Toon posts:

ok mag dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo Beter ;)

Mijn proc wordt na het verwisselen van mijn moederbord spontaan 53-60 graden stressed, terwijl hij op mijn oude mobo rond de 47graden werd.
Idle is hij nu 33 graden. Ik heb bij het verwisselen van moederborden, bij het plaatsen van de koeler op de proc geen koelpasta tussen de proc en de koeler gebruikt.

Boeit dat? en hoe warm mag die proc worden eigenlijk?(zie sig)

bij voorbaat dank

[Edit by Floris] Ik heb het nog maar een beetje extra aagepast :o

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:49

Floor-is

5.2

Sorry, maar ik snap er helemaal niks van, wat wil je nou weten... Ik zie wel punten, maar geen Hoofdletters en euh je zinsbouw is niet dermate dat ik het echt begrijpen kan.

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik dacht al, ben ik nou gek of slaat het nergens op wat daar staat. :)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op vrijdag 02 maart 2001 13:29 schreef pakradja007 het volgende:
mijn proc wordt na het verwisselen van mijn mobo spontaan van de 47 stressed op de oude ineens 53-60 stressed en idle is die op de neiwue zo een 33.......ik heb geen koelpasta de tweede keer gebruikt.........boeit dat?.....en hoe warm mag die proc worden eigenlijk?
bij voorbaat dank
Nederlands is en blijft een moeilijke taal!
hehe>:)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Topicstarter
kijk nu dan ajb:)

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Ja dat kan wel.... 60 graden is niet zo heet, ennuh, koelpasta is altijd beter natuurlijk....

[off-topic]
Lekker snel dat Cistron zeker, wat haal je gemiddeld???
[/off-topic]

Verwijderd

de pasta zorgt voor een betere afvoer van de warmte dus scheelt het altijd, maar hoeveel weet ik niet.
Wat je ook nog kan doen is een ventilator kopen die gemaakt is om snellere processors te koelen, dan weet je zeker dat die van jou goed genoeg gekoelt wordt

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:49

Floor-is

5.2

In principe is het verschil tussen met en zonder koelpasta niet zo groot als jij aangeeft (als het goed is).

60Graden is wel vrij warm, misschien dat je met een betere koeler en wat betere airflow een beter resultaat behalen kan. Pak dan ook een beetje koelpasta, het kan schelen.

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]
[off-topic]
Lekker snel dat Cistron zeker, wat haal je gemiddeld???
[/off-topic]
[/quote]

hangt van de server aan de andere kant af:)
bij de ftp van artemis zo een 800 k:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Sommige koelers zijn niet helemaal spiegelglad, maar zijn 'gedraaid' zodat er een soort ribbel relief in het raakvlak met de CPU zit. zonder pasta wordt je CPU dan echt bloedheet en kan zelfs verbranden. Pasta MOET er echt tussen, en kan makkelijk 20C of 30C schelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nu deze koeler
(foto in het midden van de pagina)

http://www6.tomshardware.com/cpu/00q4/001211/cpu_cooler-04.html

MOet deze pasta hebben?

Verwijderd

het zal er ook wel mee te maken hebben dat er op je nieuwe MB een andere sensor zit......

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 14:13 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
het zal er ook wel mee te maken hebben dat er op je nieuwe MB een andere sensor zit......
moet ik me zorgen maken dan of niet:?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 02 maart 2001 13:29 schreef pakradja007 het volgende:
Zo Beter ;)
En nu de volgende keer alleen nog even een fatsoenlijke topic titel nemen ok? :)

Verwijderd

Topicstarter
doet ik>:)
Op vrijdag 02 maart 2001 14:29 schreef obsidian het volgende:

[..]

En nu de volgende keer alleen nog even een fatsoenlijke topic titel nemen ok? :)

Verwijderd

Ik denk dat die temp en die koeler met die CPU en geen koelpasta samen zo wel ok is.

Als de boel stabiel loopt zo, hoef je alleen nog effe koelpasta er tussen te doen en dan lekker gaan computeren.

:)

Verwijderd

Topicstarter
hij loopt nu zo stabiel als ik weet niet wat:)
48 uur uptime en NO crash:)

Verwijderd

dus ff koelpasta er op, weekje fullload en dan verder opvoeren.... :P
Pagina: 1