Toon posts:

HD Tv kopen waar moetik op letten met name SD en kijkafstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Mijn vriendin en ik zijn van plan een nieuwe tv te gaan kopen.
Ik heb wat research geprobeerd te doen maar zie door de bomen het bos niet (volledig) meer.

Wij zitten op ongeveer 2.20 meter van de tv en hebben digitale tv via de cai (kabelmaatschappij hier).
We gaan de tv gebruiken voor films playstation 3 en normale tv. De normale tv komt binnen via een normaal digitaal signaal (dus geen HD signaal).

Waar ik me zorgen om maak is de normale digitale tv. Ik ben bang dat als ik een grotere tv koop de binnenkomende digitale signalen er lelijk uitzien ivm de kijkafstand. Ik heb bij familie in canada 2 grote 50 inch gezien op ongeveer onze afstand. Een zag er gewoon nog steeds geweldig uit een andere zag er waziger uit en had zwarte balken aan de zijkant (beiden waren digitale tv en geen hd overige specificaties weet ik niet.)

Ik zoek een FULL HD TV van het grootst mogelijke formaat zonder dat het beeld van de digitale lelijk wordt. Dus voor zo mooi mogelijk beeld op sd, mooie gaming op ps3 en goede films wat is het wijste om te kopen vooral formaat maar ook merk,type etc.

Bij voorbaat dank voor uw help.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-02 22:13
2,2m delen door 10 = 22 inch :p (grove algemene rekensom)

Beeldkwaliteit hangt natuurlijk af van de kwaliteit van de kabels, aansluitingen, signaalverlies, kwaliteit componenten van de tv enzo.. lastig om te zeggen.

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 22:58

Erw

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
No way!! Weg met die rekensom.
De guidelines voor HD zijn volledig anders! Ik heb een 47", en ik had groter gewild achteraf. Ik zit op 4 meter.
Hoewel HD er retestrak uit ziet, mis ik op 4 meter toch het fijne detail dat ik zie als ik op 1.5 meter ga kijken. Lees: voor al het detail in HD is het zaak om zo groot mogelijk te gaan. Meerderen in mijn omgeving verklaarden me voor gek, tot ik het ze liet zien. Als een blad aan de boom om.
2,2 meter? Heb op mijn slaapkamer ongeveer 2,5 meter als ik mijn bed omhoog zet, en heb daar een 37". Aardige maat, maar ook die had groter gemogen.

/edit
Oh ja, hoe goed een grote tv met het mindere SD signaal omgaat, it's all in the price ;)
Goedkope tv's bouwen doorgaans crap SD (dus moet je niet te groot gaan inderdaad), maar dure tv's hebben hier weinig tot geen last van, maar inderdaad, dan moet je wel niet met je neus ín het scherm zitten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door UltraSub op 18-08-2009 20:28 ]

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-02 22:46

hgp

Deze site kan je ook nog even bekijken als je dat nog niet gedaan had:
http://koopinfo.nl/koopwijzer/tv

Voor 2,5 meter wordt daar 32"-37" geadviseerd.

Overigens vind ik het wel fijn om gewoon alles te kunnen zien zonder met je ogen van de ene hoek naar de andere hoek van het beeld te moeten bewegen omdat het te groot is (zoals in de bioscoop). Dus zo groot mogelijk ben ik het niet helemaal mee eens.

[ Voor 44% gewijzigd door hgp op 18-08-2009 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
zo groot mogelijk maar nog wel prettig kijkend bedoelde ik. Dus wel netzo prettig kijken als op mijn 74 cm oude breedbeeld philipsje (geen hd geen hd ready) maar indien mogelijk met een groter beeld met mooie hd beelden ook voor ps3 en dvd

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
hgp schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:46:
Overigens vind ik het wel fijn om gewoon alles te kunnen zien zonder met je ogen van de ene hoek naar de andere hoek van het beeld te moeten bewegen omdat het te groot is (zoals in de bioscoop). Dus zo groot mogelijk ben ik het niet helemaal mee eens.
En dat gaat dus over. Dat doe je de eerste twee dagen. Ben met je eens dat als je het overdrijft qua grootte, dat je het blijft doen (is heel irritant inderdaad), maar iedereen die ik ken doet het de eerste paar dagen, en daarna niet meer. Je gaat kijken vanuit je periferie..

Verwijderd

Ik heb een 40" full hd en zit op ongeveer 2 meter kijkafstand. De volgende zal minstens 46" zijn en liefst 50", anders zie je bij 2.35:1 films nooit alle full hd details.
32" op 2 meter is veel te klein om echt te kunnen "genieten" van het beeld imo...

Verwijderd

Topicstarter
op die 2 meter met 40 inch hoe ziet je normale tv uitzending er dan uit ? dus het gewone digitale signaal daar ben ik benieuwd naar...kun je me dat vertellen ?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Het eerste advies is: ga testen in de winkel.

Ik denk dat een 42 inch panasonic G10 plasma een heel goede keus is. HD zien er geweldig op uit en een plasma is gewoon beter met SD.
Ik heb zelf een 42PX80 hdready in de huiskamer en gewone digitale tv (dus met scart) zien eruit alsof je dvd zit te kijken. Het journaal lijkt op een reisprogramma en zelfs reclame is mooi.
Onze kijkafstand is 2.5 - 3 meter.

Bij HD films en gamen kan je er niet dicht genoeg opzitten.

Die afstanden die eerder worden genoemd, daar klopt helemaal niets van. De kijkafstand waarbij je nog voordeel hebt van 1080p ten opzichte van 720p ligt bij een 50 inch op 2,10 meter!
Het hangt allemaal af van het content natuurlijk, maar gewone digitale tvzenders zien er al erg goed uit. Logisch, het is dezelfde resolutie als een dvd.

[ Voor 26% gewijzigd door Ferry34 op 20-08-2009 14:48 ]

Pagina: 1