ondersteund
Je bezoekt op dit moment Tweakers.net met een browser die door ons niet meer ondersteund wordt. Daarom krijg je op dit moment de print-layout voorgeschoteld. Als alternatief zou je onze mobiele site kunnen proberen, of natuurlijk een nieuwere browser installeren ;)
Ik vermoed dat m'n mobiel toch verder de site (als klasse D) best enigszins moet kunnen tonen. Die print layout in combi met de klasse D site is tamelijk ugly. Is dit een 'bug' aan jullie kant, of moet ik gewoon nu écht eens een keer m'n ouwe trouwe Qtek 9100 (herkende model klopt dus niet) aan de wilgen hangen? Hij doetut verder nog prima! :P

Details als ik de DeviceDetect pagina bezoek:
Je user-agent string is: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC; 240x320)

Je wordt herkend als:
ID ms_mobile_browser_ver1_submsie401240320
Merk Generic Windows Mobile
Model iPAQ HX4700/Treo700w
Mobiel apparaat? ja
Besturing stylus
(X)HTML support level 3
Markup voorkeur html_wi_oma_xhtmlmp_1_0
Javascript? ja
Resolutie 240x320
Op basis van deze gegevens word je geclassificeerd als grade D
Keep up the good work! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

In ons framework zit nog een UA-detectie die puur kijkt naar 'MSIE X' waarbij X <= 6 en die vervolgens die waarschuwing mbv IE-specifieke conditional comments laat zien, X <= 5 krijgt daarnaast de print-stylesheet.

Daar moet nog eea herschreven worden zodat het ook de WURFL data kan gebruiken, maar eerlijk gezegd betwijfel ik of de grade D voor die browser wel terecht is; de CSS-support van een IE4 gebaseerde browser is niet bepaald 'excellent' wat het (X)HTML support level 3 wel in zou moeten houden. Ergo: deze wordt te hoog ingeschaald. Een support level 2 zou denk ik beter passen en daarmee zou deze device een grade F krijgen en doorgestuurd worden naar .mobi

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 12:04
crisp schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:31:Een support level 2 zou denk ik beter passen en daarmee zou deze device een grade F krijgen en doorgestuurd worden naar .mobi
Nou, dan blijf ik wel rondhangen op .mobi ;)
Thanks voor de aandacht en reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nou ja, wellicht kunnen we de handheld stylesheet nog wel zo aanpassen dat het ook voor deze browser werkbaar is. Ik laat dit dus nog even open staan ;)

Intentionally left blank