SD 16gb kaart formateer probleem na abrupte stop formateren

Pagina: 1
Acties:

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb vandaag mijn Sany VPC-CG10 mini HD camera binnen gekregen met SD II 16gb kaart welke ik erbij had besteld.

Nu heb ik de camera aangezet, en de SD kaart eringestopt waarna de camera vroeg om deze te formateren.

Ik heb uit de keuze quick en full format voor full gekozen, waarna deze begon met het formateren.

Na 20min bleek de batterij leeg te zijn terwijl de indicator vol aangaf, en de camera kan je niet terwijl deze aan staat opladen.

Nu was het formateren nog in vollegang bezig, en is deze onderbroken.
Onder tussen, heb ik mijn cam een het opladedn gezet (wat ik kennelijk beter eerst had kunnen doen).
En probeerde ik mijn SD kaart te formaten via mijn PC, maar deze ziet nu alleen een kaart van 30.6mb (maybe de buffer ofzo) ipv de 16gb.

Wat heb ik geprobeerd:
- formateren in windows Quick en Full, beide stopte met de melding dat het niet gaat.
- SDFormatter V2.0.0.3 van SD van www.sdcard.org
- Recovery Manager http://www.pcinspector.de...r/download.htm?language=2
- En Shijfbeheer van windows om te kijken of de partitie wel aanwezig was, en geprobeerd 1 aan te maken of te formateren, maar geen succes.

toen ik na 2 uur laden van mijn camera de accu weer terug deed en de SD memcard weer in de cam stopte vroeg hij het weer om te formaten, en ik koos deze keer quick, maar toen kwam er een error.
Toen koos ik in de cam weer voor Full format, en deze werkte wel weer, maar na 35min begaf de accu het weer :(.
Ik weet dus niet of deze full format van mijn cam maybe wel werkt on hoelang het gaat duren, want hij laat niet zijn op hoeveel procent hij zit (enkel dat hij bezig is).

Hoelang zou het duren om een SD II kaart van 16gb te formateren in een camera?
Heeft iemand een idee wat ik nu nog kan doen?

Hopelijk heeft iemand ervaring op dit gebied??

www.Qbox.nl

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je zou onder linux de partitie/partities eens weg kunnen gooien en een nieuwe FAT32 partitie aanmaken.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Nvidiot schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:33:
Je zou onder linux de partitie/partities eens weg kunnen gooien en een nieuwe FAT32 partitie aanmaken.
Tja, ik heb alleen geen systeem waar ik Linux op heb draaien, dus dan wordt dat een beetje lastig denk ik.

www.Qbox.nl

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Gelukkig zijn er linux systemen waarbij je vanaf de cd-rom kan draaien. Ikzelf ken knoppix maar als je zoekt zijn er wel meerdere. http://www.knoppix.org/

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 18:13
houtig schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:55:
Gelukkig zijn er linux systemen waarbij je vanaf de cd-rom kan draaien. Ikzelf ken knoppix maar als je zoekt zijn er wel meerdere. http://www.knoppix.org/
Voor zover ik weet hebben alle "grote" linux distro's wel live cd's, Ubuntu, Fedora, Knoppix enz.
Downloaden, branden en opstarten van de cd.

Nog even over de tijd die het zou kosten om te formateren (Full format).
SD II is Sandisk Ultra II speed neem ik aan?

Snelheid is afhankelijk van het type kaart natuurlijk, maar uitgaande van een schrijfsnelheid van 9 MBs duurt het ongeveer een half uur.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 23:17
Ik heb dezelfde camera maar zou niet waarom je überhaupt full wilt formatteren in de camera.
Quick is toch prima.

Buiten dat kan het zijn de de SD kaart om zeep is.
Je hebt gewoon levenslange garantie dus daar zou ik niet moeilijk over doen.
Ik gebruik een Transcend 16GB class 6 en geen problemen mee gehad.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
http://www.sysresccd.org/Main_Page
Hier is een bootable cd met gparted erop, dus hiermee booten en het kartje wissen.
Pagina: 1