Windows Small Business Server 2003 R2

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Graag wil ik een desktop pc opnemen in het domein van de Windows 2003 server.
In principe zou ik middels het command http://<servernaam>/ConnectComputer e.e.a. automatisch moeten kunnen laten uitrollen.

als ik op de betreffende pagina uitkom, krijg ik de volgende melding: Toegang geweigerd, regel 23, teken 2.
Ik heb gebrobeerd foutopsporing uit te schakelen, heb gekeken op de Windows support site, en daarna alle tijdelijke bestanden gewist, incl cache, cookies etc. Firewall uitgeschakeld, andere browser geprobeerd. Dit heeft niet tot een oplossing geleid.
Op het forum kon ik geen gelijk topic vinden.

Heeft iemand een idee? Is het louter een bevoegdheidskwestie en kan alleen de admin van de server dit oplossen? Reden dat ik het nu graag zou willen oplossen is omdat de sysadmin pas over 2 weken terug van vakantie is.

Foutdetails webpagina

Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; eSobiSubscriber 2.0.4.16; .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.2; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618)
Tijdstempel: Tue, 18 Aug 2009 10:42:19 UTC

Bericht: Toegang geweigerd
Regel: 23
Teken: 2
Code: 0

gegevens client pc: Windows Vista Home Premium 32 bit.

[ Voor 6% gewijzigd door Goliath op 18-08-2009 12:55 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Toegang geweigerd is inderdaad een melding die je krijgt wanneer je onvoldoende rechten hebt. Dus enige oplossing is denk ik toch contact op te nemen met je administrator.

Wel een beetje raar trouwens dat niemand anders sysadmin rechten heeft wanneer de sysadmin er een paar weken niet is...

[ Voor 39% gewijzigd door ik222 op 18-08-2009 12:57 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Goliath schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:42:
gegevens client pc: Windows Vista Home Premium 32 bit.
Is dat niet je probleem? Een Home Premium-versie heeft geen mogelijkheden om een AD-domein te joinen.

Even ervanuitgaande dat dat je bedoeling is.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 18-08-2009 12:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Daar had ik nog overheen gelezen inderdaad maar home premium kun je inderdaad niet in een domein hangen. Los daarvan heb je volgens mij sowieso admin rechten nodig om een nieuwe pc in je domein te hangen...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, dit heeft dus weinig met Netwerken te maken, maar meer met WOS. Echter ligt je probleem heel duidelijk bij het feit dat je een home versie hebt welke geen Domein functionaliteit kent.

Dit topic is gesloten.