Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een hosted exchange pakket bij NXS lopen. Het betreft het Hosted Exchange Plus pakket, welke ik graag met mijn BlackBerry Bold 9000 met een BES KPN abonnement zou willen laten functioneren.

Ware het niet dat ik het op GEEN enkele wijze voor elkaar krijg, NXS geen ondersteuning levert en ik geen goede documentatie vinden kan.

Iemand tips? Of zelf ook met dit probleem geworsteld?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 11:05
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:16:
Op dit moment heb ik een hosted exchange pakket bij NXS lopen. Het betreft het Hosted Exchange Plus pakket, welke ik graag met mijn BlackBerry Bold 9000 met een BES KPN abonnement zou willen laten functioneren.

Ware het niet dat ik het op GEEN enkele wijze voor elkaar krijg, NXS geen ondersteuning levert en ik geen goede documentatie vinden kan.

Iemand tips? Of zelf ook met dit probleem geworsteld?
Voor zover ik weet heb je om een Blackberry met Exchange te laten praten een BES-server nodig, een stuk software dat bridged tussen Exchange en de Blackberry (beetje kort door de bocht, want je kan er veel meer mee doen).

Ik ken de overige mogelijkheden van de Blackberry verder niet, maar die opstelling heb ik al een keer geinstalleerd bij een klant (ging toen wel over 7 Blackberries).

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Volgens mij bedoel jij idd een BIS abo. BES staat voor Blackberry enterprise server en is zoals ParaNoiMia zegt een stukje software...

Of je met BIS ook aan een exchange server je blackberry kunt koppelen zul je bij KPN moeten nagaan...

Verwijderd

Topicstarter
Er is wel degelijk een verschil tussen BES en BIS qua abonnement bij je telecom provider. Maar ik ben er inderdaad achter. Er dient een BlackBerry Enterprise Server tussen te komen om alles te laten werken.

Deze kan ik bij een aantal aanbieders ook hosted krijgen. Vind alleen de opeenstapeling van kosten niet meer opwegen tegen de voordelen.

30 euro BES abonnement bij KPN
25 euro Blackberry Enterprise Hosted Server bij Colibri bijvoorbeeld
10 euro Hosted Exchange bij NXS.

En dat vind ik toch net iets te gortig om per aansluiting af te tikken om in het veld realtime mijn agenda te zien. Kortom, ik ga wel prutsen met een bluetooth dongel en automatisch synchroniseren als mijn laptop aanstaat.

Mail ophalen kan overigens wel via het BIS abbonement, waar ik alles naar over laat sluiten.

(nog een bijkomend aspect, als je BES afneemt bij KPN en geen BES server hebt, kan je niet eens internetten via GPRS/EDGE/UMTS)