iCal naar Outlook 2007, probleem met tijdzone?

Pagina: 1
Acties:

• Bram42
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52
Voor een kennis moet ik e.e.a. overzetten van haar prive MacBook naar haar zakelijke HP Vista bak. Gaat tot op zekere hoogte prima, maar met Outlook Agenda en iCal loopt het mis. Ik exporteer de verschillende agenda's uit iCal naar .ics bestanden en importeer die in Outlook... maar daar staan alle entries met 9 uur verschil! Hoe kan ik dit in 1x corrigeren?

Het blijkt te liggen aan de (voorheen) sync van haar iPhone (op tijdszone Los Angeles) met iCal. Kennelijk heeft iCal dat opgevangen door de optie die rekening houdt met verschillende tijdszones. Maar waarom exporteert ie dat dan niet?

Anyone? Please help... heb er net al 5 uur aan gezeten en doordat ik ging proberen met die optie in iCal, staan nu alle calendars verkeerd. Alleen als ik haar telefoon terugzet op de VS tijdszone, ziet ze alles in daar goed en komen de reminders dus op tijd.

:'( :?

"and we know that we know what we know. is it truth?"

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het niet veel makkelijker om van iPhone naar Vista bak te gaan?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat moet toch niet uitmaken?
Zit hier niks bij?

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bram42 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:11:

Anyone? Please help... heb er net al 5 uur aan gezeten en doordat ik ging proberen met die optie in iCal, staan nu alle calendars verkeerd. Alleen als ik haar telefoon terugzet op de VS tijdszone, ziet ze alles in daar goed en komen de reminders dus op tijd.

:'( :?
Wat betreft deze verandering kun je de back-up van haar iPhone terugzetten uit iTunes.
Dat doe je door ctrl + op haar apparaat te klikken. Kans is natuurlijk groot dat deze back-up oud is. Een back-up wordt gemaakt zodra zij haar iPhone synchroniseert.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

willem169 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:30:
Dat moet toch niet uitmaken?
Zit hier niks bij?
Nou de iPhone klopt alles, enkel staat op een andere tijdzone. Dan lijkt het mij een kwestie van die tijdzone aanpassen, dan klopt het nog steeds, en dan syncen met outlook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bram42
Dan lijkt het mij een kwestie van die tijdzone aanpassen, dan klopt het nog steeds, en dan syncen met outlook.
Dat zou je zeggen he. Maar helaas, dat maakt niet uit. Ik heb ook al geprobeerd op de MacBook een andere tijdszone in te stellen (zowel VS als 9 uur naar het Oosten) en dan apart te exporteren in de hoop dat bij importeren in Outlook de boel dan weer goed zou staan. Maar het is iets in iCal wat dus afspraak A, morgen 12 uur, in tijdzone VS (maar op MacBook gewoon zichtbaar in de goede tijd) in Outlook op morgen 21u zet.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:22
Bram42, het topic is nu al vrij ver gevorderd. Maar in het vervolg verwachten we wel wat meer inzet. Je geeft nergens aan wat je zelf al hebt gevonden en ook als er oplossingen worden gegeven, negeer je die ten dele. Het moet natuurlijk wel van beide kanten komen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Bram42
Maar in het vervolg verwachten we wel wat meer inzet. Je geeft nergens aan wat je zelf al hebt gevonden en ook als er oplossingen worden gegeven, negeer je die ten dele.
Excuses, het was geenszins de bedoeling die indruk te wekken. Ik heb 5 uur zitten zoeken en uitproberen dus was gisteren redelijk gaar en had niet verwacht dat er zo snel al reacties zouden volgen. Anyhow: bijna alles wat gevonden wordt gaat over het wel of niet synchroniseren. Maar het synchroniseren van Outlook met de iPhone lukt, alleen is er dus het probleem met die tijdszones. En ik heb het hierneer gezet omdat het probleem ontstaat bij het exporteren vanuit iCal denk ik. Maar ik ga zeker verder zoeken!

Thanks for all the tips uiteraard, en more are welcome! O-)

Pagina: 1