ijdod schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:59:
De vergoeding krijg je om, tijdens je storingsdienst, bereikbaar te zijn. Zoals eerder al gesteld zijn de uren die je dan maakt, gewoon overwerk. De vergoeding lijkt in 1e instantie vrij royaal, maar dit kan weer afhankelijk zijn van strenge plaatsgebondenheid. Daarbij, als het voor 2 weken/maand is, is er verre van royaal...
Overigens vraag ook ik me af of om de week storingsdienst uberhaupt is toegestaan.
Gebeld worden buiten je storingsdienst lijkt me, als er een storingsdienst ingericht is, een vrij duidelijk verhaal. Persoonlijk ben ik voor mij directe collega's altijd bereikbaar, voor de rest van de keten niet.
Overigens is de relatie met de klant niet relevant voor de TS. De TS heeft een contract met zijn werkgever. De TS levert diensten /kennsi tegen vergoeding aan de werkgever. Dat die deze weer gebruikt om zijn contracten met zijn klanten (al dan niet goed) te dekken is niet het probleem van de TS. Heel klinisch gesteld, maar daar komt het in feite op neer.
Luister, dat je in de hosting wereld klaar moet staan met het hele team als er echt iets mis is
staat buiten kijf, dat weet je van te voren.
Echter bij de TS gaat het om onbenullige dingen imho(ik ga hier even vanuit) dingen als :" hey me mail doet het niet ",etc.
Ik begrijp dat dit een storing is voor de klant, maar een storing is een storing als, nou ja je snapt me wel.
9 van de 10 keer, blijkt , "hey me mail doet het niet" te liggen aan een volle queue(omdat ze net een maillinglist hebben verstuurd naar 1000 onbestaande adressen) of aan foutieve instellingen.
Dit valt dus echt niet onder een storing, en ik heb het idee dat dit wel bij de TS het geval is.
Kijk dat je die mensen
IN je storingsdienst helpt is normaal en klantvriendelijk. maar het moet niet zo zijn dat de TS ook al heeft hij geen storingsdienst dit soort zaakjes nog moet opknappen.
Sterker nog, bij mij is het heel simpel op de zaak.
Storing melden = meteen E25 afrekenen voor de klant (via storingsnummer).
Dit weerhoud al flink wat "onzin" meldingen.
Alle andere meldingen als "Mail doet het niet" etc gaat gewoon via het ticketsysteem, en die HOEF ik niet te doen sweekends, maar doe zo af en toe wel erin kijken , ook buiten me storingsdienst en dingen oplossen, dat doe je omdat je die DRUK niet hebt die de TS heeft.
Daarbij hebben wij een selecte groep klanten (MKB) en die zeuren zowieso minder snel dan particulieren
Simpel voorbeeldje :
Hoi {Mijnnaam},
Dank je voor de zondagse service!
Groeten,
Klantnaam.
[
Voor 19% gewijzigd door
CrankyGamerOG op 18-08-2009 09:18
]