VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .
Nope.
Probleem is waarschijnlijk het alom bekende LILO-1024 cilinder probleem. LI (zonder LO) wil zeggen dat hij de "second stage bootloader" niet kan uitvoeren. Hij kan de harde schijf waar hij op staat dus niet benaderen. 2 mogelijkheden.
Je hebt tussen installatie en rebooten om te starten de harde schijven verwisseld.
OF
Je harde schijf heeft meer dan 1024 cilinders en je LILO is of OUD of niet goed ingesteld.
OUD = meer dan een jaar geleden.
niet goed ingesteld: lilo.conf moet de regel "lba32" bevatten.
Ik hoop dat je het hiermee op kan lossen.
Probleem is waarschijnlijk het alom bekende LILO-1024 cilinder probleem. LI (zonder LO) wil zeggen dat hij de "second stage bootloader" niet kan uitvoeren. Hij kan de harde schijf waar hij op staat dus niet benaderen. 2 mogelijkheden.
Je hebt tussen installatie en rebooten om te starten de harde schijven verwisseld.
OF
Je harde schijf heeft meer dan 1024 cilinders en je LILO is of OUD of niet goed ingesteld.
OUD = meer dan een jaar geleden.
niet goed ingesteld: lilo.conf moet de regel "lba32" bevatten.
Ik hoop dat je het hiermee op kan lossen.
Verwijderd
Om het te fixen moet je Linux starten met een bootdisk en lilo ff starten, als het goed is is het dan goed maar het is idd wel handig om ff naar je instellingen te kijken
wacht eens... tuurlijk! corel had 'm in de MBR... dan maar installen NA windhoos (voor broerlief). ik wilde lilo in de bootsector hebben om windows reinstallgedonder op te vangen.
VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .
Op zaterdag 03 maart 2001 10:55 schreef fkooman het volgende:
search
met papier mache kun je alles maken!!
Pagina: 1