Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:37
Ben sinds kort in het bezit van een Qstarz BT818X GPS. Prima ding met 5 Hz update van mijn positie, heel handig voor extreme sporten in combinatie met de software van RaceChrono. Nauwkeurigheid is veel beter dan mijn oude Tomtom MKii en de interne GPS van mijn Nokia n82.

De software van Qstarz (QstarzGpsView v1.2.17) werkt aardig en ik kan er naast de update frequentie van de positiedata gelukkig ook de AGPS-data mee updaten, die dan voor minimaal 5 dagen geldig is.
Werkt echter alleen als de computer/laptop waarop de software draait verbonden is via mijn ADSL-modem met de ftp-server van Qstarz. Via mijn UMTS-verbinding (via de n82 met JoikuSpot) krijgt het programma geen verbinding en blijft hangen of geeft een foutmelding: "cannot find the ftp server".

Met het programma MtkDLut v1.15 lukt het me om handmatig de gegevens voor de update server als host/username/password (eenvoudig te vinden door QstarzGpsView met notepad.exe te openen) in te voeren en wel verbinding te krijgen. Online updaten gaat echter nog niet goed.

Als ik daarentegen met CuteFTP de EPO file van de Qstarz server download (probleem lijkt dus niet in de Telfort UMTS verbinding zonder proxies te zitten wat betreft ftp) en vervolgens offline met MtkDLut upload in mijn 818X werkt het prima en heb ik weer 6 dagen een snellere fix ...

Mensen andere oplossingen die beter/eenvoudiger werken?
Anders helpt dit hopelijk andere wanhopigen.

Draadloos laden op onze Zon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Inmiddels kon ik de updates prima doen via mijn Android phone, met MTK apps uit de Play store.
Gaat wel supertraag over BT...

Sinds kort is er een nieuw probleem: de bekende hosts voor de EPO files zijn onbereikbaar geworden.

Na ftp.transystem.com.tw doet ook 210.68.183.169 het niet meer....

De helpdesk van Qstarz is het aan het uitzoeken, al een maand...
Iemand een host die nog wel werkt om een actuele mtk7d.epo of mtk14.epo te dowloaden?

[ Voor 7% gewijzigd door emmerx op 13-06-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
transystem URL werkt weer...