Super nintendo aansluiten op mijn Pc [GeForce 8600GT]

Pagina: 1
Acties:

• erso89
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2009
Hey
ik heb een vraag, ik heb al een aantal threads over dit gelezen maar mijn vraag is eigenlijk nog niet beantwoord.
ik heb hier een Pc staan [HP pavilion m8170.nl] en wil daar graag mijn Super Nintendo (lekker retro ;) ) op aansluiten en op spelen.
Maar eigenlijk weet ik niet precies hoe ik dit moet doen, zowel softwar matig als hardware matig ( ok ik snap dat de 3 plugjes in de TV tuner moeten maar verder)

zou iemand mij hier mee kunnen helpen
hier enkele specificaties

Video
Grafische adapter DVI/VGA-poort, HDMI-poort, tv-uitgang
NVIDIA® GeForce™ 8600 GT TurboCache met PureVideo-technologie
Video-adapter, bus 1 PCI-Express 16x
Geheugen video-adapter 512 MB apart videogeheugen, tot 1279 MB videogeheugen totaal beschikbaar zoals gealloceerd door Windows Vista®

Verbindingsmogelijkheden
Aansluiting IEEE 1394 Firewire®-interface
Audio-ingangen 2 audiopoorten aan voorzijde, 6 analoge audiopoorten aan achterzijde, 1 digitale audiopoort aan achterzijde
Aansluitingen 6 USB 2.0 poorten (2 aan voorzijde); 2 FireWire®-IEEE-1394 poorten (1 aan voorzijde)
Video-ingangen aan voorzijde

alvast bedankt
MvG
erso89

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

Wiebbe

<none />

Ik snap de vraag niet echt. Het enige wat je inderdaad moet doen is toch de SNES aansluiten op de TV Kaart? Dan gewoon tunen naar de goede zender, SNES aan rammen en huppa, spelen met die hap?

Je gebruikt in principe je PC gewoon als monitor/tv niet als game console. Dus naast de TV tuner heb je niks anders nodig.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:13
Er van uit gaande dat je normaal voor je NES deze adapter gebruikt met de bijbehorende gekleurde aansluitingen, zal je TV kaart, Videokaart, moederbord of andere module (zoals zo'n creative dock) over het zelfde moeten beschikken

Afbeeldingslocatie: http://www.finesound.nl/verkoop/images/Scart%20adaptor%20IN%20KT114E.jpg

Dat is één, verbind kleur op kleur, dan zul je wanneer je apparaat de mogelijkheid biedt dit aan te kunnen sluiten er ergens ook kanaal selectie op te zitten, hoe maak je anders gebruik van de bron die je hebt aangesloten.

Of je NES signaal via een tv-kaart op je scherm tevoorschijnkomt blijft een gok verwacht ik. Vroeger hadden de consoles zo'n stekker die je tussen je coax-tv kabel in stak en je vervolgens op kanaal 0 van je tv het signaal van je console kon ontvangen, naderhand is dit door bovenstaande connector en scart ingang overbodig geworden. Je zou ook kunnen kijken of je videokaart wellicht de nvidia variant van ati's avivo bezit, zo kun je een signaal opnemen/bekijken via s-video.

Verder dan dat kan ik je helaas niet helpen, succes :)

discogs

• erso89
ok
dan misschien echt een heel erg domme vraag
hoe kan ik mijn tv tuner kaart naar de goede zender krijgen ?
ik kan heel het programma niet vinden
(sorry nogal dom misschien maar ik ben echt ff ten einde raad)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, het is geen dom idee, maarrrrr.....

Ik heb begrepen dat het aansluiten van je SNES op je TV-kaart voor een enorme (onspeelbare) lag zorgt. In het kort is het dus niet mogelijk om dit uit te voeren.

* Edmin wilde laatst ook iets soortgelijks doen.

Verwijderd

Video-ingangen aan voorzijde
Een pavilion met video ingangen aan de voorkant?

Wat voor type ingangen zijn dat? (welke aansluiting)
Ik gok dat de omschrijving het heeft over een firewire aansluiting aan de voorkant.

• erso89
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:20:
[...]

Een pavilion met video ingangen aan de voorkant?

Wat voor type ingangen zijn dat? (welke aansluiting)
Ik gok dat de omschrijving het heeft over een firewire aansluiting aan de voorkant.
nou dat zijn dus de 3 ingangen waaruit een scart kabel als het ware bestaat - 2 audio (witte en rode) en composite video 2(gele) dus als het ware de 3 waar je je snes op moet aansluiten,

maar ik kan sowieso het prgramma voor mijn kaart niet vinden...dus kan ook geen zenders zoeken

(misschien heb ik het ook wel helemaal verkeerd begrepen)

• erso89
bumb

hoe kan ik uberhaupt het programma vinden om zenders te zoeken ?
Modbreak:Gelieve je topics niet <24u te schoppen. Zeker in de vakantieperiode kan het rustig wat langer duren voor je reply krijgt. Dat is heel normaal. Geen geduld om 24u te wachten? Dan helpdesk bellen... hier is het nadrukkelijk geen helpdesk iig :o

[ Voor 64% gewijzigd door dion_b op 19-08-2009 12:18 ]

Verwijderd

erso89 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:22:
bumb

Zit er geen software bij je TV-kaart of te downloaden op de site van de fabrikant ?

Weet je wel zeker dat de TV-in ingangen zijn aangesloten ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 12:29 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Welke TV kaart heb je eigenlijk? Als je dat weet dan kan je kijken of die zo'n programma leveren op de website. Waarschijnlijk moet je ook wel ergens een CD hebben liggen die je bij de aankoop van de PC hebt gekregen. Anders even op TV software zoeken :)

☻/
/▌
/ \

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
erso89 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:22:
bumb

Ik ga ervanuit dat die bij je TV kaart zit. Mocht dit niet het geval zijn dan zul je google moeten gebruiken om software geschikt voor jouw tv kaart te zoeken.

Maar ik zit nu even te denken. Jij bezit originele spellen van de SNES. Dat zou het toch legaal moeten zijn om van die spellen de ROM's te downloaden en te spelen met een SNES emulator. Zelf ben ik erg te spreken over ZSNES. Je kunt eventueel een USB adapter kopen voor een paar euro om daarmee de originele SNES controller aan te sluiten op je PC om daarmee het echte SNES gevoel te krijgen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 13:57
Het kopiëren en/of downloaden van software is niet legaal in Nederland.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat is een uitspraak die je niet zomaar kunt doen. Volgens mij is het downloaden in principe nog steeds niet illegaal. Daarbij is kopieren voor eigen gebruik gewoon toegestaan. We betalen toch allemaal voor de thuiskopie?

Maar goed, het is beter om die discussie hier niet te voeren. Ik ben nog steeds van mening dat het, hoewel technisch mogelijk, geen speelbare situatie oplevert.

@ werner, bedoel jij die kitjes die je dmv een beetje solderen zelf in je controller moet bouwen?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Inderdaad, zoals Ed_L al zegt (heb het zelf ook meerdere keren geprobeerd) krijg je een hele vervelende vertraging erin, is wel te minimaliseren, maar je merkt het wel.
Hier:
http://www.retrousb.com/i...612cc78575120cc389426c6c5
Zijn usb controllers of usb adapters voor de originele controllers te bestellen. Dat icm een emulator en roms van je eigen spellen (en dat lijkt mij toch legaal?) is de beste oplossing. Of zo'n converterbox om je snes direct op de monitor aan te sluiten.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Edmin schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:47:
Dat is een uitspraak die je niet zomaar kunt doen. Volgens mij is het downloaden in principe nog steeds niet illegaal. Daarbij is kopieren voor eigen gebruik gewoon toegestaan. We betalen toch allemaal voor de thuiskopie?

Maar goed, het is beter om die discussie hier niet te voeren. Ik ben nog steeds van mening dat het, hoewel technisch mogelijk, geen speelbare situatie oplevert.

@ werner, bedoel jij die kitjes die je dmv een beetje solderen zelf in je controller moet bouwen?
Ik bedoelde van die kant en klare adapters die MaximusTG liet zien.
Je hebt ze van veel fabrikanten en in verschillende prijzen. Maar 19$ vind ik spotgoedkoop...

Op die manier heb je het snelste en mooiste beeld (Door middel van diverse filters in de meeste moderne emulators zoals ZSNES) en kan je SNES in de kast blijven staan...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik sluit met bij Ed_L aan:

1) liever geen discussie over emulators en ROMs hier. Nog los van de legaliteit is het hier offtopic. Als TS die kant op wil kan hij beter in Spielerij gaan kijken, maar tot nu toe was het niet de TS die hierover postte.

2) via een TV-in werken levert lag op. Exact hoeveel verschilt, maar genoeg dat je het niet bij een arcade-game wilt hebben. En op een SNES verwacht ik om een of andere reden weinig turn-based strategy games ;)

Zelf heb ik het met verschillende 8b homecomputers geprobeerd (Sinclair ZX81, Spectrum, MSX etc.) en ben er snel mee gestopt. Ik heb een TFT monitor (Neovo X17-AV) die composite-in heeft. Daarmee kun je de meeste van deze dingen simpel rechtstreeks op de monitor hangen. Dingen die echt RGB-signaal leveren kunnen soms via VGA aangesloten worden, al moet je monitor dat wel ondersteunen (wat doorgaans beter gaat bij high-end CRTs dan el-cheapo TFTs). Als je echt geen van beide kunt doen, ben je beter af met een extern TV modulator voor aan een monitor (gewoon zo'n simpel Sweex kastje voldoet prima). Het levert wat lag op, maar veel minder dan via de PC.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1