IP Webcam stream naar website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een aantal webcams staan waarvan ik 1 aan het werk moet zien te krijgen i.c.m. een website.
Ik heb een heel eenvoudige website en daar moet de stream van die webcam live te zien zijn.
Nu had ik een webcam aangesloten op een PC i.c.m. Windows Media encoder en dit werkt prima. Ik heb een mediaplayer ge-embed in html met de juiste informatie.

Leuk, maar de Windows media encoder vreet resources van een pc die niet al te veel resources heeft en daarom heb ik mijn aandacht gevestigd op een Linksys WVC54GCA.

Nu probeer ik via RTSP of via de mjpeg.htm een stream op te zetten in Internet Explorer, maar ik krijg het voor geen mogelijkheid aan de gang.

Tot mijn verbazing werkt de mjpeg.htm in Firefox wel prima en real time zonder vertragingen etc.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Misschien een flash embedded player die deze streams kan afspelen of andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je zou eens kunnen beginnen met zelf te zoeken: GoT staat er vol mee: Klik

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25

TeeDee

CQB 241

Afaik ondersteunt IE (en Opera) geen motion-jpeg. Daar zal je inderdaad met ActiveX of Flash / Silverlight aan de slag.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TeeDee schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:21:
Afaik ondersteunt IE (en Opera) geen motion-jpeg. Daar zal je inderdaad met ActiveX of Flash / Silverlight aan de slag.
En wat dan als je de mjpeg codecs installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In de mjpeg.html staat dan waarschijnlijk een lokaal IP-adres of zo.
Dit moet voor de buitenwereld je externe IP worden, waarschijnlijk moet je dan ook even een portforward doen: Het Grote Poortmappingsverhaal.

Hebben de reacties in je andere topic (Embed een RTSP stream in een website) ook al iets opgeleverd?
Een codec is afspeelsoftware. Denk aan FFDShow voor filmpjes, zo zijn ze er ook voor motion JPEG en JPEG2000. ;) IrFanView (een lightweight image viewer) heeft hier ook plugins voor.

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25

TeeDee

CQB 241

Noork schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:23:
[...]

En wat dan als je de mjpeg codecs installeert?
Wat bedoel je hiermee?
GJtje schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:24:
[...]
Een codec is afspeelsoftware. Denk aan FFDShow voor filmpjes, zo zijn ze er ook voor motion JPEG en JPEG2000. ;) IrFanView (een lightweight image viewer) heeft hier ook plugins voor.
Wat een codec is weet ik wel. Maar ik meen mij te herinneren dat het e.e.a. nog steeds niet automagisch af gaat spelen in IE. Lijkt me trouwens niet handig om aan al je viewers te vragen om even een MJPEG codec erop te knallen. Ga dan voor de grootste gemene deler en pak een flash player.

[ Voor 65% gewijzigd door TeeDee op 18-08-2009 13:35 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:17:
Je zou eens kunnen beginnen met zelf te zoeken: GoT staat er vol mee: Klik
En waarom neem jij aan dat ik dit al niet gedaan heb? 90% van de topics zijn allemaal onbeantwoord gebleven en blijkbaar als mensen een oplossing hebben, nemen ze niet 1 min de tijd om die hier neer te zetten.

Daarnaast heb ik al zo ontzettend veel sites gelezen van doe dit of doe dat, maar leuk lief en aardig, maar het werkt simpel weg niet.

Ik zie je volgende bericht al verschijnen, dan moet je Windows Media Encoder gebruiken. Maar nee dat is niet de bedoeling.
GJtje schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:24:
In de mjpeg.html staat dan waarschijnlijk een lokaal IP-adres of zo.
Dit moet voor de buitenwereld je externe IP worden, waarschijnlijk moet je dan ook even een portforward doen: Het Grote Poortmappingsverhaal.

Hebben de reacties in je andere topic (Embed een RTSP stream in een website) ook al iets opgeleverd?
[...]
De reactie van mijn andere topic waren allemaal van het niveau van computeridee en daar schoot ik niks mee op.

Wat codecs zijn is allemaal duidelijk, ik neem aan dat mensen die met dit bezig zijn wel weten wat codecs zijn en het hele NAT / Portforwarding moet ook duidelijk zijn. Ik ben daar niet op in gegaan anders kan ik hier wel 2 pagina's vol typen.
TeeDee schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:21:
Ik heb al gezocht naar flash templates die hier geschikt voor zijn, maar er is er geen 1 die met ip cams werkt.

Ik heb ook gekeken om een VLC player te embedden in HTML, maar dat is ook onbegonnen werk.

Komt er eigenlijk op neer dat ik het spoor een beetje bijster begint te raken en graag jullie hulp zou willen hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Wat ik een tijdje geleden gedaan heb:
  • Webcam aan desktop
  • VLC op desktop. Webcam-stream encoderen naar Theora. Stream aanbieden als OGG Media stream via HTTP met VLC.
  • M.b.v. Apache en mod_proxy de stream van VLC op de desktop beschikbaar maken op een publieke URL, gewoon op poort 80, via proxy
  • Webpaginaatje met Cortado als videoplayer, die de stream van de proxy speelt
Ik heb het niet getest, maar in principe kunnen browsers met <video />-support (FF 3.5, chrome) het native afspelen. Er is een scriptje voor waarmee browser met support gewoon native <video /> gebruiken, en anders wordt automatisch Cortado gebruikt.

De proxy is uiteraard optioneel, maar biedt wel zo zijn voordelen.

Volledig gratis, open source, cross-platform, geen plug-in nodig of hooguit Java, en de vinger naar alle Flash-meuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:43:
[...]

En waarom neem jij aan dat ik dit al niet gedaan heb? 90% van de topics zijn allemaal onbeantwoord gebleven en blijkbaar als mensen een oplossing hebben, nemen ze niet 1 min de tijd om die hier neer te zetten.
Omdat je weet dat je duidelijk moet zijn, en melden wat je gedaan hebt. Je meldt niks, dus heb je niet gezocht.
Daarnaast heb ik al zo ontzettend veel sites gelezen van doe dit of doe dat, maar leuk lief en aardig, maar het werkt simpel weg niet.
Volgens je OP heb je niets zelf ondernomen.
Ik zie je volgende bericht al verschijnen, dan moet je Windows Media Encoder gebruiken. Maar nee dat is niet de bedoeling.

[...]
Meldt dat dan gelijk... Je moet je niet gaan irriteren dat mensen je willen helpen, maar je zelf niet zegt wat je gedaan hebt en geprobeerd hebt.

Succes ermee, je bent m'n tijd niet eens waard.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Firefox gaat de link http://192.168.1.71/img/mjpeg.htm wel goed en wordt prima afgespeeld.
Nu heb ik een aantal links gevonden die iig wat meer licht schijnt op de linksys webcam.

Quicktime en Realplayer
rtsp://<ipadress>/img/video.sav

Windows Mediaplayer
http://<ipadress>/img/video.asf

Mobiele telefoon met RTSP ondersteuning
http://<ipadress>/img/video.asf

Nu als ik de link http://://<ipadress>/img/video.asf in Windows media player af probeerd te spelen blijft het beeld zwart en gebeurd er verder niks.

Dit terwijl in VLC het prima werkt. De RTSP link werkt ook prima in VLC.
Nu is alleen de vraag hoe krijg ik die werkend in IE.
Fuzzillogic schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:22:
Wat ik een tijdje geleden gedaan heb:
  • Webcam aan desktop
  • VLC op desktop. Webcam-stream encoderen naar Theora. Stream aanbieden als OGG Media stream via HTTP met VLC.
  • M.b.v. Apache en mod_proxy de stream van VLC op de desktop beschikbaar maken op een publieke URL, gewoon op poort 80, via proxy
  • Webpaginaatje met Cortado als videoplayer, die de stream van de proxy speelt
Ik heb het niet getest, maar in principe kunnen browsers met <video />-support (FF 3.5, chrome) het native afspelen. Er is een scriptje voor waarmee browser met support gewoon native <video /> gebruiken, en anders wordt automatisch Cortado gebruikt.

De proxy is uiteraard optioneel, maar biedt wel zo zijn voordelen.

Volledig gratis, open source, cross-platform, geen plug-in nodig of hooguit Java, en de vinger naar alle Flash-meuk ;)
In jouw geval moet je de webcam aansluiten op de pc. Mijn bedoeling is dat de camera op een andere plek komt te staan en daarom heb ik gekozen voor IP camera's.
RaZ schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:12:
[...]

Omdat je weet dat je duidelijk moet zijn, en melden wat je gedaan hebt. Je meldt niks, dus heb je niet gezocht.

[...]

Volgens je OP heb je niets zelf ondernomen.

[...]

Meldt dat dan gelijk... Je moet je niet gaan irriteren dat mensen je willen helpen, maar je zelf niet zegt wat je gedaan hebt en geprobeerd hebt.

Succes ermee, je bent m'n tijd niet eens waard.
Eigenlijk moet ik hier niet op reageren, maar deze post van jouw hoort in de kleuterschool thuis.
Ik kan de OP toch niet vol spammen met wel geteld 100+ links die ik allemaal al heb bezocht en getest heb?
Sorry, maar je steld je wel enorm aan en op tweakers wordt verwacht dat je enige kennis in huis hebt en jij gaat er vanuit dat iedereen een randebiel is. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:25:
In jouw geval moet je de webcam aansluiten op de pc. Mijn bedoeling is dat de camera op een andere plek komt te staan en daarom heb ik gekozen voor IP camera's.
Dus? VLC gebruik je om de stream van de camera in formaat XYZ te transcoden naar iets goed werkt in een webbrowser, zoals Theora. Als je met VLC die stream van de camera kunt bekijken, dan is dat al voldoende om de rest zoals ik beschreef ook uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Ik heb ooit eens hetzelfde gedaan met Axis ip camera's, ik zal eens zoeken of ik nog ergens kan vinden hoe het precies zat. Misschien kun je eerst nog even aangeven om welke type camera's het gaat? :)

edit: oke, ik moet leren lezen, gaat over webcams en geen ip camera..

[ Voor 72% gewijzigd door jeroenvdnberg op 18-08-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fuzzillogic schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:42:
[...]

Dus? VLC gebruik je om de stream van de camera in formaat XYZ te transcoden naar iets goed werkt in een webbrowser, zoals Theora. Als je met VLC die stream van de camera kunt bekijken, dan is dat al voldoende om de rest zoals ik beschreef ook uit te voeren.
Sorry, je hebt helemaal gelijk, ik ga het is proberen.
Wel jammer dat je dan weer een streaming server moet hebben draaien op de pc en niet gebruikt kunt maken van de ip webcam software kant.
jeroenvdnberg schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:55:
Ik heb ooit eens hetzelfde gedaan met Axis ip camera's, ik zal eens zoeken of ik nog ergens kan vinden hoe het precies zat. Misschien kun je eerst nog even aangeven om welke type camera's het gaat? :)

edit: oke, ik moet leren lezen, gaat over webcams en geen ip camera..
Nee het gaat over ip camera's, je had het wel goed.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 08:43:

Nee het gaat over ip camera's, je had het wel goed.
Kun je aangeven welke camera's je gebruikt dan? Misschien makkelijk om te weten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroenvdnberg schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:39:
[...]

Kun je aangeven welke camera's je gebruikt dan? Misschien makkelijk om te weten.. :)
Sitecom WL-400
Linksys WVC54GCA
Eminent EM4480

Deze 3 camera's heb ik hier staan of toegang toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
Wat wij hier hebben gedaan; Webcam aan computertje. Flash 'broadcaster' gemaakt die stream verstuurd naar server waar Red5 op is geïnstalleerd. We kunnen van buitenaf de camera zelfsbesturen en in/uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik een oplossing en dit gaat via een stukje Javascript met een java embedded player op de site, maar het nadeel is dat de gebruiker wel Java op zijn pc geinstalleerd moet hebben staan.
Dit zelfde geldt ook voor Flash.

Met Windows Media Encoder maak je gebruik van de aanwezig mediaplayer software en zou de klant niks hoeven te installeren. In sommige gevallen misschien alleen maar activeren.

Maar weet iemand of er ook IP-webcams bestaan die een stream uitspugen die wel rechtstreeks in Windows Media Player te bekijken zijn?

Ik heb wifi-shop gebeld, maar die konden mij hier niet mee verder helpen. (Ze verkopen Axis camera's)
Ik heb tot op heden nog geen camera kunnen vinden die geschikt is voor Windows Media Player.
Ik kijk voornamelijk naar de mms-stream, maar misschien zoek ik naar het verkeerde.

Iemand enig idee?
Pagina: 1