Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

exectuable file maken van een "Simple drawing program"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende "drawing program" gevonden op internet waarvan ik een executable file wil maken:
http://www.neti.no/java/sgi_java/simple_draw.html

Zoals je ziet staan onder dit programmaatje 5 java klassen die de code van dit programmaatje vormen. Maar wat ik nu wil is van deze 5 klassen 1 executable file maken!
Dus dat ik die file en het programma overal zou kunnen draaien . Dit is mogelijk met het programma eclipse (of elke andere ontwikkel omgeving natuurlijk )en dit programma heb ik ook al geïnstalleerd.

Alleen nu weet ik niet hoe ik deze 5 klassen nou moet implementeren in 1 file die het hele programma bevat en die ook het programma opstart. Heeft iemand enig idee hoe ik dit doe?

Of moet ik nog een aparte executable klassen schrijven ofzo die het programma opstart?? Dit soort dingen zijn moeilijk te vinden in tutorials e.d dus vandaar vraag ik het hier maar even.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

1. maak nieuw project aan
  2. zet de java klasses in het project
  3. exporteer als 'runnable jar'

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Lees je even in over JAVA en je komt er achter dat eclipse zelf geen java kan compilen maar dat je daar de JDK voor nodig hebt.
Als ik jou was zou ik eens kijken naar JBuilder als ontwikkelomgeving; ik heb dit zelf ook gedaan toen ik net begon met Java en het neemt je hier een daar een hoop werk uit handen.
Een goede tutorial / goed boek kan natuurlijk ook geen kwaad :)

Verwijderd

Topicstarter
roeleboel schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:36:
  1. maak nieuw project aan
  2. zet de java klasses in het project
  3. exporteer als 'runnable jar'
Ja oke maar dan moet het programma wel weten welke klassen de exectuable file is. En die moet dan volgens mij eerst aangepast worden zodat die klasse een main method bevat:

public static void main(String[] args) {
new Yahtzee().start(args);
}

En hoe je dat dus allemaal toepast begrijp ik dus niet helemaal. Zo worden in sommige van deze klassen bijvoorbeeld ook deze import commands gebruikt:

import toolbox;

Hier wordt dus gewoon een klasse geïmporteerd uit het project, maar dit herkent eclipse dus niet. Die herkent alleen dingen zoals import java.awt.*; e.d. Weet iemand dan hoe ik dat kan aanpassen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 18:30 ]