Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Qnap TS439Pro foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-11 07:24
Goedemorgen,

Vraag het hier maar eens, aangezien er heel veel know how op dit forum zit :P

Sinds enige tijd trotse eigenaar van een Qnap NAS.
Draait momenteel in Raid5 met 4 1TB disks er in.

Unit is zo geprogrammeerd dat hij om 8 uur 's ochtends aan gaat en om 3 uur 's nachts uit.
Tevens heb ik voor elke dag een quick test van alle hard disks geprogrammeerd staan.

En hier gaat het fout.
Disk 1/3/4 krijg ik nooit een melding van en volgens de logs gaat dit altijd goed.
Alleen heb ik elke ochtend in mijn mailbox een mailtje dat de controle van disk 2 onderbroken is.
Zie hier :
Server Name: NAS8CD396
IP Address: 192.168.1.101
Date/Time: 08/18/2009 00:02:29
Level: Warning
HDD SMART: HDD 2 Quick Test result: Interrupted (host reset). The current temperature is 35 ºC.
Dit gebeurt dus elke nacht, maar zoals te zien is komt deze melding net na 12 uur 's nachts er uit.
Dan heeft de unit nog 3 uur te draaien dus ik snap niet waar de melding Host Reset vandaan komt.

Als ik op de status pagina van de hard disk zelf kijk als ik op mijn Qnap in log staat er ook gewoon dat deze alle tests heeft doorstaan en dat de conditie van de disk goed is.
Het word nog vreemder, want alle disks staan op een willekeurige dag ook nog gepland voor een complete test. En hiervan krijg ik nooit melding dat hij voor disk 2 mislukt is. Het betreft echt alleen de quick test die het niet doet.

Betreft deze dagelijkse mededeling toch dat deze disk al aan het einde van zijn lifespan begint te raken ?

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound