[SBS 2003] WSUS 3.1 database purgen

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
hallo,

Ik ben al 2 dagen aan het stoeien met onze wsus server. Deze heeft op dit moment een goede 105 gig in genomen. Ik vind dat nogal wat en ik wil hem opruimen.

Wat info:
Server: Windows 2003 SBS server
domain controller / exchange server
wsus versie 3.1
Ik heb het volgende geprobeerd
reindex db ws:
Ik heb het volgende script gevonden: http://www.microsoft.com/...er/susvvb01.mspx?mfr=true
Ik kan dit niet draaien omdat er geen connectie mogelijk is. Het rare is dat de optie die er voor nodig is gewoon aanstaat?

Purgen:
Het volgende titel lijkt veel belovend maar het lijkt wel dat in wsusutil al het nodige is eruit gesloopt.
http://msmvps.com/blogs/a...tches-on-WSUS-Server.aspx

WSUSDebug PurgeUnneededFiles
Dit lijkt
WSUSUTIL.exe Deleteunneededrevisions --> Unknown command; Staat er ook niet meer bij het lijstje van wat het wel snapt.
WSUSUTIL.exe Reset --> Werkt maar veranderd niets aan de grote op de schijf.
WSUSUTIL.exe Removeinactiveapprovals --> Niets te verwijderen helaas

Wat ik eigelijk wil is gewoon die hele WSUS map de container in flikkeren en hopen dat ie niet weer 105 gig gaat downloaden.

Heeft iemand een idee?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er zit gewoon een cleanup util in de GUI ingebouwd, waarom voldoet die niet aan wat jij wil?

De connection string kan ik wel ergens vinden voor je, maar daarvoor moet ik even thuis kijken.

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 18-08-2009 15:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Cleanup utility inderdaad, al heb je kans dat die onder hoge load of met een grote contentdir vastloopt op SBS :P Maar ik denk dat je ook via het options-paneel van WSUS even checkt of er niet gewoon achterlijk veel talen actief zijn, of auto-approval rules... Anders komt namelijk die db net zo snel weer terug :P

Is het trouwens SBS2003 R2? Pas dan wel op met wat je in WSUS zelf aanpast ivm de integratie!
Software updates are not managed by Windows Small Business Server 2003 Update Services after you upgrade to Windows Server Update Services 3.0 Service Pack 1

[ Voor 32% gewijzigd door sanfranjake op 18-08-2009 15:34 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Opruimen lukt niet meer omdat het gewoon vast loopt. Ik heb hem 24 uur laten draaien maar er gebeurd geen moer. Hij blijft bij het tweede hangen. Kan ik wsus gewoon erafgooien, map leegmaken en opnieuw installeren en configureren?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jup, dat is ook een mogelijkheid. Mits je op bovenstaande link van sfj let :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Ik nog eens in dit probleem gekeken.
We hebben SBS 2003 NIET r2. Ik neem aan dat dus dat verhaal van SFJ dan niet meer van toepassing is. Verder staan alleen Engels ( voor de servers) en Nederlands voor de clients aan. Ook heb ik alle onnodige producten uitgevinkt. Echter blijft hij hangen op dat ie nog steeds een aanpassing in de config moet doorvoeren. De update rule is de standaard rule. Ik weet niet of die slecht is? Ben niet zo bekend met WSUS. Als ik het zo bekijk lijkt me het beter dat ik het er eens gewoon afveeg en opnieuw installeer. Wat denken jullie.

[ Voor 9% gewijzigd door wvdburgt op 20-08-2009 11:16 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt mij de snelste oplossing! En de enige waar je bij voorbaat al van weet dat 'ie succes zal hebben :P
Let wel op alle eerdere tips mbt auto approval rules enzo want dat kan ook een hoop junk goedkeuren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
....en hopen dat ie niet weer 105 gig gaat downloaden.

lijkt me dat je dan alle talen hebt gekozen :? anders download ie echt geen 105gb, eerder 10/12gb voor 1 taal

A wise man's life is based around fuck you

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ook afhankelijk van welke pakketten er geselecteerd zijn natuurlijk

You don't need eyes to see, you need vision

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwa, als je op tijd purged en maintenance doet op superseded patches moet je aardig je best doen (zelfs met 2000 tot en met 2008/windows7, Office, SQL en VS meuk) om meer dan 30GB te halen.
En dan draait er zowel EN als NL hier.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 20-08-2009 21:27 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
De manier waarop wij het gebruiken: configureer de optie om alleen updates te downloaden die approved zijn eventueel gecombineerd met auto approval rules. Bij ons werkt dit erg goed en beperk je de bestanden die je moet downloaden / opslaan.

De auto approval is voor een aparte computergroup waarin nieuw in te richten servers in geplaatst worden zodat deze voorzien worden van de laatste patches.

[ Voor 28% gewijzigd door punisher007 op 20-08-2009 21:42 ]

http://blog.bjornhouben.com

Pagina: 1