[php] Variabelen als value in html form

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Ik kom er werkelijk niet meer uit.
Heb een fomulier dat gebruikt kan worden om een aantal velden in een mysql db te updaten.
Het uitlezen werkt prima, wegschrijven ook.
However..zodra een variabele een spatie bevat komt deze niet goed in het form field te staan.

Dit is de situatie.
Ik vul bijvoorbeeld de variabele plaats met een stuk tekst (test test)
Als ik deze echo krijg ik keurig de complete variabele te zien, echter als ik hem vul in de value komt hij maar tot de eerste spatie erin te staan :?
Heb het voorbeeld even versimpeld door een keiharde variabele te gebruiken, maar anders leest hij het uit de DB.
code:
1
2
3
4
5
6
<?php
$plaats = 'test test';

echo $plaats; //dit gaat dus goed
echo "<input name=\"woonplaats\" type=\"text\" class=\"textfield\" id=\"woonplaats\" value=".$plaats.">";
?>

[ Voor 7% gewijzigd door Fire_Bird op 18-08-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Om de rest van de attributen zet je wel quotes, dus je weet al wat je moet doen. B)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Gelieve voortaan eerst even te gaan debuggen, scheelt je veel werk ;)

PHP:
1
2
3
4
5
$plaats = 'test test';

echo $plaats; //Normale echo ;)
echo "<input name=\"woonplaats\" type=\"text\" class=\"textfield\" id=\"woonplaats\" value=\"" . $plaats . "\">"; //Dit kan of:
echo "<input name=\"woonplaats\" type=\"text\" class=\"textfield\" id=\"woonplaats\" value=\"{$plaats}\">"; //Het is net wat jezelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Inderdaad, gewoon even bestuderen wat PHP uitspuugt ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Met een beetje debuggen had je dit idd gewoon zelf op kunnen lossen. Door gewoon in de output te kijken had je kunnen zien dat wel de volledige variabele in de output zat, maar dat je de quotes vergeten was. Kijk ook even hier: Tips bij Debuggen

We verwachten hier dus minstens dat je zelf al gedebugged hebt, en dus gaat deze op slot

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.