Server aan modem koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.102 views

• frankel14
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
Hallo,

Ik heb een server gekocht, maar hoe krijg ik deze aan de modem gekoppeld??

Groeten,
Frank

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:48
Ik zou zeggen: met een netwerkkabel. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je iets te weinig info geeft...

Punctuality is the politeness of kings

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het best kan je deze met een UTP kabel in een vrije poort van het switchende gedeelte van je modem steken (als die dat ondersteund) en anders een losse switch kopen.

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Maar het kan natuurlijk ook een telefoonmodem zijn waar Frank het over heeft.
With ^^, iets meer info graag :)

Verwijderd

Kuch wat voor modem?

Verwijderd

Ja hoor, je koopt een 'server' als je niet weet hoe je een netwerkverbinding opzet.

Daarnaast hoort dit topic niet in Professional Networking & Servers

En als dit topic geen trol is: Vraag het je systeembeheerder. laat hem gelijk de server configureren

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 16:35 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

frankel14 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:27:
Hallo,

Ik heb een server gekocht, maar hoe krijg ik deze aan de modem gekoppeld??

Groeten,
Frank
Zo te horen heb je alleen een internet-modem (kabel / ADSL) met één aansluiting voor een PC.

Als dat zo is heb je een router nodig die de internetverbinding op de modem deelt en waarop je meerdere PC's kunt aansluiten.

Zoek in de Pricewatch naar een router (eventueel draadloos, voor het geval je een laptop hebt).
Kost vanaf 25 euro - bij netwerkapparatuur is een A-merk wel aan te raden (Netgear, 3Com, Asus, Linksys etc).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:27

Umbrah

The Incredible MapMan

De traditionele manier om een modulator-demodulator aan te koppelen in de klassieke term waarop het beestje bekend kwam te staan, is via een RS232 poort, en een telefoonkabel.

In de meer serieuze zin: ik neem aan dat je een kabel of DSL modem bedoelt, en daar is de klassieke manier inderdaad een UTP kabel met aan elk uiteinde een RJ45 plug. Mogelijk is er een router nodig met juiste instellingen en bekabeling in het geval van meerdere PC's.

• frankel14
Ik doe het met behulp van UTP kabel die ik in de modem doe.. maar hoe krijg ik precies verbinding met de server?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ligt er helemaal aan wat voor verbinding... Een aantal vragen om het een en ander wat duidelijker te krijgen:

- Wat voor modem heb je?
- Welke ISP heb je?
- Wat is het doel van de server? Wil je enkel internetten op de server of moet de server het internet ook verder verdelen naar clients?
- Wat heb je zelf al geprobeerd en wat lukt er dan niet?

Met het antwoord op die vragen kunnen we je waarschijnlijk een stuk beter helpen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Definieer Server.
Overigens: waarom koop je er één als je niet goed weet wat je er precies mee moet doen?

Lijkt me de verkeerde volgorde, je zou normaal gesproken eerst gaan uitzoeken (dus niet gelijk topics openen en vragen stellen) wat zo'n ding doet en niet doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• frankel14
ik222 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:11:
Ligt er helemaal aan wat voor verbinding... Een aantal vragen om het een en ander wat duidelijker te krijgen:

- Wat voor modem heb je?
- Welke ISP heb je?
- Wat is het doel van de server? Wil je enkel internetten op de server of moet de server het internet ook verder verdelen naar clients?
- Wat heb je zelf al geprobeerd en wat lukt er dan niet?

Met het antwoord op die vragen kunnen we je waarschijnlijk een stuk beter helpen.
- Kpn experia box
- Kpnplanet
- Het gaat me er alleen om, om de server voor meer opslag te gebruiken.
- zelf heb ik geproeberd het aan de modem te koppelen met Ip adressen enzo, en dit lukt mij niet

• frankel14
alt-92 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:13:
Definieer Server.
Overigens: waarom koop je er één als je niet goed weet wat je er precies mee moet doen?

Lijkt me de verkeerde volgorde, je zou normaal gesproken eerst gaan uitzoeken (dus niet gelijk topics openen en vragen stellen) wat zo'n ding doet en niet doet.
Ik heb geprobeerd om verbinding te krijgen met Ip adres, maar dit lukt me dus niet,,en daarom vraag ik dit op dit forum hoe ik dat moet doen?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-02 22:35
  • Welke kpn experiabox?
    de siemens sx551 (zilvergrijs mooi ding)
    of de thomson? (donkergrijs lelijk mormel)
  • Wat voor server is het?
    Gewoon een soort pc, waar een labeltje 'server' aan hing in de winkel? (heb je misschien een link naar een website met meer info over de server?
  • Wat voor aansluitingen zitten er op de server?

[ Voor 57% gewijzigd door Barleone op 17-08-2009 17:23 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 21:37
Welk besturingssysteem staat op de server?

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 23:20
frankel14 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:15:
[...]

- Kpn experia box
- Kpnplanet
- Het gaat me er alleen om, om de server voor meer opslag te gebruiken.
- zelf heb ik geproeberd het aan de modem te koppelen met Ip adressen enzo, en dit lukt mij niet
Staat alles wel in dezelfde werkgroep?
Heb je de server wel een vast ip gegeven die buiten de dhcp range zit?

• Wouter.S
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Weet je wel zeker dat je een server hebt gekocht ? Niet om irritant te doen ofzo...

Hoe groot is je server? Is de grootste afmeting groter dan 30 cm ? Indien niet heb je misschien een NAS gekocht, deze stelt je namelijk ook in staat meer opslag te hebben via je netwerk.

Geef anders eens het merk en type van je server, of gewoon een foto.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• frankel14
Barleone schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:18:
  • Welke kpn experiabox?
    de siemens sx551 (zilvergrijs mooi ding)
    of de thomson? (donkergrijs lelijk mormel)
  • Wat voor server is het?
    Gewoon een soort pc, waar een labeltje 'server' aan hing in de winkel?
De siemens Sx551, het is gewoon een oude pc, die ik wil gebruiken als server, de server draait op windows server 2008.. Het lukt me alleen niet om een juist IP aan te maken

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hang dat ding gewoon in je router, en laat hem lekker via DHCP z'n IP krijgen. Als het de bedoeling is dat ie ook buiten je LAN bereikbaar is, dan moet je gaan PortForwarden.

Maar maak ons eens wat wijzer in jouw situatie: wat heb je nu, en hoe werkt het nu, en wat je er precies mee wil.

Puur extra diskspace, is zorgen dat je in de zelfde range zit (kan dus prima via DHCP), shares maken, rechten goedzetten, en klaar ben je.

Ey!! Macarena \o/

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 21:37
Als de modem/router geen dhcp heeft en je handmatig je ip moet instellen. Kijk dan eens of het subnet hetzelfde is als dat van de modem/router.

@Raz De Siemens Sx551 is een router, en kan porten forwarden. En zijn 'server' is daarmee verbonden.

Als ik zo even google ondersteunt de Siemens Sx551 dhcp. Als dhcp aanstaat dan hoef je alleen ip config op automatisch en dns config op automatisch te zetten om een netwerkverbinding te krijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door Cobalt op 17-08-2009 17:42 ]

• Barleone
  • Laatst online: 02-02 22:35
Beste frankel14,

Hier op GoT verwachten we dat als je een topic opent, eerst er voor zorgt dat we weten wat jouw situatie is.
Leg daarom aub eerst uit wat je zelf hebt geprobeerd met kabels, wat je hebt geprobeerd in te stellen in windows 2008, en wat de huidige instellingen van je modem, je server en je overige pc's zijn.

Dan kunnen wij veel sneller met een gerichte oplossing / aanreiking komen om je verder te helpen.
Dus als je alsjeblieft eerst je TopicStart eens wil aanpassen en daar alle relevante informatie in wilt zetten, graag!!!

Zonder dat, zul je mij hier niet meer zien om je te helpen. Een beetje inzet tonen door een nette TS te maken is toch wel het minste dat we van je mogen verwachten. Bovendien is dat ook volgens de regels hier op GoT.

[ Voor 0% gewijzigd door Barleone op 17-08-2009 17:30 . Reden: typo ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat je dus eigenlijk gewoon wil is een oude pc als fileserver gebruiken en hem aan de router koppelen?

Volgens mij is dat inderdaad gewoon een kwestie van een kabel in de experiabox stoppen en het andere uiteinde in de server. Dan zorgen dat je netwerkkaart in de server op DHCP staat ingesteld en dan moet je server normaal gesproken gewoon in je netwerk hangen. Dan zul je nog mappen moeten delen etc. maar daar moet je met behulp van wat eigen opzoekwerk toch wel uitkomen lijkt mij.

Je geeft zo weinig informatie dat het een beetje gokken is wat je nou eigenlijk wil en vooral wat er niet lukt.

• frankel14
Dankjewel ik222... dit wil ik ook,, maar ik zal kijken of dat lukt,, ik dacht dat je zelf eerst een heel IP in moest vullen etc..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, zo ingewikkeld is het allemaal niet als je van tevoren wat meer uitzoekt.

Voordat je nog meer voor de hand liggende vragen stelt zou ik je wel willen aanraden om naar Het algemeen beleid te willen kijken zodat je niet op een verkeerde plek je topics neerzet - Professional Networking & Servers is zoals ook in het Beleidstopic te lezen is bedoeld voor Networking & Servers in Professionele omgevingen. En thuis valt daar niet echt onder ;)

Een betere plek was wellicht Serversoftware en Windows Servers geweest, maar ook daar verwachten we dat je dan op z'n minst dingen zelf uitzoekt - al was het maar door Windows Clients - Howto's and Guides een keer na te lopen of je daar wat uit kan leren ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.