Waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 18:31

BTU_Natas

Superior dutchie

Topicstarter
Voor al wie interesse heeft,

Op dit moment is er 1 topic over waterkoeling, en dat is veelste weinig! Het valt theoretische dan wel onderlucht koeling maar dat is veelste kort door de bocht naar mijn mening.

Op dit moment is er vrijwel geen enkele kennis mbt tot waterkoeling meer aanwezig op dit forum en dat was vroeger toch echt wel anders. Ik ben een dik jaar geleden al uitgeweken naar xtremesystems.org en vind het nog steeds jammer dat ik die stap heb moeten maken.

Het hebben van 1 topic om alles over waterkoeling te bespreken is niet de manier om het nivo hoog te houden en veel informatie er over te krijgen/ te delen

Koeling zou op zijn minst 4 onderdelen moet hebben, namelijke

Lucht
Water
tot -40 (voor chillers en tec's)
en verder (phase, cascades en ln2 enzo)

Mijn 2 centjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is het dan niet handig dat je met de lokale mods overlegt voor het openen van meerdere topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Topicstarter
Ja laat ik een topic openen dat 48 uur later al niet te zien is en waar mensen dan gericht op zoek naar moeten, heb je uberhaupt mijn bericht wel gelezen?

Ik heb het eerdere topic over de indeling ook gevolgd, en weet dat de keuze op dit beleid is gevallen.

Nou ik vond dat prima, maar het gevolg is dat er dus nu maar 0,0 kennis over waterkoeling op tweakers te vinden is. (recente kennis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bedoel je topics of fora?

Het aantal topics is toch echt in de hand van de users. Een verdere verdeling in fora was er vroeger wel, maar DOC (Die-hard overclocking & cooling) was niet levensvatbaar. Er lijkt in NLD niet veel animo voor te zijn of ze zitten op andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Topicstarter
Dat er weinig animo is snap ik, maar nu is er bijna niks.

De topic's over waterkoeling verzuipen door alle topic's over hoe je een true moet mounten en dergelijke.

Het nieuwe beleid, heeft waterkoeling de das omgedaan.

Probeer dat duidelijk te maken, en ik weet zelf ook wel dat commentaar op beleid nooit fijn is om te krijgen.

Maar dit forum noemt zichzelf tweakers, maar verder dan een luchtkoeler kom je niet. Dat is gewoon zonde.

"of ze zitten op andere sites" yeps, ik zou zeggen doe er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:37:
(…) of ze zitten op andere sites.
Dan moet je ze lokken? :P

Ow, spuit 11 alweer :+

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 17-08-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BTU_Natas schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:36:
Ja laat ik een topic openen dat 48 uur later al niet te zien is en waar mensen dan gericht op zoek naar moeten, heb je uberhaupt mijn bericht wel gelezen?

Ik heb het eerdere topic over de indeling ook gevolgd, en weet dat de keuze op dit beleid is gevallen.

Nou ik vond dat prima, maar het gevolg is dat er dus nu maar 0,0 kennis over waterkoeling op tweakers te vinden is. (recente kennis)
Ja ik heb je bericht gelezen, anders post ik namelijk niet.

Maar een manier om de interesse te verhogen is om zelf initiatief te tonen en een aantal potentieel interessante topics te openen, in overleg met de lokale mods. Dat kan de interesse doen laten toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BTU_Natas schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:36:
Sorry, maar als je al weet dat de aandacht ervoor zó slecht zou zijn, wat heeft het dan voor nut om er een apart forum voor te openen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik begrijp het wel; het is een soort kip/ei gedachte. Is er geen interesse omdat de topics verzuipen in de massa en niemand gelokt wordt, of is er gewoon te weinig interesse en wordt er daarom niets gepost?

Ik denk dat de afname in interesse die we in de jaren hebben gezien een aantal oorzaken hebben:
  • Luchtkoelers zijn enorm verbeterd (ook voor de GPU)
  • Het beleid op het forum is gewijzigd en lijkt minder toegankelijk voor echte beginners
  • De frontpage spreekt de groep WC'ers niet aan
Dit verschijnsel zie je bijvoorbeeld ook bij het casemodden. De cases zijn tegenwoordig zo goed, dat modden minder gebeurt.

De vraag die ik jou terug zou willen stellen is: Wat stel jij voor te doen om deze mensen (weer) naar GoT te lokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Topicstarter
Ik zit hier toch op tweakers? what the hell, hoe kan er hier geen interesse voor waterkoeling zijn?
Wat is er gebeurt dat je op een site die zichzelf tweakers noemt, nauwlijks tot geen recente informatie over waterkoeling kan vinden?

Geef me daar maar eens antwoord op

Niks doen levert ook niks op. Elk idee gelijk afbranden is niet constructief te noemen. Ik probeer een discussie te starten.

Waarom deze discussie? Nou ik kwam een topic tegen waarin mensen die hardware lijstjes samenstellen vragen stelden over wat voor hardware ze moesten hebben. Vond dat nogal vreemd, dus dacht als die kennis hier nou weer eens komt.. misschien staan ze dan de volgende keer wat minder voor schut.

zie topic.: [BBG]Special: Stille allround/high-end pc september 2009

edit
Zag je post nu pas Ed_L

Ik denk dat je bij casemods de kleine mods ook hun eigen topic moet gunnen, en niet alleen voor de grote/mega projecten.
Je hebt vele kleintjes nodig om 1 grote maken en zonder de kleintjes komen de groten niet. (soort van fan base, er is niks aan om op een leeg forum te posten)

Voor i7 systemen met meer dan 1gpu aan boord is waterkoeling extreem bruikbaar. vooral als er sprake is van overclocken.

Ik ben geen marketing wonder, zie alleen zaken die volgens mij anders zouden kunnen.

[ Voor 24% gewijzigd door BTU_Natas op 17-08-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

BTU_Natas schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:54:
Ik zit hier toch op tweakers? what the hell, hoe kan er hier geen interesse voor waterkoeling zijn?
Wat is er gebeurt dat je op een site die zichzelf tweakers noemt, nauwlijks tot geen recente informatie over waterkoeling kan vinden?
Er zijn toch wel meer dingen tweaken te noemen dan alleen waterkoeling, en je noemt ook dat je naar jouw mening niet genoeg informatie over waterkoeling kan vinden maar wat zou je er nog meer over willen weten dan ?

En je zegt ook in de TS dat er naar jouw idee ook een forum moet komen over zwaar sub zero, maar dat is er geweest, die-hard overclocking, waarom het dicht is gegaan, nou heel simpel omdat er eens in de maand iets werd gepost.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat doe ik toch net? Ik geef aan wat in mijn ogen de redenen daarvoor zijn.
Niks doen levert ook niks op. Elk idee gelijk afbranden is niet constructief te noemen. Ik probeer een discussie te starten.
Prima, maar daarom vraag ik je om je ideeen uit te leggen. Zo stelde ik in mijn eerste post al de vraag of je echt topics bedoelt of subfora. Je idee wordt niet afgebrand, maar je mag best moeite doen om je standpunt te verdedigen als er kritiek op komt.
Waarom deze discussie? Nou ik kwam een topic tegen waarin mensen die hardware lijstjes samenstellen vragen stelden over wat voor hardware ze moesten hebben. Vond dat nogal vreemd, dus dacht als die kennis hier nou weer eens komt.. misschien staan ze dan de volgende keer wat minder voor schut.

zie topic.: [BBG]Special: Stille allround/high-end pc september 2009
Minder voor schut? Het is maar hoe je ernaar kijkt. Ik ben waarschijnlijk de enige BBG'er die waterkoeling thuis heeft toegepast, maar ik ben met mijn eigen BBG in de weer. Daarom ben ik in het door jou aangehaalde topic ook ingesprongen om mee te praten. Verder zijn er echt nog wel meer WC kenners, maar die hebben zich niet laten zien; ook niet nadat Reinman er om vroeg in het WC topic.
En daarnaast heb ik jouw posts wel gelezen, maar je hebt (ondanks dat je optie best goed was) gewoon te weinig onderbouwing in je post gelegd om de discussie mee aan te gaan.

Maar goed, ontopic:
Gebruik de GoT search eens om te kijken hoe waterkoeling hier langzaam weg is gegleden. Er zijn echt wel mensen geweest die het niveau hebben geprobeerd te liften (en daar was ik zelf ook bij in 2007), maar het hield geen stand.

Omdat users een forum maken (en niet mods, hoe graag we dat ook zouden willen), moet de aftrap gegeven worden door een enthousiasteling; jij bijvoorbeeld? Niets staat je in de weg om een mooie TS over pompen te maken of over de produkten van Feser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Topicstarter
BGB4rn schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:04:
[...]

Er zijn toch wel meer dingen tweaken te noemen dan alleen waterkoeling, en je noemt ook dat je naar jouw mening niet genoeg informatie over waterkoeling kan vinden maar wat zou je er nog meer over willen weten dan ?

En je zegt ook in de TS dat er naar jouw idee ook een forum moet komen over zwaar sub zero, maar dat is er geweest, die-hard overclocking, waarom het dicht is gegaan, nou heel simpel omdat er eens in de maand iets werd gepost.
Zeg ik ergens dat tweakers alleen om waterkoeling draait? sorry, maar vind het wel een onderdeel en daarom deze discussie

Ja, ln2 koeling en dergelijke dan heb je het wel over iets. Hoeveel topics in het vervoer forum zijn er van ferrari bezitters tegenover vw golfjes bezitters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Ik zou het heel erg pretig vinden en kan me volledig vinden in de ideeen van de TS. Ik draai zelf op een zeer uitgebreide WC set maar om dat te bespreken op GoT is dus niet boeiend. Het lijkt mij mooi als er een apart subforum zou zijn voor Luchtcooling en een voor de overige koelmethodes. Zo is er een duidelijke lijn en kunnen de users duidelijk onderschijt maken tussen de verschillende soorten. 4 subfora vind ik wat overdreven maar ik ben er van overtuigd dat twee zeker levensvatbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Topicstarter
Edmin schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:11:
[...]

Dat doe ik toch net? Ik geef aan wat in mijn ogen de redenen daarvoor zijn.

[...]

Prima, maar daarom vraag ik je om je ideeen uit te leggen. Zo stelde ik in mijn eerste post al de vraag of je echt topics bedoelt of subfora. Je idee wordt niet afgebrand, maar je mag best moeite doen om je standpunt te verdedigen als er kritiek op komt.

[...]

Minder voor schut? Het is maar hoe je ernaar kijkt. Ik ben waarschijnlijk de enige BBG'er die waterkoeling thuis heeft toegepast, maar ik ben met mijn eigen BBG in de weer. Daarom ben ik in het door jou aangehaalde topic ook ingesprongen om mee te praten. Verder zijn er echt nog wel meer WC kenners, maar die hebben zich niet laten zien; ook niet nadat Reinman er om vroeg in het WC topic.
En daarnaast heb ik jouw posts wel gelezen, maar je hebt (ondanks dat je optie best goed was) gewoon te weinig onderbouwing in je post gelegd om de discussie mee aan te gaan.

Maar goed, ontopic:
Gebruik de GoT search eens om te kijken hoe waterkoeling hier langzaam weg is gegleden. Er zijn echt wel mensen geweest die het niveau hebben geprobeerd te liften (en daar was ik zelf ook bij in 2007), maar het hield geen stand.

Omdat users een forum maken (en niet mods, hoe graag we dat ook zouden willen), moet de aftrap gegeven worden door een enthousiasteling; jij bijvoorbeeld? Niets staat je in de weg om een mooie TS over pompen te maken of over de produkten van Feser.
las jouw post pas toen ik de mijne poste, het kost me extreem veel tijd om een goede enig sinds leesbare post te maken door mijn dyslexie.

En ik ben mijn testlab nog aan het bouwen, heb net een huis gekocht dus dat kan nog even duren.

Misschien een idee om het in het engels te doen? Huh? ja, als NL te klein is maar je wilt de kennis wel hebben misschien een idee om wc en sub 0 koeling in het engels te doen?

En ja je staat als admin voor schut, als je op een forum waar ergens om vragen zonder er aantoonbare moeite te doen, beschouwd wordt als een strafbaar iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik weet niet hoor maar er is in het CO forum een thread over waterkoeling, de TS daarvan stamt uit 2008, om nou te zeggen dat het verschrikkelijk hard loopt.... nee

Als je berekend hoe veel er per dag word gepost daar is ongeveer 2 posts per dag.. niet echt een reden voor een compleet forum in mijn ogen.

kort: wat kan er in een heel forum wel wat niet in de [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes past ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

_AuToMaTiC_ schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:17:
Ik zou het heel erg pretig vinden en kan me volledig vinden in de ideeen van de TS. Ik draai zelf op een zeer uitgebreide WC set maar om dat te bespreken op GoT is dus niet boeiend. Het lijkt mij mooi als er een apart subforum zou zijn voor Luchtcooling en een voor de overige koelmethodes. Zo is er een duidelijke lijn en kunnen de users duidelijk onderschijt maken tussen de verschillende soorten. 4 subfora vind ik wat overdreven maar ik ben er van overtuigd dat twee zeker levensvatbaar zijn.
Waarom zou het niet boeiend zijn? Er zijn zat mensen hier die er over willen discussieren. True, de ontwikkelingen in WC land gaan niet zo snel als bijv. de GPU's, maar er is in twee jaar toch erg veel gebeurd. Het punt is: mensen moeten wel zelf actief worden in discussies. Het moet ergens beginnen.

Je kunt hier misschien niet sponsen, zoals je dat op XS kunt; maar ook XS is maar beperkt door de vele 'welk rad is beter?' topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

BTU_Natas schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:26:
[...]

las jouw post pas toen ik de mijne poste, het kost me extreem veel tijd om een goede enig sinds leesbare post te maken door mijn dyslexie.
NP
En ik ben mijn testlab nog aan het bouwen, heb net een huis gekocht dus dat kan nog even duren.
Nou, zoiets is natuurlijk perfect om te bespreken in OC.
Misschien een idee om het in het engels te doen? Huh? ja, als NL te klein is maar je wilt de kennis wel hebben misschien een idee om wc en sub 0 koeling in het engels te doen?
Helaas staat GoT policy niet toe dat we in het engels beginnen. Ik denk overigens ook niet dat het dan iets zou toevoegen, omdat Engelstaligen al naar andere fora gaan. Ik denk best dat er voor NLD WC ruimte is, maar die is gewoon kleiner dan voorheen. Kijk bijvoorbeeld naar het aantal WC shops in NLD. Dat is echt nihil geworden.
En ja je staat als admin voor schut, als je op een forum waar ergens om vragen zonder er aantoonbare moeite te doen, beschouwd wordt als een strafbaar iets.
Nee, je staat pas voor schut als je een slecht onderbouwd advies uit het BBG discussie topic op de frontpage gooit als BBG. De BBG discussie topics zijn juist opgezet om van elkaar te leren hoe het wel/beter kan. Wij mods weten lang niet alles, daar hebben we de users voor nodig. Daarom zou het ook zo prettig zijn als WC'ers zich dik in die discussie hadden gemengd om de keuze daarvoor te onderbouwen. Nu zie je dat, wellicht mede dankzij de onbekendheid met de materie, de stille pc BBG waarschijnlijk toch met luchtkoelers wordt uitgerust.

Een community leeft alleen als mensen actief posten, dus doe dat ook! Komt er een nieuwe CPU koelblok uit? Submit het dan op de fp als nieuws. Open een topic om het ding te bespreken. Jullie moeten het doen en wij willen en kunnen daar alleen maar bij ondersteunen.

edit: excuus, dit had een toevoeging op de vorige post moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik het in principe eens ben met de TS. Eind 2008 heb ik een (eenvoudige) WC setup opgebouwd. Het viel mij destijds ook op dat er op GoT niet veel recente info te vinden was, behalve dat ene topic dan, om die reden ben ik daarvoor uitgeweken naar hardware.info. Daar is het eleid wat minder 'streng' en was wél redelijk wat recente informatie te vinden. Hier moet ik dan wel aan toevoegen dat 70% van deze info van één user kwam. Waterkoeling valt daar echter ook gewoon onder 'koelen en overklokken. Ik denk dat er daar wat meer recente informatie te vinden/krijgen was doordat het laagdrempeliger is, eenvoudige vragen worden niet direct afgeschoten en/of verwezen naar grotere topics/google.

Tweakers wil echter (terecht) het niveau graag hoog houden, simpele vragen worden daardoor echter vaak direct verwezen naar Google. Maar om (nieuwe) kennis op te bouwen over waterkoeling moet er ergens een begin worden gemaakt, door simpele vragen toe te staan loop je de kans dat dit zich als een olievlek uitbreidt naar andere forum onderdelen, op elk gebied is er wel iets te bedenken waar meer over gediscussieerd zou kunnen worden. Veel van de topicstarters zal je nooit meer terug zien en zullen niet reageren in andere soortgelijke topics, voor uitgebreide, diepgaande, informatie zal dit dan ook niet de oplossing zijn denk ik. De users die wat actiever zijn op het forum en met waterkoeling bezig gaan zullen meestal vanzelf al andere bronnen gaan raadplegen, op die plekken waar ze de informatie vinden zich er in verdiepen en eventueel mee discussieren. De kennis over dit onderwerp zal op dit forum zich dan ook niet snel uitbreiden, de informatie is op andere plekken wel te vinden. Is het dan uberhaupt wel nodig dat men zich hier er meer in gaat verdiepen? Persoonlijk lijkt het mij leuk/interessant om er op GoT meer over te lezen maar noodzakelijk is het zeker niet.

Wat dan dé manier is om dit onderwerp meer naar voren te brengen zonder het niveau omlaag te halen zou ik ook absoluut durven zeggen. In ieder geval zullen er één of meerdere personen moeten beginnen met wat Ed_L hierboven al zegt: submitten van nieuws, openen van topics etc. etc. Of alleen dit voldoende is vraag ik mij echter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk juist dat dat wel een enorme boost kan geven. Voor eens een willekeurige IT kreet in in google en zie hoe hoog de resultaten van Tweakers staan; ook van het forum!. Zo trek je nieuwe mensen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een iets minder negatieve ondertoon in je berichten zou een stuk constructiever zijn.

Je kan het ook zo zien: als er echt zoveel interesse in waterkoeling zou zijn, dan was er wel meer dan één topic over geweest. Niemand houdt je tegen om zo'n topic te openen namelijk. ;) Een nieuw subforum zou in de eerste instantie dan ook alleen dat ene topic hebben. Zoals Online Trends & Hypes en Development Tools & Environments aangetoond hebben is het verdomd moeilijk om een forum met amper inhoud van de grond te laten komen. In mijn ervaring is het dan ook beter om eerst eens enigszins een gebruikersinteresse te kweken en daarna pas te gaan kijken naar de mogelijkheden voor een nieuw subforum. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Ik snap op zich de TS wel een beetje, ik wilde voor m'n volgende PC ook eens een keer een machine die niet klinkt alsof hij probeert indruk te maken op de 747s die hier af en toe over komen. Op GoT vond ik toch bedroevend weinig goede informatie over de juiste kit die precies aan mijn (wellicht onrealistische) eisen voldoet. Mijn enige ervaring met waterkoeling is een PC vervangen omdat de wannabe tweaker z'n PC verzopen had dus ik wil wel zeker weten dat wat ik koop goed, reisbestendig, stil en eenvoudig te installeren is. Daarvoor moet je helaas dus toch meer op Google zijn dan op GoT.

Aan de ééne kant is dat wel jammer. Aan de andere kant, als je een topic wilt openen met vragen houdt niemand je tegen en er hangen genoeg mensen rond die je van advies en raad kunnen voorzien, zie ik in dit topic.
Het kip en ei verhaal heeft dus nog een extra wending: de kippen hebben al WC en dus weinig te vragen, en de eieren vragen het ergens anders, namelijk daar waar al uitgebreid over de vloeistofkoelingen dezer wereld wordt gebabbeld.
Afgezien van zo'n forum opzoeken, de uitbater bellen en hem een aanbod doen, zie ik niet zo 1-2-3 in hoe je die mensen naar GoT zou moeten slepen. Ze hebben al een plaatsje op het internet voor hun discussies. Degene die geen WC hebben kunnen op zich goed hier terecht maar ook in die andere fora, dus waarom zou je als vaardig Googlist op GoT gaan vragen wat je ergens anders zó kunt vinden?

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
Er zou een themaforum over gestart kunnen worden, maar ik denk dat de kans groot is dat dat forum dan een langzame dood sterft.

Ik heb zelf ook waterkoeling gebruikt, maar zie er tegenwoordig de meerwaarde niet zo van in. Er is maar weinig dat niet gekoeld kan worden op lucht en dan brengt waterkoeling alleen maar een hoop gedoe.

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Aan de ééne kant is dat wel jammer. Aan de andere kant, als je een topic wilt openen met vragen houdt niemand je tegen en er hangen genoeg mensen rond die je van advies en raad kunnen voorzien, zie ik in dit topic.
Het kip en ei verhaal heeft dus nog een extra wending: de kippen hebben al WC en dus weinig te vragen, en de eieren vragen het ergens anders, namelijk daar waar al uitgebreid over de vloeistofkoelingen dezer wereld wordt gebabbeld.
Jou verhaal houd dus in dat er geen nieuwe fora kunnen worden opgezet over al behandelde onderwerpen gewoon omdat het al besproken is ;)?

@TS:

Ik heb zelf een website gehad compleet op koeling gericht (van pc's) [cc.nl...].

Mijn ervaring is dat deze onderwerpen leuk zijn voor 2 maanden aangezien mensen zien dat het hier ook besproken wordt en daarna is de nieuwigheid eraf. Al gauw zullen mensen of alleen maar gaan posten in het algemene overclock forum (als dat al gebeurt) of uitwijken naar de grotere sites qua overclocking zoals xtremesystems.

Ik snap jou idee heel goed maar het is niet de moeite waard om 4 verschillende subfora aan te maken voor iets wat heel goed besproken kan worden in overclocking & tweaking.

just my 2 cents

edit: Het meest rare van nederland is dat het best lopende forum qua overclocking en koeling van pc's ( in nederland) bij een online webshop hoort die zich hier volledig op gefocussed heeft :+

[ Voor 39% gewijzigd door Clementine op 20-08-2009 21:05 ]

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Sowieso is er weinig te doen op het gebied van waterkoeling in Nederland. Winkels die failliet gaan, grote winkels met oude stock (setjes die niet voldoen dus) en zo verder.

Wil je echt goede spullen hebben, moet je het toch uit het buitenland halen. Zelfde voor de gebruikers, ik zoek het wel op, op andere (Engelstalige) fora i.p.v. Tweakers, waar dus niets te doen is op het gebied van waterkoeling.

@Catz, niet raar met die winkel. Het is indirect ook een manier om reclame te maken, tevens bied je zo ook ondersteuning naar je gebruikers toe.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
sky- schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:00:
Sowieso is er weinig te doen op het gebied van waterkoeling in Nederland. Winkels die failliet gaan, grote winkels met oude stock (setjes die niet voldoen dus) en zo verder.

Wil je echt goede spullen hebben, moet je het toch uit het buitenland halen. Zelfde voor de gebruikers, ik zoek het wel op, op andere (Engelstalige) fora i.p.v. Tweakers, waar dus niets te doen is op het gebied van waterkoeling.

@Catz, niet raar met die winkel. Het is indirect ook een manier om reclame te maken, tevens bied je zo ook ondersteuning naar je gebruikers toe.
Hey sky ;)

Natuurlijk is het ook een vorm van reclame maar dat betekent niet dat hij er niet al de markt mee domineert ;)

Macbook Pro 15" 

Pagina: 1