Hoe opstarten vanaf Marvell controller?

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 14:33
Ik heb vandaag een nieuwe pc gekocht, samen met 6x 1tb schijven die ik in RAID 10 wil laten draaien. Het moederbord wat ik gekozen heb is een Asus P6T6 WS Revolution, dit bord heeft 6 sata poorten onboard en nog 2 extra via een marvell 88SE6320 controller.

Op het moment heb ik 1 schijf aan de computer hangen en mijn dvd speler in de sata poort hangen van de marvell controller. Als ik de 6 poorten van het moederbord in RAID modus zet kan ik niet meer vanaf de Marvell controller booten, hij slaat dan het gehele bootmenu van de Marvell controller over.

Als ik dadelijk in RAID 10 draai kan ik dus alleen nog van de harde schijven booten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik atlijd nog met een boot cd/dvd kan booten?

Bvd

Mess with the best, die like the rest

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 14:33
Probleem is inmiddels opgelost,
de RAID controller van het moederbord ondersteund max 4 schijven, ik heb dus 2x 1TB naar de Marvell controller gezet en de DVD op 1 van de 2 vrije poorten gezet, booten doe ik van de 4 schijven die rechtstreeks op het moederbord zitten

Mess with the best, die like the rest

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 16:43
ThaStealth schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:03:
Probleem is inmiddels opgelost,
de RAID controller van het moederbord ondersteund max 4 schijven, ik heb dus 2x 1TB naar de Marvell controller gezet en de DVD op 1 van de 2 vrije poorten gezet, booten doe ik van de 4 schijven die rechtstreeks op het moederbord zitten
Daat is vreemd. Ik heb ook een ICH10R controller en 6 poorten en kan er probleem raid draaien met 5 schijven.