Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer start langzaam op (wel normaal in safemode)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een computer die extreem langzaam opstart. Ik heb het dan over 30 minuten. Als ik hem in safemode opstart start hij wel in 1 keer door.

Het gaat om Windows Vista Home Premium 32bit...

Het opstarten duurt lang vanaf het laadbalkje van vista, daar blijft hij ongeveer 10 minuten hangen. Daarna komt het blauwe logo, daar blijft hij ook ff staan en tenslotte heb ik 15 minuten zwart beeld tot ik ineens op het desktop ben. Je kan je wel voorstellen dat ik er niet de hele tijd bij heb gezeten om te kijken, dus de precieze tijden kan ik niet zeggen.

Ik heb een herstelpunt terug gezet, er was er maar 1 beschikbaar van 2 weken terug, maar dat mocht niet baten.
Ook heb ik alle opstartprogramma's uitgeschakeld.

Enig idee wat ik nog meer kan proberen ?

Met vriendelijke groet,

Marc

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 11:01 ]

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:07
Misschien foutive BIOS instellingen voor je HDD? In 2007 (long long time ago) hadden wij hier hetzelfde probleem met een Asrock moederbord.

Kan je anders eens meer informatie geven, welk OS er op draait etc.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06
vanaf waar doet hij er lang over? Vanaf het windows scherm..?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc momenteel niet voor mijn neus. Heb een OS aan het bericht toegevoegd.

Het opstarten duurt lang vanaf het laadbalkje van vista, daar blijft hij ongeveer 10 minuten hangen. Daarna komt het blauwe logo, daar blijft hij ook ff staan en tenslotte heb ik 15 minuten zwart beeld tot ik ineens op het desktop ben. Je kan je wel voorstellen dat ik er niet de hele tijd bij heb gezeten om te kijken, dus de precieze tijden kan ik niet zeggen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 11:00 ]

Verwijderd

Start Windows eens op met een bootlog. Als je deze log hier plaats kunnen we zien waar het systeem overt struikelt. Als het in veilige mode wel goed gaat verdenk ik een driver.

Je kunt dit doen via msconfig en dan opnieuw opstarten.

Verwijderd

check of je hdd in PIO mode staat

apparaatbeheer -> sata/ide apparaten -> eigenschappen

zo ja, driver verwijderen en opnieuw opstarten

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11 17:14
Hier staat iets van dat je je moederbord moet updaten, misschien heb je er iets aan?

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Morgen ben ik weer bij de betreffende pc en zal ik de bovenstaande tips een proberen.
Jullie horen snel van me.
Pagina: 1