Toon posts:

geluid meesturen met HDMI kabel via grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik zit hier al een tijdje iets te proberen.
Ik heb een Msi p35 Neo2 moederbord en een grafische kaart: 8600 GTS.
Er zat bij die grafische kaart een flyertje dat je die grafische kaart HDMI kon af laten spelen.
Nu heb ik sinds kort een 42 inch full hd tv aangekocht maar wil ik dus vanop mijn pc mijn geluid kunnen meesturen. Nu is het enkel beeld. In de doos vind ik dan een stekkertje met aan elke kant twee koppelingen.
Als ik dan op mijn moederbord kijk is de enige mogelijkheid een stekkertje JC11 maar ook een stekkertje JAUD1 (hierop zijn er wel 9 vrije stekkertjes). Kan iemand mij helpen hoe ik dit moet fixen om mijn geluid toch via hdmi mee te sturen?

alvast bedankt.

Grtz

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je moet het kabeltje aansluiten op de spdf aansluiting op het moederbord. Als je die niet hebt zal het waarschijnlijk niet lukken met die videokaart. Bij sommige ati videokaarten heb je een audio chip op de kaart zitten waarmee het in ieder geval moet lukken.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-12 09:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

edit: nonsens

[ Voor 86% gewijzigd door Edmin op 18-08-2009 20:38 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Edmin schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:36:
Het kan aan mij liggen, maar om audio over HDMI te versturen, heb je toch echt een ATi kaart nodig. Jouw 8600 gaat dat niet fixen.
Dat ligt aan jouw ;) Heb het hier perfect werkend met een NVidia 9500. Gewoon het spdif kabeltje tussen je mobo/geluidskaart en de videokaart trekken, dan zorgt de videokaart er voor dat het geluid gewoon over HDMI word meegestuurd.

Wel even opletten dat je in Windows het standaard audio device op de digitale uitgang moet zetten, anders doet ie het nie.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-12 09:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mja, ik dacht dat dat pas vanaf de 9xxx serie was... oeps.

Daarbij gaat het hier gewoon om stereo output, dus het kan. 7.1 gaat alleen vanaf HD4k en hoger vziw.

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-12 16:37
Ik gebruik een MSI Neo2-FR icm een HD4890. Ik gebruik een Samsung 40inch HD-ready als 2e scherm, waar ik vooral films op bekijk. Door de ATI HDMI Output device als standaard geluidskaart in te stellen, word het geluidssignaal via de HDMI kabel verstuurd naar de TV. Werkt perfect :D

Afbeeldingslocatie: http://recore.info/images/atisound.jpg

HDMI kabel is voldoende, geen SPDIF kabeltjes enzo nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door ownage maxim op 18-08-2009 20:43 ]

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ownage maxim schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:42:
Ik gebruik een MSI Neo2-FR icm een HD4890. Ik gebruik een Samsung 40inch HD-ready als 2e scherm, waar ik vooral films op bekijk. Door de ATI HDMI Output device als standaard geluidskaart in te stellen, word het geluidssignaal via de HDMI kabel verstuurd naar de TV. Werkt perfect :D

[afbeelding]

HDMI kabel is voldoende, geen SPDIF kabeltjes enzo nodig.
Bij nvidia is het wel nodig. Bij jouw videokaart zit een audio chip ingebouwd.
Pagina: 1