Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Groove" vs "sharepoint" vs "offline beschikbaar maken" vs ?

Pagina: 1
Acties:

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-11 11:27
(Topic maar in [Office] gezet omdat groove en sharepoint daar in voor komen)

Ik werk sinds kort op een ander bedrijf, en daar is men gewend om met "bestanden offline beschikbaar maken" te synchroniseren tussen de laptops en de netwerkschijven. Werkt mooi, zeker onder Vista.

MAAR.... nou komt het met enige regelmaat voor dat verschillende medewerkers in dezelfde map iets wijzigen, en dan komen er nog wel eens synchronisatie fouten voor.
Voorbeeld: ik wijzig de naam van een netwerkmap door er een ordernummer en mijn initialen aan toe te voegen. Een collega ziet vervolgens in zijn verkenner TWEE mappen: de oorspronkelijke, en mijn nieuwe. Met daarin dezelfde set files. ECHTER... ga ik wat toevoegen of wijzigen, dan is dat alleen in de nieuwe map, en niet in de oude map. Er zijn dan dus in eens twee parallel versies. En dat is niet gewenst, omdat men dan met oude versies kan werken.

Nou zijn daar oplossingen voor zegt Microsoft:
  1. Sharepoint Server
  2. Sharepoint Services
  3. Groove
  4. Iets anders?
  5. via Exact synergy?
Maar het werkt zo lekker makkelijk en vertrouwd met de verkenner. Is er niet iets simpels en lichts wat dit probleem voorkomt?

Dank voor jullie hulp alvast!

Verwijderd

Ik denk het niet, netwerkschijven hebben deze luxe simpelweg niet, dus je zult toch een platform hiervoor moeten kiezen dat aan documentbeheer kan doen. Een voordeel van SharePoint is dat de document libraries ook via explorer (my network places) bereikbaar zijn.

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-11 11:27
Exact blijkt het ook niet in zich te hebben, dus het zal inderdaad wel sharepoint services moeten worden.

Als het alleen om die file synchronisatie gaat: is dan sharepoint services de aangewezen tool? Of moet het de grotere versie zijn: sharepoint server? (Erg verwarrende namen trouwens, lijken teveel op elkaar.)

Dank voor jullie advies alvast!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 19:08
WSS (Windows SharePoint Services) is voldoende inderdaad voor wat jullie willen.
Groove in feite eigenlijk ook, zie dit als een soort MSN achtige client waar je ook documenten met elkaar kan delen. Voordeel hiervan is dat je ook offline met documenten kan werken.