Toon posts:

Hoe te overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie steeds dat mensen hum CPU overclocken maar hoe gaat dit?
Ik heb op overclockers.com gekeken en gezien dat het allemaal mogelijk is. Maar hoe werkt het. Extra koeling lijkt me logisch maar is er een site waar stap voor stap wordt uitgelegt hoe je te werk moet gaan?

Mijn systeem:
CPU: PIII 450 Mhz (@452 standaard dus)
Geheugen: 64 Mb RAM (100Mhz)
Mainboard: Chaintech 6BTM
Chipset: Intel 82371AB/EB
Vaste swap 256 Mb
Sb128b
Primaire video kaart: Rivia TNT128ZX AGP
3D kaart: 3dfx Voodoo2 (voor games (UT en Q3)) (ook niet overclocked)

Nou zag ik op overclockers.com dat men een PIII 450 stabiel op 662 Mhz kunnen laten lopen lijkt me erg onwaarschijnlijk maar toch. Kan iemand mij uitleggen hoe dat overclocken in zijn werk gaat of een URL geven waar het wordt uitgelegt.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hey X-fire,
Kijk hier maar eens:

http://www.examedia.nl/ocf /

tis in het engelands, maar er staat vrij duidelijk hoe het nou gaat.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Femme heeft volgens mij ook ooit een "overklokken voor dummies" guide geschreven, dan moet je even zoeken op tweakers.net bij reviews geloof ik. Ik zelf ben begonnen met veel lezen en dan gewoon proberen. Niet te veel in een keer willen, maar met kleine stapjes. (voordeel van soft-menu) van Abit :).

Verwijderd

'k Ken Chaintech niet zo heel erg goed, maar ik meen dat die niet hoger wil dan 100 MHz op de FSB. Dan houdt het grapje dus op.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoezo 450 standaard op 452?? Je hebt toch een multiplier van 4,5 en een fsb van 100? dat levert volgens mij toch echt 450 als produkt....

Verwijderd

Topicstarter
uuuuuh ja maar als ik zo'n progie mijn CPU freq laat meten/testen dan komt er gemiddeld 452 uit. Op mijn andere systeem een P III 500 met een RIVIA TNT 2 heb ik een gemiddelde van 501 Mhz. Kan natuurlijk een foutje zijn. Weet ik veel.
Maar bedankt voor de reacties. :)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

je kan de 6BTM in het bios instellen op user defined bij cpu de 4,5 multiplier in niet aan te passen (in bios wel maar de cpu niet) dus resteert de MHz op 103,105,112 zetten, ik heb met een PII 350 en een 400 alletwee op 112 gekregen maar verder hield het op. als jouw cpu (en de rest van je systeem) op 112 wil kom je toch uit op 4,5*112=504
extra koeling had ik op mŽn Chaintech niet nodig.
als je er niet uit komt mail of ICQ je me maar

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1