[Kef]Speakers gehad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 14:44
Mijn ouders gaan binnenkort verhuizen en om deze reden willen mijn ouders in hun nieuwbouw huis nieuwe (kleine) speakers. Zij weten dat ik al geruime tijd opzoek ben naar een beetje fatsoenlijke speakers. ben al aardig wat winkels af gegaan en mijn oor was komen te vallen op een setje B&W 602 gecombineerd met een B&W 603.
Maar nu kwamen mijn ouders om de hoek met de vraag of ik hun speakers niet wou hebben. Het is een redelijk oud (Ik weet het is relatief) setje. ik denk uit begin jaren 90.

Het betreft:
2x Kef reference 102
2x Kef C3

Gecombineerd met een NAD receiver + CD speler
1x Kef Cube.

Nou heb ik er naar geluisterd en vond ze zeer goed klinken.

Maar mijn vraag is nu of iemand hier mij een indicatie kan geven hoe deze speakers zich qua kwaliteit positioneren tov de B&W speakers. (Altijd lastig speakers vergelijken waar 3 weken tussen zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 21:49

JT

VETAK y0

Kunnen wij niks over zeggen. Behalve dat iedereen z'n smaak anders is, zijn de ruimtes waarin je ze hebt beluisterd beide heel anders en akoestiek heeft een grote invloed op geluid.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 00:13
Die Reference 102's zijn volgens mij wel aardig gereviewed toendertijd. Zou even zoeken online, vast wel wat over te vinden. Hoe ze zich verhouden tot de B&W's, tja, wat betreft design zou ik voor de B&W's gaan, maar die Kefjes kosten niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
De reference-lijn van kef is een speaker uit de topserie van hun. De B&W 600 serie is bijna de goedkoopste serie van B&W. Maar wat men beter vind klinken dat moet jezelf bepalen.

Ik kan alleen meegeven dat in de tegenwoordige tijd. Boekenplank luidsprekers uit de 600 serie van B&W ongeveer 300 euro per stuk kosten. Waar de reference zuilen bij zo'n 2.500 euro beginnen en doorlopen tot 10.000 euro per stuk. Met als uiterst topmodel de reference Muon die een kleine 140.000 per paar moeten opbrengen.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
hoeveel moeten je ouders hebben voor die KEF's!? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 14:44
[TLT]Lynx schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:07:
hoeveel moeten je ouders hebben voor die KEF's!? :P
Voor mij, niks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je een dusdanige kwaliteit speakers krijgt, met een geluid waar je tevreden over bent, ga je toch niet serieus kijken naar nieuwe spullen "omdat het dan nieuw is"?

Ik bedoel, het klinkt goed, het is gratis, het is niet stuk, dan ben je klaar toch?

Kun eventueel, als nodig, je beter je geld spenderen aan een fatsoenlijke receiver en een center speaker voor een 5.1 opstelling ipv geld over de balk te gooien voor B&W instappers die waarschijnlijk niets beter klinken.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Doppert schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:16:
De reference-lijn van kef is een speaker uit de topserie van hun. De B&W 600 serie is bijna de goedkoopste serie van B&W. Maar wat men beter vind klinken dat moet jezelf bepalen.

Ik kan alleen meegeven dat in de tegenwoordige tijd. Boekenplank luidsprekers uit de 600 serie van B&W ongeveer 300 euro per stuk kosten. Waar de reference zuilen bij zo'n 2.500 euro beginnen en doorlopen tot 10.000 euro per stuk. Met als uiterst topmodel de reference Muon die een kleine 140.000 per paar moeten opbrengen.
Hier toch enige nuance: de oorspronkelijke 'reference-series' dateert uit de jaren 70, de allereerste was de 'RR104' in 1974 (in feite een 'doorontwikkelde 'Cadenza'),korte tijd later gevolgd door de 104ab (van acoustic Butterworth), op zich een een 'verbeterde' 104 met, o.m dankzij het nieuwe filter, deze was toen de 'rechtstreekse' rivaal van de legendarische B&W DM2a ...samen met deze laatste maakte de 104ab de dienst uit in het nog betaalbare segment, halfweg jaren 70. De later verschenen104/2 (waar ik momenteel naar luister) trad in een hoger (prijs) segment op en had vrijwel niets gemeen (afmetingen, concept, prijsklasse) met de hierboven beschreven RR104(ab).
De RR102 stamt ook uit de 70er jaren, maar als ik deze gratis ter beschikking kreeg (mits in goede staat), ging ik er beslist mee aan de slag, zonder twijfel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 11:07
Gehad gekregen.
Pagina: 1