Toon posts:

LAN Party, Wel of Niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een maat en ik, hebben overlegt over het houden van een LAN party.
Hierbij hebben we al een heel deel tot ons beschikking, zoals een leegstaand bedrijf.
het is in Almere, makkelijk bereikbaar met de auto.
Kosten zullen 15 euro entree geld zijn.
Ook zal er een bar zijn, en een keuken.

toch heb ik een paar vragen voor geïnteresseerde.

1: Zijn er mensen die er heen willen?

2: Zijn er mensen die vooruit willen betalen?

3: Welke games?

4: Neem je vrienden mee?

Ik hoor het graag, we zullen ons best doen om dit te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartzegmaar
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 21:54
Als het nou in Groningen was deed ik mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik denk dat er toch meer bij komt kijken dan wij tot zover zien wat je wel en niet geregeld hebt. Momenteel draait de organisatie van een lanparty georganiseerd door tweakersbezoekers al op www.tweaklan.nl. No offence, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat iedereen hier lanparties gaat organiseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Haal wat vrienden bij elkaar en begin klein :) Dan kan je daarna altijd onderzoeken wat je allemaal moet regelen. Het klinkt nu een beetje alsof je alleen het idee hebt en verder niets ervan af weet :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

Kleine lannetjes zijn leuk, grotere lans komt in eens veel meer bij kijken, 100 man ga je niet op 18 3com switchjes zetten van 5 poortjes maar liefst op een switch -> backbone stijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:15
ik heb ook jaren lanparty's georganiseerd nu tijdelijk niet meer ivm geen tijd..

maar je moet zeker beginnen met like 20 man ofzo.. denk eraan dat er tenminste altijd iemand van de crew wakker en actief moet zijn.. als je een bar hebt moet er ook iemand achter staan!

denk aan verzekering..
wat maakt uw lanparty uniek? site reclame maken, netwerk, sponsors, compo's, prijzen....

denk ook aan
stroom voorzieningen
hitte
netwerk capaciteit.. als een klein deel van de mensen aan het ... euh;.. patches kopieren zijn dat de ping tijden niet omhoog schieten..

[ Voor 19% gewijzigd door Icekiller2k6 op 18-08-2009 15:02 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een tip, in Almere zit het IIE, Instituut voor Information Engineering, ICT opleiding dus. Probeer daar eens wat contacten te leggen. Of neem contact om met Endzjin, de studentenvereniging. Die kunnen eventueel helpen met promotie, genoeg ICT studenten namelijk die ook flink gamen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Antwoorden in mijn optiek:
1. Tja als je geen 'grote' naam hebt moet je het hebben van mond-tot-mond reclame. Je moet dus voordat het allemaal bekend gaat worden een duidelijk plan hebben wat de bedoeling gaat zijn. dat is natuurlijk gamen maar wat verwacht je ervan etc.

2. Altijd vragen om vooruit te betalen. Weet je zeker dat je niet in geld nood komt als je netwerk spul gaat huren.

3. Tja ik denk dat je een paar spellen van verschillende genres kan vermelden, maar meestal komen de 'groepjes' wel bij elkaar.

4. Vrienden natuurlijk gewoon apart laten aanmelden. Zo heb je van iedereen namen en betaling etc. En niet de verassing dat er opeens 20man meer staat dan dat je verwacht had.

Verder wat tips:
- zoals al gezegd wordt, begin klein met vrienden
- zorg voor duidelijke afspraken (wat ze mee moeten nemen zoals UTP kabel etc)
- zorg voor goede stroomvoorziening. Niet dat de stoppen er al uit gaan slaan als gamer nummer 10 zn pc aan zet.
- zorg voor goede netwerk apparatuur (goede switch (is ook al gezegd)).
- zorg voor een slaap gedeelte. niet iedereen is hardcore en gaat 24/7 door. En dan is het wel lekker dat er een apart (of iig niet naast eigen pc) slaap deel is.
- zorg ervoor dat je niet de enige bent die alles moet regelen. Zorg voor een crew met de nodige IT kennis (mochten er netwerk problemen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ice,
al die dingen zijn geregeld. Ik ben er alleen om mensen te regelen. Maar ik wil eerst gaan kijken, wat het beste is om alles te regelen, en hoe andere mensen het willen of zouden regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
griffin, slaap plek en alles, allemaal geregeld.
Het pand is vroeger een caravan studio geweest, met daarachter een caravan garage.
dus dat moet wel qua plek lukken.
thanks voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga scholen langs met informatie, vraag de gemeente om sponsoring of reclame.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LANparty in Almere is altijd goed, mooi dichtbij.
Ik hou het topic in ieder geval in de gaten, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.