Een vraag over programmeren en de talen.

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 12:31

fellware

Everything can be archieved!

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd lees ik hier een beetje mee in de "Devschuur" aangezien ik over 1 met mijn niveau 4 programmeer opleiding begin. Nu wil ik voor me zelf ook eigenlijk gewoon gaan leren zodat ik de basis al een beetje op zak heb.

Nu vroeg ik mij af wat is een mooie taal om in te beginnen, ik zie hier namelijk van alles voorbij komen. Ik ben opzoek naar een taal die je grotendeels de basis van het programmeren leert. Dit lijkt te zijn C / C++ / C# of zit ik hier nu fout?

Welke taal zou ik volgens jullie aan moeten beginnen en waarom?

Zijn er voor die taal dan sites of boeken te vinden waar je de basis kan leren?

( Ik heb al wel wat ervaring met HTML / PHP , maar hier kan je voor applicatie ontwikkeling niet zo veel mee )

Alvast bedankt O-) ( Ik plaats het hier aangezien ik geen betere plek kon vinden :+ )

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Je ziet nu meer een 2 deling in .Net en Java.
En dat is best wel een keuze op zich.

Met java kan je vaak iets meer in fora of open source plekken, en ook is het makkelijker om verder te bouwen op andermans werk (om te leren).

Maar het is een hekel onderwerp :D

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik zou voor Java gaan. Vind ik zelf een veel mooiere taal. Vind hem ook duidelijker. Bijkomend voordeel is dat je Multiplatform bent en je hoeft er niet veel voor te doen.

Ik denk dat voor een beginner Java icm Netbeans makkelijker te begrijpen is .Net C# icm Visual Studio.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Woy schreef op maandag 18 mei 2009 @ 09:00:
Zoals eigenlijk alle "Welke taal moet ik kiezen" ( http://gathering.tweakers...it+forum&x=0&y=0#hitstart ) topics, loopt ook deze (geheidred.) weer uit op een non-discussie waar iedereen "zijn eigen" taal aan probeert te raden.

Zoals al meerdere malen gezegd is, is de taal an sich niet zo interessant bij het leren programmeren. Dat gaat meer over de algemene concepten. Als je die concepten snapt kun je ook eenvoudig een andere taal leren.

Deze gaat dus ook op slot.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.