Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben benieuwd wat andere mensen hiervan zeggen en hiervan vinden:

Ik werk van maandag tot vrijdag 40 uur in de week. Daarnaast draai ik 2 weken in de maand storingsdienst. Dit 24 uur per dag. Dit gaat om storingen met servers en dergelijke. Ik krijg hier een vaste vergoeding voor van ongeveer 400-500 euro per maand.

Naast deze diensten word er ook verwacht dat wnr je geen storingsdienst heb, en de telefoon gaat en word niet opgenomen door degene die werkelijk storingsdienst heeft, je de telefoon ook nog eens moet beantwoord.

Is dit een normale gang van zaken?

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

racoon

mooowwww

Nee, zo kan de persoon die storingsdienst heeft en geen zin heeft gewoon zijn tel laten gaan en niet opnemen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar een hele dag 40 uur werken en daarna savonds/snachts storings dienst erachteraan is gewoon normaal?

Daarbij maakt het dus niet uit of ik storingsdienst heb of niet, word altijd gebeld, gesmst als er wat aan de hand is. Echt vrij ben je dus nooit omdat altijd die klere telefoon over kan gaan.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 12:26
Je hebt dus 1 nummer waar je ook in de avond op gestoord kan worden ? Dat is niet handig nee.
Een extra nummer/telefoon die rouleert tussen de storingsdienst medewerkers is veel handig.

Is de vergoeding bruto of netto

[ Voor 8% gewijzigd door Renkie op 17-08-2009 14:20 ]

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

400-500 euro in de maand moet je niet zeuren ik kreeg er iets van 130 euro voor.
En ja standby dienst 24/7 na je werk is normaal, je moet alleen wel uren schrijven voor het werk wat je tijdens je storingsdient doet de vergoeding is alleen maar voor het werkelijke stand by staan.

Als je de exacte wetten wilt weten hierover die staan gewoon op internet.

Is ook wel prettig voor je collega als hij zijn telefoon niet kan opnemen dat jij deze voor hem opneemt.
Je hoeft alleen niet te kunnen helpen als jij in het weekend in luxemburg zit in een hutje op de hei als je geen standbydienst hebt, maar je neemt je telefoon op kun je dit gewoon melden.

what?

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wordt je vaak gebeld in de tijden dat je storingsdienst hebt?
Wij hebben een vast roelatie systeem, waarmee we om de 4 weken één week (24/7) storingsdienst hebben.
Hiervoor krijgen we geen vergoeding, maar we worden amper gebeld buiten onze werk tijden om.

Dus opzich heb jij het beter geregeld dan bij mij qua vergoeding.
Maar ik heb geen idee hoe vaak jullie een oproep krijgen buiten de normale uren.

Maar ik kan me voorstellen dat je eventueel elkaar ondersteund waar nodig is als er een grote storing is buiten je storingsdienst periode om?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik heb ook een tijd gewerkt bij een werkgever die mij mijn inziens compleet uitmelkte (tov me huidige werkgever) (ook servers etc (hostingwereld)
60-80 uur per week werken dan hele weekend storingsdienst, althans zo noemde ze het, het was meer werken dan storingsdienst en dat voor een schamele bruto van 1400 euro.(totaal loon)
Loon was ook niet gebaseerd op uren maar gewoon een vast bedrag.

Nu zit ik ver boven dat loon + auto van de zaak + iphone + macbook, en hierbiij sporadische storingsdienst , die als ik dan ook echt moet werken ook vergoed word !

De wereld waarin je werkt, en ik ga er dan even vanuit dat je in de hosting wereld werkt, zitten echte piranha's als werkgevers bij, soms is het gewoon bijna slaven arbeid.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Er word elke dag wel gebeld savonds. waar ik zelf beetje genoeg van krijg is het altijd bereikbaar zijn en dat er word verwacht dat je altijd je telefoon bij heb en als er niet snel genoeg word opgenomen ik dit moet opnemen buiten me dienst.

Heb ook een prive leven

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:26:
Er word elke dag wel gebeld savonds. waar ik zelf beetje genoeg van krijg is het altijd bereikbaar zijn en dat er word verwacht dat je altijd je telefoon bij heb en als er niet snel genoeg word opgenomen ik dit moet opnemen buiten me dienst.

Heb ook een prive leven
Let vooral op, want als je dan een keer NIET bereikbaar bent , dan ben je het haasje, want je was er namelijk voorheen altijd. ( ik spreek uit ervaring )

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 23:36
Voor die storingsdienst krijg je een vergoeding: dus dat is nog wel normaal.

Het is niet normaal dat als een collega die dienst heeft dat ze jou ook kunnen opbellen.
Maar daar is een simpele remedie voor: niet opnemen (ze gaan je moeilijk kunnen verwijten dat je niet opnam toen je geen storingsdienst had)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ach, je doet het op een bepaald moment jezelf aan. Als ik geen storingsdienst heb ligt mijn zakelijke telefoon in het weekend gewoon in mijn tas. Heb dan ook privé en zakelijk aparte toestellen, lijkt onhandig maar zeker met vakantie, storingsdiensten etc is het ideaal. Mijn privé nummer is heel beperkt bekend binnen het bedrijf en wordt dus eigenlijk nooit gebeld.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

chime schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:28:
Voor die storingsdienst krijg je een vergoeding: dus dat is nog wel normaal.

Het is niet normaal dat als een collega die dienst heeft dat ze jou ook kunnen opbellen.
Maar daar is een simpele remedie voor: niet opnemen (ze gaan je moeilijk kunnen verwijten dat je niet opnam toen je geen storingsdienst had)
lol, wedde dat dat wel kan ? ;) ( ik spreek uit ervaring)
Ik was altijd bereikbaar als er iets was , ook als een ander storing had, ging zelfs mee buiten me storingsdienst naar adam om storingen op te lossen, en heb er NOOIT iets voor terug gezien, ja ontslag nadat ik een klote periode in mijn persoonlijke leven had en een aantal dagen niet aanwezig was geweest.

Sommige werkgevers zijn echt niet voor rede vatbaar.....

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-08-2009 14:31 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32

m0nk

16-09-2003 15.15

Wie houdt je tegen om hier met je baas/werkgever over te praten? (Ookal krijg je een ruime vergoeding voor je stand by dienst). Zijn er ook afspraken gemaakt met prio storingen, dus welke echt geëscaleerd mogen worden? Of belt de gemiddelde huis- tuin en keuken gebruiker ook op als hun muis niet meer werkt (noem een voorbeeld). Bij dat laatste zou ik nl. ook helemaal gek worden en die standby dienst ook weigeren..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

m0nk schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:31:
Wie houdt je tegen om hier met je baas/werkgever over te praten? (Ookal krijg je een ruime vergoeding voor je stand by dienst). Zijn er ook afspraken gemaakt met prio storingen, dus welke echt geëscaleerd mogen worden? Of belt de gemiddelde huis- tuin en keuken gebruiker ook op als hun muis niet meer werkt (noem een voorbeeld). Bij dat laatste zou ik nl. ook helemaal gek worden en die standby dienst ook weigeren..
Ik denk dat het inderdaad daar om gaat, kleine meldingen als mijn mail komt niet binnen e.d.
(althans zo was het bij mij destijd wel)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso is het normaal dat de uren die je in je storingsdienst maakt gewoon vergoed worden! Dus elke telefoontje die je krijgt gewoon uren schrijven.

Verder zou ik buiten mijn storingsdienst niet echt bereid zijn om op te draven, zeg ze maar gewoon een keer dat je al flink aan het bier gezeten hebt! Je bent op dat moment immers niet verantwoordelijk voor de werkzaamheden, en het is ook niet normaal als daar dan toch regelmatig beroep op gedaan word.

Zelf draai ik nooit storingsdienst, maar mocht er wat mis gaan dan kunnen ze me altijd bellen. Maar ik weet dan ook dat daar zeker geen misbruik van gemaakt word, en ik hou er ook totaal geen rekening mee. Maar als er verwacht word dat je beschikbaar bent is dit wel een beperking op je prive leven, want je kunt dus nooit eens flink doorzakken in de kroeg, of spontaan een weekendje naar het buitenland. Dat is ook de reden voor de vergoeding die je krijgt voor storingsdienst, en dat je daarnaast gewoon nog uren moet schrijven.

Ik zou het zeker eens aankaarten, en als er niet over te praten valt gewoon eens op zoek gaan naar wat anders. Als het echt zo veel voorkomt dat er "storingen" zijn, zou je werkgever eens na moeten denken om ook gewoon op die tijden personeel in dienst te nemen. IMHO moeten storingen iets incidenteels zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Hangt ernstig van je salaris af. Voor 4000 euro/maand basis + 400/500 extra gelden andere verachtingen dan voor 1400 euro + 400/500 euro. Zo te zien zit je op (2*168+2*40)=416 uur/maand, wat je redelijkerwijs tegen minimumloon vergoed zou moeten krijgen (3400 euro oid). Willen ze dat je 31*24=744 uur per maand bereikbaar bent, dan moeten ze dat betalen (ongeveer 6000 euro tegen minimumloon).

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:06:
Naast deze diensten word er ook verwacht dat wnr je geen storingsdienst heb, en de telefoon gaat en word niet opgenomen door degene die werkelijk storingsdienst heeft, je de telefoon ook nog eens moet beantwoord.
Ze kunnen wel meer verwachten, maar geen storingsdienst betekend gewoon niet opnemen. Er is immers afgesproken dat je twee weken in de maand storingsdienst draait en daar is die vergoeding op gebasseerd.....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Klein bedrijf zeker? Als jij 2 uit 4 weken storingsdienst hebt, heeft je collega de andere 2 weken.

Wie belt jou dan als de storingsdienst niet opneemt? Zal vast de klant niet zijn. Of geef je wel je prive-nummer aan de klanten, want dan vraag je er zelf om he.

Dat je zelf reageert op storingsoproepen terwijl de collega die die dienst moet draaien het dus op jouw nek laat komen, dat je dat accepteerd...

Je moet wel een beetje voor jezelf opkomen. Gewoon als je geen storingsdienst hebt, geen gehoor geven aan dat geneuzel. Simpel.

Ey!! Macarena \o/

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MSalters schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:36:
Hangt ernstig van je salaris af. Voor 4000 euro/maand basis + 400/500 extra gelden andere verachtingen dan voor 1400 euro + 400/500 euro. Zo te zien zit je op (2*168+2*40)=416 uur/maand, wat je redelijkerwijs tegen minimumloon vergoed zou moeten krijgen (3400 euro oid). Willen ze dat je 31*24=744 uur per maand bereikbaar bent, dan moeten ze dat betalen (ongeveer 6000 euro tegen minimumloon).
Idd, bij sommige functies ( die ook flink beter betaald worden ) hoort het er wel bij. Maar bij functies waarbij overwerk ( en dan bedoel ik niet af en toe een half uurtje ) gewoon in het salaris inbegrepen zit, ben je vaak sowieso een stuk flexibeler en word je meer op het resultaat afgerekend dan op het aantal uren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MSalters
Let op dat overwerk iets anders is dan stand-by diensten. Als ik tot 8 uur doorwerk omdat iets af moet, dan is het daarna evengoed afgelopen.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
De vergoeding is voor alles. Ik schrijf dus nooit uren op die ik maak in me storingsdienst. ik zit ongeveer netto per maand op 1700 euro.

Maarja, krijg het wel te horen dat ik niet bereikbaar was terwijl ik geen dienst heb. Dit is nu al een aantal weken zo achter elkaar. Kijk als mijn collega/baas die dienst heeft iets gaat doen en de tel niet op neem is het wel makkelijk om mij dan op aan te kijken dat ik ook niet opnam. Word daar echt sjaggie van.

• Apie!
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik zie wel veel weerstand om buiten de storingsdienst op te nemen.

Natuurlijk, je hebt recht op je vrije tijd en de uren moeten vergoed worden als je buiten storingsdienst wordt gebeld. Ze kunnen ook niet verwachten dat je 24/7 sober blijft als je geen dienst hebt.
Maar... het bedrijf draait echter niet zodat jij salaris kan vangen wat je in je kostbare vrije tijd kunt uitgeven, maar je ontvangt salaris omdat het bedrijf een dienst aan klanten kan leveren. Het opnemen is een stukje extra dienstverlening aan de klant, die uiteindelijk jouw salaris betaalt. Daarnaast is het een stukje betrokkenheid bij het bedrijf en collegialiteit naar je collega's toe, die wel aan het werk zijn. (Ik vraag me dan ook serieus af of helpdesk-misstanden bij grote bedrijven nou ook mede worden veroorzaakt door zo'n houding van de werknemers... )

Je raadt het al: bij ons wordt er gewoon iemand gebeld als de standby niet opneemt. Waarom? Omdat continuiteit altijd voor gaat. Er wordt echter wel rekening gehouden met de persoonlijke situatie van de medewerkers (iemand die er net een kind bij heeft ga je liever niet lastig vallen). En er wordt rekening gehouden met je bezigheden en de impact van het probleem op het werk. (als iemand op een bruiloft zit ga je niet klagen over een stukke printer).

Is het echter structureel dat je wordt gebeld, dan moeten ze ook een structurele oplossing bieden. Daar zul je misschien wel voor jezelf op moeten komen. Iets wat imo iets anders is als geen gehoor geven, maar in goed overleg. Het is imo een kwestie van een goede balans tussen werk en prive, Dat is deels een stukje opgeven, maar ook deels een stuk voor jezelf opkomen. Je kunt echter naar beide kanten doorslaan.

Wat ze sowieso moeten doen is die andere storingdienstloper zwaar op z'n falie geven en z'n vergoeding afpakken als het te vaak gebeurt 8)7

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Nou ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat het ook maar een klein beetje normaal is om continu 24/7 bereikbaar te moeten zijn buiten storingsdienst. Zeker niet als ik lees wat TS netto vangt. Buiten werktijd moet de baas gewoon een f***ing goeie reden te hebben om mij in mijn privétijd te storen. Als het allemaal zo bedrijfskritisch is moet hij z'n zaken maar beter regelen. Door te zorgen dat de storingsdienst gewoon de telefoon afhandelt bijvoorbeeld.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik lees 'baas/collega' dan maak ik daaruit dat de TS de enige werknemer is.

TS 2 weken storingsdienst, de baas ook 2 weken.

Als jouw baas zijn prive-tijd belangrijker vindt dan die van jouw, zou ik toch eens om me heen gaan kijken. Ik zou per vandaag schijt hebben aan die storingsdienst. Gewoon niet opnemen als jij dienst hebt, en dan kijken hoe die reageert.

Je snapt zeker zelf wel dat dit net zolang door blijft gaan tot je:
[list]
• je smoel opentrekt, en voor jezelf opkomt;
• je in de ziektewet zit met een burn-out
• een andere werkgever hebt

Ik zou kiezen voor de eerste optie.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
ja, zover is het bijna wel. Bedankt voor alle reacties. Ik ga er zeker wat aan doen.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

RaZ schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:17:
Als ik lees 'baas/collega' dan maak ik daaruit dat de TS de enige werknemer is.

TS 2 weken storingsdienst, de baas ook 2 weken.

Als jouw baas zijn prive-tijd belangrijker vindt dan die van jouw, zou ik toch eens om me heen gaan kijken. Ik zou per vandaag schijt hebben aan die storingsdienst. Gewoon niet opnemen als jij dienst hebt, en dan kijken hoe die reageert.

Je snapt zeker zelf wel dat dit net zolang door blijft gaan tot je:
[list]
• je smoel opentrekt, en voor jezelf opkomt;
• je in de ziektewet zit met een burn-out
• een andere werkgever hebt

Ik zou kiezen voor de eerste optie.
En ik koos voor de 3e optie :), en blij toe :D

Verwijderd

Nou weet ik niet:
- wat voor werk de TS precies doet
- hoe oud hij is
- of die 1700 netto incl. de toeslag voor storingsdienst is.......

maar ik kan me voorstellen dat de TS misschien beter gewoon rustig-aan op zoek kan gaan naar een andere baan. 24x7 bereikbaar ook buiten storingsdienst............... rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrright.

• Apie!
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:14:
Nou ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat het ook maar een klein beetje normaal is om continu 24/7 bereikbaar te moeten zijn buiten storingsdienst. Zeker niet als ik lees wat TS netto vangt. Buiten werktijd moet de baas gewoon een f***ing goeie reden te hebben om mij in mijn privétijd te storen. Als het allemaal zo bedrijfskritisch is moet hij z'n zaken maar beter regelen. Door te zorgen dat de storingsdienst gewoon de telefoon afhandelt bijvoorbeeld.
Tja, "24/7 bereikbaar moeten zijn" is imo structureel en dan ook not done.

Ik zie net dat ik over die ene post heb gelezen dat ie dagelijks 's avonds wordt gebeld. Dan is het een andere situatie en moet ie, zoals ik al zei, voor zichzelf opkomen. Anders blijft ie vast zitten in in deze situatie.

Er is niemand die voor je opkomt, behalve jezelf. Zelfs de posts hier in deze thread - met al dan niet te bloemige bewoordingen - komen niet voor je op. Dat moet je zelf doen. Hou het alleen zakelijk en fatsoenlijk. Zodra je taalgebruik in de mond gaat nemen als "smoelwerk"en "schijt" doe je de onderlinge verstandhouding waarschijnlijk geen goed. Hij is al niet goed, want je prive-tijd wordt dagelijks geschonden én er wordt niet eens voor betaald, maar je wint er waarschijnlijk niks mee door je fatsoen te verliezen.

Succes!

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:50
als de baas me 24 uur per dag betaald mag hij me 24 uur per dag bellen :P

Vroegâh (1,5 jaar geleden) toen ik nog in de ICT zat had ik een all-incl. salaris, incl. 's avonds gebeld worden, maar dan wel in alle redelijkheid.

Als ze me elke avond zouden bellen was ik het wel zat :).
Meestal was het een 2 a 3 x per maand.

Wat ik vaak deed bij bepaalde personen is voicemail in laten spreken, en dan bepaalde ik zelf of het belangrijk genoeg was om 's avonds te doen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet ook niet hoe het allemaal precies zit met de regelgeving. Ik ben 24 jaar oud, die 1700 is netto voor 40 uur in de week + 2 weken in de maand storingsdienst. Daar komt verder dus niks aan bij. De rest is tijd voor tijd.

Ik ben de laatste tijd gewoon een beetje op aan het raken. Snachts smsjes waar ik elke keer wakker van word breekt me gewoon een beetje op. Laatste keer dat ik een keer lekker heb doorgeslapen is al weer lang lang geleden. Ondertussen is me prive leven ook niet echt vooruit gegaan haha.

Ik wou hier gewoon een beetje pijlen omdat hier meer mensen zitten in de hosting wereld die wss dus ook storingsdiensten hebben enzo.

Verwijderd

Volgens mij is het wel redelijk te noemen dat jij wordt opgebeld als de ander (die officieel storingsdienst heeft) niet opneemt, maar hoort dit ook via een schema te gaan.. Afhankelijk van wie er die week storingsdienst heeft, lijkt het mij niet meer dan normaal dat de persoon met de dienst eerst wordt gebeld en als hij/zij niet binnen afzienbare tijd reageert (afhankelijk van product/probleem waar het om gaat ook natuurlijk), dat dan de volgende in lijn wordt gebeld.. Als dat betekend dat jij als enige ander storingsdiensten draait, zal jij dat automatisch zijn..

Echter kan er niet van je verwacht worden dat je per direct klaar staat.. Tenslotte is het jouw vrije weekend en ligt de verantwoordelijkheid bij iemand anders..

Wat een goede oplossing hier voor zou zijn, zijn (zoals eerder genoemd) twee aparte telefoons.. Eentje puur en alleen voor werk (en storingsdiensten) en eentje voor prive.. Wanneer jij geen storingsdienst hebt, gewoon de werktelefoon uit zetten.. Springt ie ook direct naar voicemail, zodat de beller in de gaten heeft dat het niet werkt en dat onduidelijk is of jij uberhaupt wel een bericht ontvangt over de storing..

Een andere "oplossing"; wanneer het niet jouw weekend is, gewoon kort en krachtig reageren dat jij niet kan en dat het niet jouw weekend is.. Erg vervelend en misschien levert het je een gesprek op met de baas, maar het lijkt me verstandig om duidelijk te maken dat er niet van jou verwacht kan/mag worden dat jij de hele maand, en dus ook in de weekenden, klaar staat..

Je moet ook dingen voor jezelf kunnen doen en tijd voor jezelf hebben.. Trouwens, als jij € 1700 in de maand krijgt (inclusief die vergoeding voor de storingsdiensten, weliswaar netto) wordt je waarschijnlijk nog onderbetaald ook.. Het minimumloon ligt namelijk op € 1.381,20 per maand (bron).. Als jij € 400-500 krijgt als storingsdienst-vergoeding, wordt je dus beneden minimumloon betaald.. Vraag loonsverhoging, of ga voor hetzelfde loon vier dagen in de week werken, maar doe er wel wat aan..

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:01:
Je moet ook dingen voor jezelf kunnen doen en tijd voor jezelf hebben.. Trouwens, als jij € 1700 in de maand krijgt (inclusief die vergoeding voor de storingsdiensten, weliswaar netto) wordt je waarschijnlijk nog onderbetaald ook.. Het minimumloon ligt namelijk op € 1.381,20 per maand (bron).. Als jij € 400-500 krijgt als storingsdienst-vergoeding, wordt je dus beneden minimumloon betaald.. Vraag loonsverhoging, of ga voor hetzelfde loon vier dagen in de week werken, maar doe er wel wat aan..
Het genoemde loon is netto, en het minimumloon dat je noemt is bruto. Dat hij niet veel verdient ben ik met je eens, maar het is toch wel echt meer dan het minimumloon. Daar zou ik dus niet te hard over gaan schreeuwen bij de baas :)

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Stoffel schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:05:
[...]

Het genoemde loon is netto, en het minimumloon dat je noemt is bruto. Dat hij niet veel verdient ben ik met je eens, maar het is toch wel echt meer dan het minimumloon. Daar zou ik dus niet te hard over gaan schreeuwen bij de baas :)
Ja maar mensen met echt minimumloon gaan precies om 5u naar huis en worden 's avonds niet opgebeld voor meer werk ;-)

Ik vind, zeker als je iedere nacht moet werken in storingsdienst dat je salaris erg karig is.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:14:
Buiten werktijd moet de baas gewoon een f***ing goeie reden te hebben om mij in mijn privétijd te storen. Als het allemaal zo bedrijfskritisch is moet hij z'n zaken maar beter regelen. Door te zorgen dat de storingsdienst gewoon de telefoon afhandelt bijvoorbeeld.
^ met hem. Praat er eens over met je baas, want het is niet normaal dat je altijd maar bereikbaar moet zijn omdat hij zijn zaakjes niet goed heeft geregeld.

Daarbij vraag ik me af of je per vier weken twee weken standby mag staan, mij staat bij dat dat maar één keer per vier weken mag. Ik kan er zo snel verder niets over vinden, maar misschien is het de moeite om daar eens verder in te duiken.

Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar is die vergoeding bruto of netto? Indien bruto dan vind ik het geen ruime vergoeding, vooral niet als je de gewerkte uren er niet eens bij mag schrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 17-08-2009 17:30 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Stoffel schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:05:
[...]

Jah, dat besef ik.. Vandaar dat ik ook "waarschijnlijk" zei.. Natuurlijk ligt het er ook nog aan of de genoemde vergoeding voor de storing bruto of netto bij het loon op komt.. Het kan inderdaad goed zijn dat TS boven het minimumloon zit, maar al met al vind ik het nog steeds vrij weinig voor de beschikbaarheid die hij moet tonen..

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:04
Ik heb precies ditzelfde probleem gehad (collega's van andere afdelingen die bellen me buiten mijn storingsdienst met de melding "jij lost het altijd sneller op dan je collega X" of "het is makkelijker om het aan jou uit te leggen"). Hier dus in Juni een gesprek over gehad met mijn chef en toen was het snel afgelopen. Oude telefoonnummer gaat nu naar onze centrale en wordt alleen doorgeschakeld tussen 07:00 en 18:00. En verder zijn er binnen het bedrijf 5 mensen die mijn directe nummer weten (mijn chef, 3 collega's die ook storingdienst hebben en de VD).

Echt lekker rustig sinds dat is aangepast :). Denk dat er sinds Juni maar 3 telefoontjes geweest waren, waarvan 2 kritiek en 1 niet werk gerelateerde.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

pven schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:27:
[...]

^ met hem. Praat er eens over met je baas, want het is niet normaal dat je altijd maar bereikbaar moet zijn omdat hij zijn zaakjes niet goed heeft geregeld.

Daarbij vraag ik me af of je per vier weken twee weken standby mag staan, mij staat bij dat dat maar één keer per vier weken mag. Ik kan er zo snel verder niets over vinden, maar misschien is het de moeite om daar eens verder in te duiken.

Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar is die vergoeding bruto of netto? Indien bruto dan vind ik het geen ruime vergoeding, vooral niet als je de gewerkte uren er niet eens bij mag schrijven.
Volgens mij mag dat wel. Wat niet mag is eisen dat je weer om half negen achter je bureau zit als je de halve nacht met een storing bezig bent geweest. Werknemers moeten een minimaal aantal uren rust hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34
Storingdiensten moet je strakke afspraken over maken, anders krijg je er gegarandeerd problemen mee. Wat je aan de andere kant niet moet vergeten, is dat je met een kleiner bedrijf echter wel harder mag aanpoten.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

merauder schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:18:
Storingdiensten moet je strakke afspraken over maken, anders krijg je er gegarandeerd problemen mee. Wat je aan de andere kant niet moet vergeten, is dat je met een kleiner bedrijf echter wel harder mag aanpoten.
24/7 beschikbaar zijn het hele jaar door lijkt me toch ook voor een klein bedrijf wat te veel.

/▌

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:23
Wij hebben strikte voorwaarden waarvoor de business contact mag opnemen met de wacht & storingsdienst. Als er onverhoopt niet wordt opgenomen, moet je een kwartier blijven proberen. Er moet direct contact zijn; een mail sturen of voicemail inspreken is niet goed genoeg.

Pas na dat kwartier mag je de reserve bellen.En ja, wij controleren achteraf of dat echt is gebeurd.

Misbruik komt zelden voor, alleen een vooraf geauthoriseerde en gescreende lijst met mensen mag bellen. Bij misbruik of teveel inschattingsfouten ga je van de lijst.

Collega's die ook in het schema zitten, maar geen dienst hebben, negeren buiten kantooruren ter zelfbescherming hun telefoon.

Op grond van mijn functie mag ik normaliter geen overuren schrijven, tijdens een dienst echter wel. Daarnaast een kleine vaste vergoeding per dag, ongeacht of je gebeld wordt of niet.

Mema

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:39:
[...]

24/7 beschikbaar zijn het hele jaar door lijkt me toch ook voor een klein bedrijf wat te veel.
De TS is enige werknemer van een hostingsbedrijf. Ik zou het ook niet accepteren als mijn sites enkel tijdens kantooruren bereikbaar is. In princiepe is het dus om de 2 weken wisselen voor storingsdienst. Maar dan moet de baas het niet op de TS gaan afreageren waarom hij de telefoon niet opneemt als de baas storingsdienst heeft.

Ik zou sowieso kijken of het niet verstandiger is om het om de week te doen. Eigen baas zijn is tijdrovend, zeker als je ook nog 1 werknemer hebt. Als je dan om de week doet, kan die veel makkelijker dingen regelen en ook de storingsdienst draaien. Dan hopen er niet zo snel dingen op.

Maarja.. Vertel maar eens tegen de baas hoe hij z'n toko moet runnen, lastig pakket.

Ey!! Macarena \o/

• merauder
Wat veel mensen vergeten die meteen van 'uitzuigerij' spreken is dat binnen de hostingwereld de risicio's hoog zijn, de kans dat klanten massal de biezen pakken zijn groot, en de bedrijven die hierin actief zijn ook nog eens aan de erg kleine kant. Daar tegenover staan de erg lage marge, de vele concurrentie van de zolderkamer hosters etc. etc. etc.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RaZ schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:48:
[...]

De TS is enige werknemer van een hostingsbedrijf. Ik zou het ook niet accepteren als mijn sites enkel tijdens kantooruren bereikbaar is. In princiepe is het dus om de 2 weken wisselen voor storingsdienst. Maar dan moet de baas het niet op de TS gaan afreageren waarom hij de telefoon niet opneemt als de baas storingsdienst heeft.

Ik zou sowieso kijken of het niet verstandiger is om het om de week te doen. Eigen baas zijn is tijdrovend, zeker als je ook nog 1 werknemer hebt. Als je dan om de week doet, kan die veel makkelijker dingen regelen en ook de storingsdienst draaien. Dan hopen er niet zo snel dingen op.

Maarja.. Vertel maar eens tegen de baas hoe hij z'n toko moet runnen, lastig pakket.
Ai, dat is lastig. Ook lastig is dat het waarschijnlijk automatische smsjes zijn en misschien grote klanten die bellen. En daar kun je niet mee afspreken dat ze pas na een kwartier proberen iemand anders moeten bellen.

/▌

• MSalters
merauder schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:44:
Wat veel mensen vergeten die meteen van 'uitzuigerij' spreken is dat binnen de hostingwereld de risicio's hoog zijn, de kans dat klanten massal de biezen pakken zijn groot, en de bedrijven die hierin actief zijn ook nog eens aan de erg kleine kant. Daar tegenover staan de erg lage marge, de vele concurrentie van de zolderkamer hosters etc. etc. etc.
Dat is het risico van de ondernemer, niet de werknemer. Dus als de baas de TS in dat risico wil laten meedelen, dan moet hij 'm compagnon maken. Als de baas zelf baas wil blijven, dan moet hij zijn risico's niet op de TS afwentelen. Nu vist de baas de krenten uit de pap.

• ijdod
  • Laatst online: 13-11 07:08
De vergoeding krijg je om, tijdens je storingsdienst, bereikbaar te zijn. Zoals eerder al gesteld zijn de uren die je dan maakt, gewoon overwerk. De vergoeding lijkt in 1e instantie vrij royaal, maar dit kan weer afhankelijk zijn van strenge plaatsgebondenheid. Daarbij, als het voor 2 weken/maand is, is er verre van royaal...

Overigens vraag ook ik me af of om de week storingsdienst uberhaupt is toegestaan.

Gebeld worden buiten je storingsdienst lijkt me, als er een storingsdienst ingericht is, een vrij duidelijk verhaal. Persoonlijk ben ik voor mij directe collega's altijd bereikbaar, voor de rest van de keten niet.

Overigens is de relatie met de klant niet relevant voor de TS. De TS heeft een contract met zijn werkgever. De TS levert diensten /kennsi tegen vergoeding aan de werkgever. Dat die deze weer gebruikt om zijn contracten met zijn klanten (al dan niet goed) te dekken is niet het probleem van de TS. Heel klinisch gesteld, maar daar komt het in feite op neer.

[ Voor 34% gewijzigd door ijdod op 18-08-2009 08:08 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

merauder schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:44:
Sorry maar dat is niet de werknemer zijn probleem.
Dat je als baas voor een bedrijfsplan hebt gekozen dat op marges leunt ( bwz dat je elke dag minimaal zoveel moet verkopen(budget hosters) is niet de werknemer zijn probleem.......

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:00
Bij ons worden er 24x7 standby diensten gedraaid en gemiddeld ben je eens in de drie a vier weken aan de beurt voor een week.
Tijdens kantoortijden loopt in principe iedereen standby, buiten kantoortijden gaat het volgens een lijst.
Qua vergoeding zijn er twee uurtarieven, eentje voor doordeweeeks en eentje voor in het weekend (liggen net boven de twee euro, weet ze niet uit m'n hoofd)
Op het moment dat je opgeroepen wordt krijg je zowieso een 'uitruk vergoeding' van een vast bedrag en de uren die je maakt worden betaald als overwerk.
Ondanks het feit dat er een lijst is met namen van de mensen die standby dienst draaien wordt er van de overige mensen verwacht dat ze in geval van hoge nood indien mogelijk wel bereikbaar zijn en eventueel bereid zijn om op te komen draven.
Het argument vanuit management/directie voor dit laatste is dat het onderdeel van de core business is en dat het een consequentie van de keuze is om hier te gaan werken.

Voor de volledigheid moet ik er wel bij vermelden dat het aantal keren dat er een beroep op je gedaan wordt beperkt is tot hoogstens enkele keren per jaar.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ijdod schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:59:
De vergoeding krijg je om, tijdens je storingsdienst, bereikbaar te zijn. Zoals eerder al gesteld zijn de uren die je dan maakt, gewoon overwerk. De vergoeding lijkt in 1e instantie vrij royaal, maar dit kan weer afhankelijk zijn van strenge plaatsgebondenheid. Daarbij, als het voor 2 weken/maand is, is er verre van royaal...

Overigens vraag ook ik me af of om de week storingsdienst uberhaupt is toegestaan.

Gebeld worden buiten je storingsdienst lijkt me, als er een storingsdienst ingericht is, een vrij duidelijk verhaal. Persoonlijk ben ik voor mij directe collega's altijd bereikbaar, voor de rest van de keten niet.

Overigens is de relatie met de klant niet relevant voor de TS. De TS heeft een contract met zijn werkgever. De TS levert diensten /kennsi tegen vergoeding aan de werkgever. Dat die deze weer gebruikt om zijn contracten met zijn klanten (al dan niet goed) te dekken is niet het probleem van de TS. Heel klinisch gesteld, maar daar komt het in feite op neer.
Luister, dat je in de hosting wereld klaar moet staan met het hele team als er echt iets mis is staat buiten kijf, dat weet je van te voren.

Echter bij de TS gaat het om onbenullige dingen imho(ik ga hier even vanuit) dingen als :" hey me mail doet het niet ",etc.
Ik begrijp dat dit een storing is voor de klant, maar een storing is een storing als, nou ja je snapt me wel.
9 van de 10 keer, blijkt , "hey me mail doet het niet" te liggen aan een volle queue(omdat ze net een maillinglist hebben verstuurd naar 1000 onbestaande adressen) of aan foutieve instellingen.

Dit valt dus echt niet onder een storing, en ik heb het idee dat dit wel bij de TS het geval is.

Kijk dat je die mensen IN je storingsdienst helpt is normaal en klantvriendelijk. maar het moet niet zo zijn dat de TS ook al heeft hij geen storingsdienst dit soort zaakjes nog moet opknappen.

Sterker nog, bij mij is het heel simpel op de zaak.

Storing melden = meteen E25 afrekenen voor de klant (via storingsnummer).
Dit weerhoud al flink wat "onzin" meldingen.
Alle andere meldingen als "Mail doet het niet" etc gaat gewoon via het ticketsysteem, en die HOEF ik niet te doen sweekends, maar doe zo af en toe wel erin kijken , ook buiten me storingsdienst en dingen oplossen, dat doe je omdat je die DRUK niet hebt die de TS heeft.
Daarbij hebben wij een selecte groep klanten (MKB) en die zeuren zowieso minder snel dan particulieren >:)

Simpel voorbeeldje :
Hoi {Mijnnaam},

Dank je voor de zondagse service!

Groeten,

Klantnaam.

[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-08-2009 09:18 ]

• merauder
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:51:
[...]

Sorry maar dat is niet de werknemer zijn probleem.
Dat je als baas voor een bedrijfsplan hebt gekozen dat op marges leunt ( bwz dat je elke dag minimaal zoveel moet verkopen(budget hosters) is niet de werknemer zijn probleem.......
Misschien wel. Toch zijn dit soort situaties het direct gevolg van in een klein bedrijf werken. Ik werk zelf ook op een piepkleine IT afdeling, en ook hier is het veel werken buiten je 40 uur;)

Verwijderd

merauder schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:10:
[...]

Misschien wel. Toch zijn dit soort situaties het direct gevolg van in een klein bedrijf werken. Ik werk zelf ook op een piepkleine IT afdeling, en ook hier is het veel werken buiten je 40 uur;)
En daarom moet je er niet zonder meer aan beginnen, zeker niet als er geen fatsoenlijke vergoeding tegenover staat. Ik werk ook een piepkleine IT-afdeling en doe best eens wat buiten de 40 uur per week. Maar daar kies ik zelf voor en 99 van de 100 keer zijn het dingen die gewoon "niet handig" zijn om te doen tijdens kantoor-uren en geen storingen. Dan ga ik 's middags een kwartiertje eerder naar huis en doe ik 's avonds nog even een klusje. Duurt meestal wel langer dan dat kwartiertje, maar over 10 minuten ga ik zeker niet zeuren.

Mijn baas heeft er zelf ook een bloedhekel aan om 's avonds of op een vrije dag lastiggevallen te worden en dat zal hij bij mij dus ook alleen in noodgevallen doen. Hij (of een collega) belt me weleens op een vrije dag, maar dan gaat het eigenlijk altijd om een simpel vraagje. Wij hebben alleen interne klanten, maar die hebben onze nummers niet eens. Buiten kantoor-uren zullen ze dus via het MT (en die werken ook niet buiten kantoor-uren) ons moeten bereiken en dan kan het ineens allemaal gewoon wachten tot de volgende werkdag.

En als ze van mij verwachten dat ik met regelmaat buiten de 40 uur per week werk, prima. Maar dan wel met een toeslag voor die extra uren. En zaterdag-klussen vind ik ook geen probleem (gebeurt misschien 2 of 3 keer per jaar), maar daarvoor krijg ik wel gewoon reiskostenvergoeding, reisurenvergoeding (beperkt tot 1 uur, dat wel), een toeslag van 50% en de baas regelt eten. (Zondag zou een toeslag van 100% opleveren, maar dat doen we principieel gewoon helemaal niet.) Als je dit altijd maar tegen "normaal tarief" of zelfs "onbetaald" doet, dan is de drempel om een beroep op je te doen wel errug laag en dan zal de baas dat ook zeker altijd blijven doen. Het kost dan immers toch niets "extra". (Hell, als je het onbetaald doet krijgt hij zelfs meer arbeid voor hetzelfde geld. Wat wil je nog meer?!)

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:14:
[...]

Luister, dat je in de hosting wereld klaar moet staan met het hele team als er echt iets mis is staat buiten kijf, dat weet je van te voren.

Echter bij de TS gaat het om onbenullige dingen imho(ik ga hier even vanuit) dingen als :" hey me mail doet het niet ",etc.
Ik begrijp dat dit een storing is voor de klant, maar een storing is een storing als, nou ja je snapt me wel.
9 van de 10 keer, blijkt , "hey me mail doet het niet" te liggen aan een volle queue(omdat ze net een maillinglist hebben verstuurd naar 1000 onbestaande adressen) of aan foutieve instellingen.

Dit valt dus echt niet onder een storing, en ik heb het idee dat dit wel bij de TS het geval is.

Kijk dat je die mensen IN je storingsdienst helpt is normaal en klantvriendelijk. maar het moet niet zo zijn dat de TS ook al heeft hij geen storingsdienst dit soort zaakjes nog moet opknappen.

Sterker nog, bij mij is het heel simpel op de zaak.

Storing melden = meteen E25 afrekenen voor de klant (via storingsnummer).
Dit weerhoud al flink wat "onzin" meldingen.
Alle andere meldingen als "Mail doet het niet" etc gaat gewoon via het ticketsysteem, en die HOEF ik niet te doen sweekends, maar doe zo af en toe wel erin kijken , ook buiten me storingsdienst en dingen oplossen, dat doe je omdat je die DRUK niet hebt die de TS heeft.
Daarbij hebben wij een selecte groep klanten (MKB) en die zeuren zowieso minder snel dan particulieren >:)

Simpel voorbeeldje :

[...]
Als het daadwerkelijk gaat om een storing, vind ik dat je het niet kan maken om daar een rekening voor te sturen.. In de hostingwereld heb je namelijk zoiets als uptime-garantie.. Als een storing niet gemeld wordt, kun je buiten die garantie vallen als bedrijf zijnde en kunnen klanten overstappen wegens contractbreuk..

Wanneer het inderdaad gaat om onbenullige dingen die niets met een storing (van bijvoorbeeld de servers) te maken heeft, zou zo'n rekening geen slecht idee zijn..

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 08:44:
[...]

Als het daadwerkelijk gaat om een storing, vind ik dat je het niet kan maken om daar een rekening voor te sturen.. In de hostingwereld heb je namelijk zoiets als uptime-garantie.. Als een storing niet gemeld wordt, kun je buiten die garantie vallen als bedrijf zijnde en kunnen klanten overstappen wegens contractbreuk..

Wanneer het inderdaad gaat om onbenullige dingen die niets met een storing (van bijvoorbeeld de servers) te maken heeft, zou zo'n rekening geen slecht idee zijn..
Zyll , het is een afweging, onze klanten WETEN dit van te voren als ze een contract aangaan, en gaan hier ook gewoon mee akkoord ( ik denk zelf dat het bedrag niet eens 25 is, maar iets in de richting van 5 ofzo).

Op deze manier filter je wel de niet storingsmeldingen heel snel uit.

Daarbij hebben wij zon set-up dat als er daadwerkelijk een storing is dat wij al pro-actief optreden, we zijn dan meestal al bezig voor de klant het in de gaten heeft (nagios + smsdienst etc etc).
Sterker nog in 9 van de 10 gevallen hebben wij het probleem al opgelost voor de klant het gemerkt heeft.
Daarom kost het nummer geld ;)

En trust me, we staan als extreem klant vriendelijk te boek bij onze klanten , en we zijn ook niet beroerd om een replicatie om 7 uur smorgens te doen etc.
Onze klanten kiezen er bewust voor om meer te betalen dan bij een budgethoster, maar dan hebben ze ook gewoon snellere/betere support.

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-08-2009 08:51 ]

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij dit soort zaken speelt inderdaad 'gewoonte' vaak mee. Als je regelmatig problemen op de meest vreemde tijden oplost dan gaat dit een keer mis. Zeker wanneer de andere helft van de achterwacht zijn verplichtingen niet nakomt. Dan komt alles onevenredig op de schouders van de TS. Daar spreekt geen waardering of 'schouderklopje' uit.

Het is vaak moeilijk om een dergelijke situatie terug te draaien. Als je op argumenten probeert een gesprek aan gaat wordt je nog wel eens verweten dat je 'geen hart voor de zaak hebt' en dat 'het er nu eenmaal bij hoort'. Tja, het is lastig om dat soort emotionele chantage te weerleggen als je als 'onderliggende' partij in een gezagsverhouding zit. Uiteindelijk heb je echter wel een zakelijke overeenkomst met de organisatie. Het is echter niet altijd handig om het op die manier te spelen.

Als iemand geen oog heeft voor feitelijke, zakelijke argumenten, dan zul je dus anders moeten aanpakken. Bijvoorbeeld door buiten de afgesproken uren de telefoon uit te zetten zoals eerder geopperd. Of laat de telefoon op je werk achter als je geen dienst hebt. Een aparte telefoon is het handigst en maakt gelijk tastbaar wie er dienst heeft en werpt een drempel op om hem te laten rinkelen. Als argument richting je leidinggevene kun je gebruiken dat het voor de klanten veel handiger is om één telefoonnummer te bellen. Het gaat erom dat de verantwoordelijkheid voor het beantwoorden van hulpvragen komt te liggen waar het hoort, namelijk bij de persoon die dienst heeft.
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:04:...Maarja, krijg het wel te horen dat ik niet bereikbaar was terwijl ik geen dienst heb. Dit is nu al een aantal weken zo achter elkaar. Kijk als mijn collega/baas die dienst heeft iets gaat doen en de tel niet op neem is het wel makkelijk om mij dan op aan te kijken dat ik ook niet opnam. Word daar echt sjaggie van.
Ik neem aan dat je je leidinggevende er ook op aanspreekt dat hij de telefoon niet opgenomen heeft terwijl hij juist wel dienst heeft. Een andere optie is om bij een telefoontje zelf achter de leidinggevende aan te gaan in plaats van zelf het probleem op te lossen. Krijg je hem zelf wel te pakken?
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:42:
...Ik ben 24 jaar oud, die 1700 is netto voor 40 uur in de week + 2 weken in de maand storingsdienst. Daar komt verder dus niks aan bij. De rest is tijd voor tijd...
Hou je bij 'tijd voor tijd' wel rekening met opslagpercentages voor bijvoorbeeld het weekend? Consequent de uren dat je geen dienst hebt -en die dus niet in je maandelijkse vergoeding zitten bijhouden- helpt je niet alleen met het inzichtelijk maken van het 'probleem', maar geeft ook druk op je leidinggevende om het anders te organiseren.
Pagina: 1