Toon posts:

Impendantie Autoradio speakers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een autoradio die 4 x 50 watt schijnt te leveren. Daar wil ik nieuwe speakers op aan gaan sluiten. Echter nu vroeg ik mij af of er schadelijk gevolgens zijn aan het verschil in impendantie? Op het net kan ik weinig vinden wat hier nou echt een simpel antwoord op geeft.

De set voor heet een imp van 4 ohm en de set achter 2 ohm. Nu wordt eea nog gewoon aangestuurd door de headunit.

Straks is de bedoeling een 4 kanaals versterker ertussen te zetten welke 4x55w aan 4 Ohm levert. Heeft dit nog verdere gevolgen?

Groet,

Frank

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 18:50
Wat voor een type is die achterset? Autospeakers zijn normaal meestal 4 ohm, afgezien van subs met een dubbele spoel die parallel gezet dus 2 ohm opleveren.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Ik heb een paar Infinity Kappa speakers, die ook 2 Ohm zijn. Hanen achter een 200 (4X50) Watt versterker en dat gaat al tijden goed zonder problemen. Als je een beetje versterker hebt, dan mag het geen probleem zijn.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreffen JBL's uit de GTO serie. Die lijken vaker op 2 ohm te staan. Versterker is een pioneer gm-x924. Vooralsnog ga ik eea eerst aansluiten zonder versterker. (Zie www.rondevries.nl, JBL 13cm.)

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:19:
Het betreffen JBL's uit de GTO serie. Die lijken vaker op 2 ohm te staan. Versterker is een pioneer gm-x924. Vooralsnog ga ik eea eerst aansluiten zonder versterker. (Zie www.rondevries.nl, JBL 13cm.)
Dat kun je prima op elkaar aansluiten. Die 2 ohm vormt echt geen probleem en kan die versterker prima aansturen.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!