Sinds kort zit een kennis van me met een probleempje dat de e-mail niet meer goed wordt opgehaald. De situatie is als volgt. Het gaat om een pc met Windows XP en Outlook 2007. Ze hebben bij mijndomein.nl een domeinnaam geregistreerd en een e-mailadres aangemaakt wat sinds ongeveer een jaar via Outlook werd binnengehaald.
Van het ene op het andere moment haalt hij echter het mijndomein-account niet meer leeg en geeft een foutmeldingen bij het ontvangen van de berichten. Ik krijg dan de melding. De servernaam wordt niet op het netwerk gevonden, mogelijk is het netwerk tijdelijk niet actief. Het vreemde is echter dat ik via de webmail van mijndomein wel gewoon de mail kan bekijken. De server is dus gewoon online.
Mijn accountinstellingen in Outlook zijn als volgt:
Naam: mijnnaam
E-mailadres: info@debewustedomeinnaam.nl
Type account: POP3
Server voor inkomende mail: mail.debewustedomeinnaam.nl
Server voor uitgaande mail: smtp.mijnprovider.nl
Gebruikersnaam: info@debewustedomeinnaam.nl
Wachtwoord: hetgoedewachtwoord
Ik heb de complete account al verwijderd in Outlook en compleet opnieuw aangemaakt, maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen. Wie weet wat de oplossing is van het probleem?
Van het ene op het andere moment haalt hij echter het mijndomein-account niet meer leeg en geeft een foutmeldingen bij het ontvangen van de berichten. Ik krijg dan de melding. De servernaam wordt niet op het netwerk gevonden, mogelijk is het netwerk tijdelijk niet actief. Het vreemde is echter dat ik via de webmail van mijndomein wel gewoon de mail kan bekijken. De server is dus gewoon online.
Mijn accountinstellingen in Outlook zijn als volgt:
Naam: mijnnaam
E-mailadres: info@debewustedomeinnaam.nl
Type account: POP3
Server voor inkomende mail: mail.debewustedomeinnaam.nl
Server voor uitgaande mail: smtp.mijnprovider.nl
Gebruikersnaam: info@debewustedomeinnaam.nl
Wachtwoord: hetgoedewachtwoord
Ik heb de complete account al verwijderd in Outlook en compleet opnieuw aangemaakt, maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen. Wie weet wat de oplossing is van het probleem?