Titel foutje: (sorry paste niet)
KPN SpeedTouch 780, WAP54G en Apple Airport Express Wifi pro
Moet zijn:
KPN SpeedTouch 780, WAP54G en Apple Airport Express Wifi probleem
Ik zit met een probleem.
Thuis heb ik een internet aansluiting van KPN waardoor ik ook gedwongen ben om een THOMSON SpeedTouch 780 te hebben.
Ik heb dus de THOMSON SpeedTouch 780, een Linksys WAP54G (Access Point) en een Apple Airport Express.
Voordat ik de Airport had was mijn wifi beveiligd met WEP, het probleem nu is dat mijn Airport niet het wachtwoord ondersteunde wat ik in de eerste instantie had ingesteld. Dus moest ik mijn wachtwoord aanpassen zodat het aan de eisen van de airport voldeed (Het ging vooral om het aantal tekens) Maar nu ik dit wachtwoord heb veranderd werkt mijn WAP54G niet meer, aangezien de WAP54G juist weer NIET dat nieuwe wachtwoord ondersteund (weer probleem met aantal tekens).
Nu wil ik alle Wifi beveiliging opnieuw instellen zodat deze weer gewoon werkt zonder problemen. Maar nu het allergrootste probleem:
Niet alle (3) apparaten ondersteunen dezelfde WiFi Encryptie.
Hier een lijstje van wat welk apparaat ondersteund:
SpeedTouch 780:
- WEP-codering
- WPA-PSK-codering
Linksys WAP54G:
- WEP
- WPA-Personal
- WPA2-Personal
- WPA2-Mixed
- WPA-Enterprise
- Radius
Apple Airport Express:
- WEP 40 bits
- WEP 128 bits
- WPA/WPA2-Personal
- WPA2-Personal
- WPA/WPA2-Business
- WPA2-Business
Ik weet dat WEP codering in ieder geval niet werkt. (op de Airport)
Maar waar valt WPA-PSK-codering (Speedtouch) onder?
Is dit gewoon WPA of WPA2?
Hoe stel ik alle drie de apparaten in zodat het allemaal met dezelfde encryptie werken?
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen...
KPN SpeedTouch 780, WAP54G en Apple Airport Express Wifi pro
Moet zijn:
KPN SpeedTouch 780, WAP54G en Apple Airport Express Wifi probleem
Ik zit met een probleem.
Thuis heb ik een internet aansluiting van KPN waardoor ik ook gedwongen ben om een THOMSON SpeedTouch 780 te hebben.
Ik heb dus de THOMSON SpeedTouch 780, een Linksys WAP54G (Access Point) en een Apple Airport Express.
Voordat ik de Airport had was mijn wifi beveiligd met WEP, het probleem nu is dat mijn Airport niet het wachtwoord ondersteunde wat ik in de eerste instantie had ingesteld. Dus moest ik mijn wachtwoord aanpassen zodat het aan de eisen van de airport voldeed (Het ging vooral om het aantal tekens) Maar nu ik dit wachtwoord heb veranderd werkt mijn WAP54G niet meer, aangezien de WAP54G juist weer NIET dat nieuwe wachtwoord ondersteund (weer probleem met aantal tekens).
Nu wil ik alle Wifi beveiliging opnieuw instellen zodat deze weer gewoon werkt zonder problemen. Maar nu het allergrootste probleem:
Niet alle (3) apparaten ondersteunen dezelfde WiFi Encryptie.
Hier een lijstje van wat welk apparaat ondersteund:
SpeedTouch 780:
- WEP-codering
- WPA-PSK-codering
Linksys WAP54G:
- WEP
- WPA-Personal
- WPA2-Personal
- WPA2-Mixed
- WPA-Enterprise
- Radius
Apple Airport Express:
- WEP 40 bits
- WEP 128 bits
- WPA/WPA2-Personal
- WPA2-Personal
- WPA/WPA2-Business
- WPA2-Business
Ik weet dat WEP codering in ieder geval niet werkt. (op de Airport)
Maar waar valt WPA-PSK-codering (Speedtouch) onder?
Is dit gewoon WPA of WPA2?
Hoe stel ik alle drie de apparaten in zodat het allemaal met dezelfde encryptie werken?
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen...
[ Voor 6% gewijzigd door Vlees_Jus op 18-08-2009 22:36 . Reden: Onderwerp: pro=probleem ]