Windows Live Skydrive file locatie verandert! *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een tijdje de Skydrive op windows live. Zeer handig, maar heb een probleem ondervonden. Alle documenten, behalve afbeeldingen, veranderen in de loop van tijd van locatie. Wat ik hier mee wil zeggen is niet dat ze veranden van map op mijn skydrive, maar van locatie op de servers. Hierdoor kan ik enkel afbeeldingen direct linken op forums of andere sites zodat andere mensen niet op mijn skydrive hoeven te komen om de documenten te bekijken. Met andere type documenten kan ik dit dus niet en moet ik wel linken naar mijn skydrive.

Waarom veranderd de locatie van bepaalde type bestanden? En wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat komt door de serveropzet van Microsoft. Ze gebruiken loadbalancing en hebben de files fysiek verspreid staan over meedere servers. Een batterij webservers lepelt de files op, en die hebben wisselende hostnames en IP-adressen. Verder zijn er nog wat security checks en tokens en dat soort dingen.

De korte uitleg: SkyDrive is niet bedoeld om als imagedump te gebruiken, maar om bestanden op te dumpen die je deelt met mensen die je wilt. Je kunt er niks tegen doen ook ;)

De oplossing: een andere filehost gebruiken.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik dacht al zoiets.
Maar dan is natuurlijk de vraag waarom ze dit niet doen met afbeeldingen en alleen met alle andere bestanden? Is dit om deze dan toch te kunnen gebruiken als filehost (voor enkel afbeeldingen dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je kunt je ook opgeven voor een Dropbox (getdropbox.com) account, dat is een vergelijkbaar systeem, dat integreert met Windows verkenner. In je dropbox map kan je dan een Public folder hebben, en van alle bestanden daarin kun je een public link opvragen via het rechtermuisknop context menu.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik gebruik dropbox op het werk. Het probleem hiermee is dat je met de gratis versie maar 2GB kan gebruiken. Wat tegen het einde van het jaar zeker vol zal zitten hier! Daarom gebruik ik ook skydrive, daar heb je 25GB Waarmee ik zal toekomen totdat ik een eigen server kan aanschaffen voor thuis.
Met een server van thuis uit kan je toch hetzelfde bekomen he? Of heb ik het hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Klopt, daar kun je in principe hetzelfde mee, met als beperkende factor natuurlijk de uploadsnelheid van je internetverbinding.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:42:
Wel, ik gebruik dropbox op het werk. Het probleem hiermee is dat je met de gratis versie maar 2GB kan gebruiken. Wat tegen het einde van het jaar zeker vol zal zitten hier! Daarom gebruik ik ook skydrive, daar heb je 25GB Waarmee ik zal toekomen totdat ik een eigen server kan aanschaffen voor thuis.
Met een server van thuis uit kan je toch hetzelfde bekomen he? Of heb ik het hier mis?
Denk niet dat jij plaatjes wil hosten op je eigen thuisservertje, komt je plaatje keer in het grote verkeer terecht is je upload in no-time dicht.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Zo waarom gebeurt dit dan niet met afbeeldingen???

Verwijderd

aangezien het toch specifiek over skydrive gaat verplaats ik het even naar Internetproviders & Hosting
OFF > IH
Pagina: 1