Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hoi iedereen,

Nou mijn oude router lijkt de geest gegeven te hebben dus er moet maar eens een nieuwe aangeschaft worden.
En ik hoop dat jullie mij daar in kunnen helpen.......

Ik heb een ziggo abo met:
3 Mbit/s download
0.5 Mbit/s upload

Mijn systemen zijn een pc en een notebook waarbij alles wireless moet. In mijn pc heb ik momenteel (volgens mij) het volgende kaartje in hangen: kaartje Dus de kans dat ik een nieuw kaartje moet hebben om volop van de snelheid te genieten is waarschijnlijk aanwezig.

Het liefst wil ik een snelle router, toch betrouwbaar maar niet voor al te veel geld. In andere woorden, voor een dubbeltje op de voorste rij ;) Wie heeft er tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Kort maar krachtig: Asus WL-500W

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=14384

[ Voor 49% gewijzigd door crack_en_hack op 17-08-2009 19:46 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Ok je hebt dus geen gigabit router nodig. D-link DIR 615 is dan wel wat. Overigens haal je met die g-kaart van nu ook wel 18 mbit ofzo, das snel zat voor je internet. Heeft je lappie wel N-draft? Dan kan een nieuw pcikaartje voor je pc met N-draft wel handig zijn. Enige advies was ik wil geven ,koop dan zelfde merk als je router. Linksys 160N is ook wel ok, heb ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00

Dido

heforshe

Waarom zou je een nieuw kaartje nodig hebben? Met 3 Mb lijk je ruim voldoende te hebben aan de eerste de beste 54Mb router (de immer populaire Linksys WRT54g bijvoorbeeld)

Of pomp je veel grote bestanden draadloos door je netwerk?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb een Linksys wrt320n echt een prima snelle router met veel mogelijkheden en niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Overigens dit is mijn oude router: router

Waarom haalde ik dan maar max 220 kb per seconde? Met een 3 mbit verbinding moet je toch wel wat meer kunnen halen? Iets van 375 kb/sec??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Met een 3 Mb verbinding zou je theoretisch 3072 kb/seconde halen. Haal je niet ergens bits en bytes door elkaar?

Nu is de theoretische snelheid van draadloze routers iets wat je normaliter niet snel haalt, maar met een 54Mb router zou je 3Mb makkelijk aan moeten kunnen. Sterker nog, dat zou met een 10Mb router nog moeten kunnen.

Als je kiloBytes in plaats van kilobits bedoelt (wat me waarschijnlijk lijkt) dan zit je met 220 aan de lage kant, maar je mag zeker niet rekenen dat een 3Mb internetverbinding downloadsnelheden van 3072/8=384kB haalt. Je hebt altijd overhead, waardoor een meer realistische schatting vaak is dat je moet rekenen met 1Mb = 100kB. Dan zou je dus idealiter tegen de 300kB moeten kunnen halen. De vraag is of de vertraging aan je router ligt of elders in je internetverbinding. Hoe snel gaat het als je rechtsreeks op het modem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Idealiter tegen de 300k? Neuh, hij heeft kabel, da's beter voor je overhead dan adsl. Ikzelf haal met 4 mbit 460k. Dus ja dan zou 3 mbit 340 moeten zijn normaal gesproken, of ja Ziggo is ruk ,dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Sjah schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:22:
Idealiter tegen de 300k? Neuh, hij heeft kabel, da's beter voor je overhead dan adsl. Ikzelf haal met 4 mbit 460k.
My bad, ik ben inderdaad ADSL gewend :)
of ja Ziggo is ruk ,dat kan ook.
Dat heb ik wel eens ergens opgevangen :P

Maar goed, ik ben benieuwd wat ie rechtsreeks op het modem haalt, voordat de router de schuld krijgt :)

Overigens is natuurlijk de ene router de andere niet, maar als een 108Mb router nog geen 3Mb haalt zit je aan de verkeerde kant van de wijk te internetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28
Ben zelf heel content met mijn ASUS WL 500W icm ziggo alles-in-een Plus. Waarom:
  • lekker snel wifi n-netwerk
  • ik kan 20 Mbit dicht trekken naar internet
  • router maakt mijn printer draadloos benaderbaar
  • Ziet er mooi uit

[ Voor 22% gewijzigd door Terror op 17-08-2009 20:28 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja ik ben ook benieuwd wat kabeltje voor wonderen doet eventueel. Sowieso vind ik voor tussen pc en router kabel beter, voor lappie uiteraard wel draadloos. Ook al omdat je dan via kabel je router kan configgen, en draadloos router conffiggen kan uitschakelen. Ik had dat in het begin ook aanstaan(staat standaard aan bij Linksys), en was binnen een dag gehackt (geloof ik , want er stond een onbekend mac-adres in de lijst van NIC's die draadloos toegang hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 18:15
@ Sjah

Grappig dat je de WRT160N aanraadt, terwijl deze toch eerst geflashed moet worden voordat deze normaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:27
Mogwai82 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:39:
@ Sjah

Grappig dat je de WRT160N aanraadt, terwijl deze toch eerst geflashed moet worden voordat deze normaal doet.
Ik heb een 160N en die misdraagt zich nooit hoor. Gebruiks zelfs de firmware die hij vanuit de fabriek mee heeft gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 18:15
Heb het ding weggedaan, had meerdere keren per dag dat de wifi uitviel voor een minuut, zowel met de oorspronkelijke firmware als de nieuwste US versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mogwai82 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:39:
@ Sjah

Mja, om daar nu een 2 maanden oud topic voor te kicken.. Misschien was dat toen nog niet eens het geval ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.