[Outlook 2007] Kan e-mail mijndomein account niet ophalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Sinds kort zit een kennis van me met een probleempje dat de e-mail niet meer goed wordt opgehaald. De situatie is als volgt. Het gaat om een pc met Windows XP en Outlook 2007. Ze hebben bij mijndomein.nl een domeinnaam geregistreerd en een e-mailadres aangemaakt wat sinds ongeveer een jaar via Outlook werd binnengehaald.

Van het ene op het andere moment haalt hij echter het mijndomein-account niet meer leeg en geeft een foutmeldingen bij het ontvangen van de berichten. Ik krijg dan de melding. De servernaam wordt niet op het netwerk gevonden, mogelijk is het netwerk tijdelijk niet actief. Het vreemde is echter dat ik via de webmail van mijndomein wel gewoon de mail kan bekijken. De server is dus gewoon online.

Mijn accountinstellingen in Outlook zijn als volgt:

Naam: mijnnaam
E-mailadres: info@debewustedomeinnaam.nl

Type account: POP3
Server voor inkomende mail: mail.debewustedomeinnaam.nl
Server voor uitgaande mail: smtp.mijnprovider.nl

Gebruikersnaam: info@debewustedomeinnaam.nl
Wachtwoord: hetgoedewachtwoord

Ik heb de complete account al verwijderd in Outlook en compleet opnieuw aangemaakt, maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen. Wie weet wat de oplossing is van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien een domme vraag hoor, maar heb je het domein wel verlengd en de hosting betaald? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
sanfranjake schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:51:
Misschien een domme vraag hoor, maar heb je het domein wel verlengd en de hosting betaald? :P
Ja dat heb ik gedaan want anders zou ik volgens mij ook de mail niet kunnen benaderen via de webmail en zou de website ook uit de lucht zijn en dat is niet het geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:51
Wellicht dat er in de webmail/domein een instelling is aangevinkt dat hij niet meer bereikbaar is voor pop. Ik zou daar gaan kijken.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En wat zegt mijndomein.nl als je ze dezelfde vraag steld?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Ik heb de vraag ook aan Mijndomein voorgelegd, maar had daar tot op heden nog geen reactie op.

Ik heb alle voor mij bekende instellingen in Outlook en Webmail nagekeken, maar zie volgens mij geen fouten of iets dergelijks. Het is voor mij echt een raadsel wat het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Aangenomen dat de hoster idd niks veranderd heeft, kan het ook zijn dat je virusscanner de boel loopt te verstieren. Doe eens een complete de-installatie van je virusscanner, verwijder het mailaccount en stel het opnieuw in. Als het dan wel werkt, kan je je scanner ook weer installeren en gaat het meestal gewoon weer goed.

Zo scherp als een voetbal!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:51
Al wat meer over gehoord?

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Pagina: 1