Bestanden verwijderen op basis van timestamp of bestandsnaam

Pagina: 1
Acties:

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 15:32
Beste Tweakers,

Bij een klant laat ik door 2 webcams dmv motion detection jpg's wegschrijven naar een directory op een windows 2003 server.
Deze motion detection kan ik helaas alleen maar aan of uit zetten, dus niet op een bepaald tijdstip laten werken. Hierdoor komt de hele directory vol te staan met overbodige jpg's. De klant wil alleen maar de beelden hebben buiten werktijd ( van 17:00-07:00 ).
Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een manier om uit die directory alle jpg's te verwijderen die een timestamp hebben van tussen 7:00-17:00. De bestandsnamen kunnen misschien ook nuttig zijn, deze krijgen ook de tijd notatie mee.

image-14-01-30.jpg
image-14-02-35.jpg
image-14-10-30.jpg
enz.

Kan wel scripts vinden die alles na een bepaalde datum weggooien maar geen scripts die dat met de tijds notatie kunnen.

Hoop dat iemand me op de juiste weg kan helpen.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

tijd staat dus in de file name.
Makkelijkste is denk om naar de functie split te kijken, kun je hem dus op het scheidings teken splitten.
Je krijgt dan dus dus een array met 4 waarden:
Var(0) = Image
Var(1) = uur
Enz

Je kan dan dus gewoon sturen op var(1) >=17 of var(1) <= 7
Wel ff strtoint gebruiken

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Focus
brid schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:07:
tijd staat dus in de file name.
Makkelijkste is denk om naar de functie split te kijken, kun je hem dus op het scheidings teken splitten.
Je krijgt dan dus dus een array met 4 waarden:
Var(0) = Image
Var(1) = uur
Enz

Je kan dan dus gewoon sturen op var(1) >=17 of var(1) <= 7
Wel ff strtoint gebruiken
Bedankt voor je antwoord :)
Kan je me misschien wat op weg hepen? Ben niet echt thuis in macro's ed.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

macro's? Scripting bedoel je waarschijnlijk, maar bedenk eerst even welke methode je wil gaan gebruiken hiervoor.
Scripten zelf kun je via http://technet.microsoft.com/en-us/scriptcenter/default.aspx ook leren - sowieso nuttig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik zou zeggen...kijk eens naar de last_modified date....
Je krijgt dan namelijk ook de datum zodat je, top of my head, bijv elke ochtend dat script de onnodige bestanden weg kunt laten gooien en de nodige bestanden in een mapje met als naam de datum zodat je makkelijk terug kan zoeken...

Zoiets:
c:/webcams/19-08-09/
image-17-00.jpg
image-17-14.jpg
c:/webcams/20-08-09/
image_enz.....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Als je nou gewoon wat minder intelligent wil zijn dan kun je het heel simpel oplossen door elk kwartier ofzo een batchfile te laten lopen.

Daar zet je dan iets in als:

Delete image-01*.*
delete image-02*.*
(enz t/m image-06*.*)

En daarna weer:

delete image-18*.*
delete image-19*.*
(enz t/m image-06*.*)

Fixed? :)

• Mike2k

Mike2k

met ^^
Je kan natuurlijk om 16:59 PM die map leeg gooien..'s ochtends om 7 uur alles verplaatsen en klaar...hoef je ook niet meer op de tijd te letten...

Verwijderd

Jullie zien een simpelere oplossing over het hoofd: zorg ervoor dat ie tussen bepaalde tijden niet de afbeeldingen weg kan schrijven (chmod onder unix, windows weet ik niet) of dat het account (sftp, ftp, ...) tijdelijk niet toegankelijk is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt er maar net aan wat je simpeler noemt.
de voorstellen die je doet moet je ook instellen en schedulen
* alt-92 no see difference

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-02 14:10
je kan natuurlijk ook kijken naar scheduler voor het motiondetection programma. als het programma gestopt word s morgens en s avonds weer opstart is er geen probleem meer. kijk maar eens in google naar scheduler

• Mike2k

Mike2k

ItsValium schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:03:
je kan natuurlijk ook kijken naar scheduler voor het motiondetection programma. als het programma gestopt word s morgens en s avonds weer opstart is er geen probleem meer. kijk maar eens in google naar scheduler
Dan ga je het weer aan de client zijde ophangen..mocht er dan een andere camera komen waarbij dit niet mogelijk is moet je alsnog een andere oplossing bedenken...

Verwijderd

@alt-92: Dit scheelt je veel bandwidth + diskspace + i/o (hdd gaat langer mee). Dit kan je ook heel makkelijk in de firewall instellen.

• Focus
Bedankt voor alle antwoorden mensen :) Motion detection is helaas niet te schedulen, zit in de camera, goedkopere versie van axis.

De tip om op bepaalde tijden de ftp dicht te gooien ga ik ff bekijken.

Super bedankt tot nu toe.
Pagina: 1