Toon posts:

[Sendmail] alle email fowarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn www hosting provider de laatste dagen er vaak uit lag heb ik mijn domein tijdelijk naar mijn VPS (bij een andere host) gezet. Mijn website is nu weer bereikbaar. Echter ik had er even niet bij nagedacht dat dit ook consequenties heeft voor mijn email.

Ik gebruik de server eigenlijk totaal niet als mailserver, het enige wat hij moet doen is dat alle mail geadresseerd aan *@mijnsite.nl doorsturen naar mijn gmail. Ik draai CentOS 5.3. Wat moet ik hiervoor installeren? Een smtp daemon, een mail server of beide? Ik heb een beetje zitten prutsen met sendmail, maar de configuratie is mij totaal onduidelijk. Ik krijg het wel voor elkaar dat mails naar een andere smtp server ge'relayed' worden, maar fowarden naar een email adres lukt me niet.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:09
Waarom gebruik je niet gewoon google apps?

Hierin zit meteen Email met je eigen domain en is gratis. DUs waarom moelijk doen, als het gemakkelijk kan.

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zoek eens naar smarthost (sendmail) of relayhost (postfix). Overigens is imho Postfix eenvoudig(er) te configureren dan sendmail.

"een beetje zitten prutsen met sendmail" zonder te weten waar je mee bezig bent schiet natuurlijk niet op..

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:56:
Waarom gebruik je niet gewoon google apps?

Hierin zit meteen Email met je eigen domain en is gratis. DUs waarom moelijk doen, als het gemakkelijk kan.
Euhm ik heb het even bekeken maar ik snap het niet. Kan ik dan gratis mijn site en email bij google hosten of wat?

Verwijderd

Via sendmail is dit op een hele eenvoudige manier te doen dmv een system filter.

Na installatie en configuratie van sendmail kun je een system filter toevoegen, in dit filter geef je dan op dat alle e-mail doorgestuurd moet gaan worden naar gmail.

De standaard configuratie van sendmail moet eenvoudig zijn, daar zijn genoeg handleidingen voor en spreekt redelijk voor zich.

Voor configuratie van het system filter kan ik je verwijzen naar de sendmail handleiding die hier heel uitgebreid op in gaat.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 12:54
Als je in staat bent om je DNS te veranderen (met name de MX records) dan kan je gewoon naar Google for Domains. (Of Google Apps). Werkt prima (behalve dat ik (persoonlijk) Google iets te veel vind indexeren.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:09
Euhm ik heb het even bekeken maar ik snap het niet. Kan ik dan gratis mijn site en email bij google hosten of wat?
website volgens mij niet, maar Email wel. Zo heb ik ook me hosting gedaan. Gewoon een account aanmaken bij google apps, en daarna MX records aanpassen. En natuurlijk een paar Email adressen aanmaken, of een catch all aanmaken.
Werkt prima (behalve dat ik (persoonlijk) Google iets te veel vind indexeren.
ben ik met je eens, maar volgens mij zit er geen verschil tussen Email en google apps daarin.
Maakt het voor TS alleen maar gemakkelijker.
Pagina: 1